Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Lisa - 24 april 2014 20:47

Okej, jag erkänner, jag var kanske inte helt i skick för å träna.
Det var svinkul, så inte för det, men jag känner mej riktigt risig nu.
Den förbannade halsen bränner å kroppen är trött.
Nu kan vi ju inte precis skylla allt på träningen, men den gjorde kanske inte saken bättre..?

I vilket fall.
Jag bäddar ner mej å plöjer Glee en stund å hoppas jag får sova i natt å vakna med en kry hals på den lediga dagen.
Då ska vi sprätta lönepengar på Ica å ladda inför helgen! :)


Kram å gonatt nu! <3

Av Lisa - 24 april 2014 17:20

Har knappt hunnit svälja middagen så det kan bli liiite jobbigare än vanligt! :P

Av Lisa - 24 april 2014 16:40

Lövbiffar fyllda med Philadelphia-ost å jalapenos.
Gott å snabblagat! :)

Av Lisa - 24 april 2014 15:43

Mina bidrag till årets påskbuffé var,som alltid, GF/LC västerbottenpaj å så en nykomling nämligen Äggcocetter.

Dom har varit med i matmagasinens påskspecialer i fler år, men först nu blev jag färdig till å testa, mest på kul.

Till en början kändes det lite simpelt, men det visades sej vara en konst att få bra konsistens, å resultatet visade sej vara ruggigt bra. :D


Kan varmt rekommendera dessa små skapleser som del av en buffé, eller som förrätt. :)


 

Suddig mobilbild får duga, batteriet i stora kamera var förståss urladdat.. :P


Äggcocette.

Sätt ugnen på 175 grader.

Ställ in en stor form å fyll denna med vatten.

(eller så kokar ni vattnet å häller på samtidigt som ni ställer in formarna, är lite lättare än å försöka plumsa i dem efterhand.. :P)


Smörj ungsäkra formar med generöst med smör.

Knäck ett ägg i varje form, helst med hel gula å klicka på ungefär 1 msk creme fraiche, salta å peppra

Antalet formar å ägg beror förståss på hur många ni vill göra till. :)


Baka formarna i ca 10 minuter eller tills dess ägget fått den konsistens ni gillar.


Vi toppade våra cocetter med smetana, hackad gräslök, hackad rödlök å kräftskjärtar men jag kan tänka mej att knaperstekt bacon eller lufttorkade skinka också hade varit gott till. :)


Av Lisa - 24 april 2014 09:59

Jomenvisst.
Har rast å precis ätit lunch.
Aningens tidigt om ni frågar mej, men det fick ju gå. :)

Har haft så förbannat ont i halsen så jag har knappt sovit i natt.
Märker väl inte precis av det ännu, men det kan nog bli en ganska lång dag det här.
Mycket som snurrar i huvudet dessutom.
Halsen är dock bättre i dag, så jag ser fram emot ett cirkelpass för å rensa skallen sen. :)

Hoppas ni får en bra torsdag!
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards