Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 juni 2014

Av Lisa - 15 juni 2014 22:16

Dexter.
Min fina katt.
Jag säger min å menar det.
Han följer mej som en svans hela kvällarna.
Hoppas han står ut med lite konkurrens sen när "brossan" flyttar in. <3

Ingen söndagsångest här inte.
I morron inleder jag den första semesterveckan med vad jag hoppas en lugn start.
I drömmen vaknar jag pigg å utvilad, tidigast åtta, men i verkligheten kommer det troligtvis pigga barn inströvande redan vid sex. :P
Mysigt blir det oavsett.
Fotbollsskolan fortsätter i två dagar till å jag har fått det ärofyllda uppdraget att va hundvakt i ett par dagar. ;)
Det lovas uselt sommarväder men vi ska nog få tiden att gå ändå. :)

Nu säger vi gonatt! Kram å hej! :)

Av Lisa - 15 juni 2014 20:19

Mamma's Babsan å så vår Jax. :)

Jax ja.
Jag var förståss tvungen att fortsätta på tv-serie-temat.
Hade det varit en honkatten vi skullat ha hade Sookie varit givet, men till en lite hane var det faktiskt knivigare.

Helst av allt hade jag velat hyllat min absoluta seriehjälte å stora tv-kärlek John Snow(GoT) man där satte Martin ner foten å sa nej.

Så vår nya lilla älskling blev en Jax, som i Jax Teller aka. Huvudpersonen i SoA. :)

För även fast jag lackat ur lite på de sista säsongerna av serien så är det ganska sött. :)

Av Lisa - 15 juni 2014 18:10

De sista presenterna är inkasserade! :)

Av Lisa - 15 juni 2014 17:36

Nej det var inte särskilt varmt.

Men inte mindre underbart för det! :)

Årets första havsdopp är gjort! :D

Av Lisa - 15 juni 2014 16:58

Snart får han flytta hem. :)

Av Lisa - 15 juni 2014 13:25

Läser grillrecept å dricker karamell-latte med benen i solen å huvudet i skuggan. :)

Kostar på mej nån minuts vila här innan vi ska hämta hem fotbollskillen igen. :)

Så fort han har duschat ska vi köra till Karlskrona å biltema.
När vi rafsat i hop det vi ska där ska vi vända hemåt igen mot det egentliga målet på vår lilla tur där vi ska träffa Jax å Lars-Åke"Babsan" för första gången, kela lite å ta en massa bilder. :)

Jag har dessutom packat med badkläder å tänker satsa på årets första havsbad också. :)

Jag älskar verkligen tanken på semester, att äntligen hinna med utan å stressa! :)

Hoppas ni har en fin dag! :)

Av Lisa - 15 juni 2014 11:37

Jag å Leo ska koka saft på blommorna som vi varit å plockat! :)

Husligt värre såhär på söndagsförmiddagen! :)

Av Lisa - 15 juni 2014 08:16

Dricker morronkaffe på altantrappa å funderar över dagen å semester projekt.

Nya glasögon är ett av dem.
Projekten alltså.
Dessa har fem å på nacken å jag är så trött på dom att jag kan spy faktiskt.
Nya fräscha är ett måste nu!

Flädersaft.
Ett annat projekt.
Ska plocka lite i dag, men fram tills dess klasarna finns här får ni gärna tipsa om ers favoritrecept på just flädersaft. :)


I dag har vi lite planerat.
Viggo ska spela fotboll igen å sen ska vi köra österut för å spana in vår nya familjemedlem. :)
Vi ska dessutom inom biltema så jag ska äntligen få hem mina kettlar! :)

Nu bli det dock lite frukost! :)

Vi hörs senare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards