Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 22 april 2014 22:40

Har allt fått lite färg på näsan av vårsolen i dag. :)

Tänka sej.
Det blev en toppendag, tisdag till trots! :)
En tur till skogen å sällskap av Nina å Noah hela eftermiddagen.
En tur till CG å inhandling av kött(att man ska behöva köra till stan för å köpa det?! :/) å såklart ett tabata-pass som avslutning på dagen. :)

I morron väntar en tidig morron å förskolan igen för barnen.
Kan bli svårt å få upp dem efter fem dagar med sovmorron men jag hoppas det flyter på.
Själv ska jag jobba i favorit-hemtjänsten å slutar tidigt. :D
Inte helt fel alls det! :)

Nu ska jag invänta min man som ser på fotboll, sen sova!
Kram å gonatt! :)

Av Lisa - 22 april 2014 15:54

Sommar-känsla.

Det är den 22 april å det enda jag kan tänka på är hur jag längtar till semestern...!?
Om det varit ett tufft jobbår?
Jo det kan man säga...

Av Lisa - 22 april 2014 13:01

Det blev ju till å med bättre väder än jag trott. :)

Av Lisa - 22 april 2014 10:41

Jag har varit å är fortfarande till viss del, ganska så negativt inställd till att barnen skulle få egna surfplattor.
Vi pratade om det i julas, men jag tvärvägrade då.

Barnen brukar spela våra telefoner i bland, framför allt när vi ska köra långt eller i sammanhang när det gynnar att de sitter stilla.
(I väntrum, på matställen osv.)

På väg hem från Älmhult i går tog batteriet slut i både Martins å min telefon.
(Vi måste skaffa billaddare, men det är en annan historia.. :P)
Å sista biten hem blev en pina.
Barnen retades med varandra å skrek i leken å mitt huvud värkte mer å mer.

Moral-morsan i mej tycker att barnen borde läras att åka bil utan underhållning(det kunde vi ju på 80-90-talet) men 2000-tals mamman tänker lite annorlunda.
Om det finns trix för å underlätta vardagen varför ska de då inte användas?

Jag tänker att en surfplatta(eller ja, två stycken får det bli) kan komma till nytta för hela familjen i sommar.
I bilen, på hotell, på restauranger.

Så nu frågar jag er.
Surfplattor till barnen?
Vad tycker ni om det?
Är det okej?
Vilka ska man köpa?
Vilka appar är bra för en 6 respektive 4-åring?

Av Lisa - 22 april 2014 10:19

Dagens frukost.
Tillbaka till goda, lättare vanor nu efter påsk-frosseriet. :)
Första dagen är alltid svårast, men jag känner min kropp å klarar stå emot det sug som socker å snabba kolhydrater har byggt upp under helgen så det ska säkert funka å vända tillbaka på rätt håll igen. :)

De perfekta smoothie-sugrören köpte vi på Ikea i går. :)


I dag är det ju min hat-dag för veckan.
Tisdag. Dom är allt som oftast precis värdelösa.
I dag känns det dock inte så.
Vi är lediga.
Viggo kom intassande vid sju å Leo vaknade först en timme senare så vi har verkligen tagit en lugn morron. :)

Frukosten är i magarna å vi ska snart palta på oss å bege oss utåt.
Vart vi ska är inte bestämt riktigt dock. :)
Först väntar lite disk å fix. :)

Ha en bra tisdag!
Vi hörs snart igen.

Av Lisa - 21 april 2014 20:55

Fler påskbilder då. :)

Jomensan.
I dag har vi hunnit med en hel del.
Först jobb för min del.
Sen hem å vända å vidare på utflykt till det stora möbelvaruhuset i Älmhult.

Mina farhågor om ett knökfullt Ikea besannades tack å lov inte.
Det var nästan mindre folk än vad det varit nån gång innan när vi har varit där. :)
Barnen skuttade glatt in i leklandet medan vi lite äldre tog sikte på textilavdelningen. :)
Väl där hittade vi vad vi sökte, hämtade upp barnen å intog restaurang-avdelningen. :)
Middag, inklusive efterrätter, till hela familjen för 180 spänn, det tycker jag är galet billigt det. :)
En riktigt trevlig utflykt blev det alltså. :)


Väl hemma tog Martin, Daniel å Stina på sej ansvaret för att klä om våra nymålade stolar. :)
Jag övervakade mest på avstånd, men är helnöjd. :)
Både med det helvita bordet å stolarna. :)

Nu väntar veckans GoT å efter det tänker jag fortsätta i serieslukar-andan å stilla Glee-abstinensen. :)

Har gjort ett byte å är ledig i morron i stället för på torsdag å hoppas på fint väder å en sväng till havet för mej å grabbarna. :)

Kram å gonatt på er nu.
Vi hörs i morron igen. :)

Av Lisa - 21 april 2014 19:39

Riktigt snyggt.
:D

Av Lisa - 21 april 2014 18:46

Här händer det grejer...! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards