Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 25 mars 2014 11:36

Jag hade hunnit bli efterlyst innan jag hittade till lokalen i morse.
Jag var i god tid, men jag å lokalsinne alltså, vi är inte vänner. :)
Åker dubbelrunda med världens snällaste å morronens enda kris har varit ett akut magknip hemma hos en vårdtagare.
Jag har funderat lite på det där, vad man gör om man måste gå på toa när man är ute såhär?
Nu vet jag, man håller sej tills man blir kallsvettig å paniken är nära å sen praktiseras nöden har ingen lag. :P

Det ska va jag som råkar ut för sånt här. :)
Men nu vet jag att stadig frukost kl. 6 kombinerat med mensvärk inte är å föredra när man ska jobba ute. :)

Det var förmiddagens rapport det! :)

Vi hörs senare. :)

Jobb · Lisa · Vardag
Av Lisa - 25 mars 2014 05:59

Frukost! :)

Tisdag.
Då kör vi! :kr

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo
Av Lisa - 24 mars 2014 21:57

Har bäddat ner mej å ska försöka inhämta ett gäng sömntimmar innan det är dags å försöka mej på den där vardagen igen.
Barnen till förskolan å jag till jobb i hemtjänst ute på landet.
Det sistnämnda kan sluta lite hursomhelst med mitt lokalsinne(för visst cyklade jag tom vilse i asarum häromdagen! :P) så jag hoppas verkligen på öppensinnade å hjälpsamma kollegor.

Mormorn hämtar barnen vid tre å jag ska kasta mej till sjukgymnasten så fort jag slutat å få denna veckans behandling.
Tisdagkvällen innebär sen som alltid tabata-pass på Motiva å förhoppningsvis rullar allt på fram tills onsdag eftermiddag när vi tar en tvådagars vardags-helg innan det är dags å jobba igen. :)

Vi hörs i morron bitti.
Klockan ringer 5.25 å tanken är att jag ska hinna äta frukost innan jag kör.
;)

Kram å gonatt!

Av Lisa - 24 mars 2014 18:35

Säsongen är i gång! :)

Av Lisa - 24 mars 2014 15:53

Hemmagjorda hamburgare till middag i dag.

Det innebär naturligtvis både bröd-bak å ketshup-kok. :D

Feel's good to be back! :P

Av Lisa - 24 mars 2014 14:37

Körde uppom bibblan i byn när vi hämtade från dagis.
Lånade lite till mej å lite till barnen.
:D

Av Lisa - 24 mars 2014 12:56

Leo är som vanligt, om än lite tröttare.
Har fått en tid på barnmottagningen på fredag.
Å nya prover skulle jag gissa på.
Kanske han har nån intolerans ändå?

(Eller hemska tanken, är det psykiskt relaterat å att vår tro att Leo trivs med livet är helt åt h*lvete...?! :()

Av Lisa - 24 mars 2014 06:43

Hade verkligen sett fram emot en hel arbetsvecka å mot å testa på stället jag skulle va på i dag.
Men.
Vad händer?
Jo Leo kräks.
Han är troligtvis inte särskilt sjuk i dag heller.
Ändå.
Kräk kan man inte chansa på så han å jag blir hemma.
:(

Stackars Leo.
Det här är ju inte hållbart?! :(
Att vabba varje vecka å att behöva kräkas i parti å minut....?
Fruktansvärt pinsamt när man har nytt jobb med, att behöva va hemma två veckor i rad..

Vigg o var för ovanlighetens skull far besluten att åka till dagis även utan Leo å det fick han! :)
Martin skjutsade upp honom så hämtar vi honom sen.

Funderar på om jag ska ringa barnmottagningen å bara höra vad de tycker?
Det kanske är nått allvarligt fel på Leo?
:(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards