Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2014

Av Lisa - 29 maj 2014 14:40

Vi har numera två kort knutet till ett matkonto i det här hushållet.

Det innebär att vi kan dela på ansvaret gällande matinköp.

Nu är Martin i affären.
Å vad ska jag säga?

Jag har lite svårt för att:
Skriva ner allt vi behöver på en inköpslista.
Släppa på kontrollen i "min" värld.
:P

Å listan sen, den skulle ni sett.
Viktiga detaljer markerade med utropstecken å antalsspecificerade grejer.

Ja herregud.
Det kan inte va lätt å va min man i bland. :)

Av Lisa - 29 maj 2014 14:29

Skriver packlista som sej bör å hyllar tanken på en stor bil. :)

Å tack å lov att vi inte behöver lasta in vagn å bebisstolen längre! :)

Av Lisa - 29 maj 2014 12:01

Här jobbas det för glatta livet.
Jättekul å givande i dag. :)

Bara i dag å i morron kvar innan vi beger oss till skogen för avkoppling å lite födelsedagsfirande. :)

Men först en torsdag med lite jobb till, lite träning å packning.

Å kel å gos med familjen med hoppas jag! :)

Av Lisa - 28 maj 2014 21:23

Dagens jobbpass är slut å jag kan väl inte påstå att det gav så mycket i dag.
Men det kan inte va kul jämt.
I morron ska jag jobba dagtur på ett helt nytt ställe.
När jag slutat ska jag hemma å packa då mycket det bara går så vi kommer i väg direkt när jag slutat på fredag(daglig verksamhet då! :D).
Tanken är att jag ska hinna handla lite också å träna cirkel. :)

Vädrerrapporterna är fortfarande inte så lovande inför vår lilla get-away, men det blur säkert bra ändå.
Jag är glad bara för å åka, som ni kanske har förstått. :P

Nu säger jag gonatt.
Kram å hej!

Av Lisa - 28 maj 2014 11:04

Hur botar man bäst en ålderskris?

Kanske genom att leva sej in ordentligt i en highschool-serie innan jobbet? :)

Försöka går ju.
Å så kan vi väl säga att det är 25 jag blir på söndag.
Eller nått? ;)

Av Lisa - 28 maj 2014 09:24

Fy tusan vad kallt det är i dag.
Isande vindar å nio grader. :(
Hoppas det blir bättre till helgen.

Familjen har begett sej till förskolan å jag är hemma å väntar på att gå till jobbet.
Jag kollar äntligen på Glee då wi-fi:et samarbetar för en gångs skull. :)

Ville mest bara säga gomorron!
Hoppas ni får en bra dag! :)

Av Lisa - 27 maj 2014 21:45

Det är inte ofta ni får se mej skriva detta men; det har varit en underbar tisdag! :D
Utan en massa måsten eller bråk.
Bara full fokus på att njuta av varandra å av ledigheten. :)

I morron är det dags för mej å jobba igen.
En kvällstur för ovanlighetens skull.
Men Martin han går på en långledighet redan i morron han å Viggo ska där igenom få en hög önskan uppfylld för pappan ska nämligen studiebesöka förskolan! :)
Som han längtat, önskat å väntat på detta.
Viggo'n alltså.
Huruvida Martin längtar sej fördärvad låter jag va osagt. :P

Nu ska jag höra ett nytt försöka med det sista Glee-avsnittet på säsong 1.

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 27 maj 2014 14:41

I detta nu känner jag inget mer än ren å skär lycka.
Eller ja, mättnad också förståss! :)

Själva klippningen fortlöpte som vanligt.
Leo började omgående fråga om det inte var klart å sen fick de en massa färger i håret.
<3
Efteråt tog vi oss en liten torg-glass för att sen, helt wild and crazy, få för mej att vi skulle äta lunch på resturang. :)

Valet föll på Gourmet Grön å deras buffé.
Leo åt väl nästintill bara vindruvor medan Viggo tog om av den inkokta laxen å festade på grillad entrecote. :)
Min favorit var en smakrik mögelost med marmelad å den underbara coleslawn å bäst av allt?
Ho, bäst av allt var att barnen var lugnare än lugnast å uppträdde som att de äter ute var å varannan dag. :)
Dessutom kom hon som tagit emot vår betalning å frågade om vi gillade maten å om hon fick komma med en överraskning till pojkarna.
Hon försvann men kom snart tillbaka med en varsin delicato-boll. :D

Det finns få saker som jag uppskattar så mycket som service, å det vill jag verkligen kalla det vi fick!
Hurra för det å hurra för att jag aldrig ger upp hoppet! :)

Besöket i stan avslutas med ett lekplats-stopp. <3

Tisdagar kan funka alltså.
Å tur är väl det.

(Tabata i kväll med. Härligt!)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards