Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2014

Av Lisa - 27 mars 2014 07:35

I dag tar jag priset som den absolut sämsta mamman i världshistorien.

Viggo har pylat å tjatat om att få va hemma i dag sen fem i morse, men jag trodde han överdrev å lämnade dem på dagis.

Hann inte ens fram till extrajobbet innan de ringde från dagis å jag fick vända å hämta hem honom.

Satans skit rent ut sagt å stackars barn.

Hoppas ingen annan hann bli smittad.

Kan inte låta bli å ha dåligt samvete över Leo's mage heller, kanske han var sjuk på riktigt i början av veckan han också å så har jag lämnat honom å låtit honom smitta ner hela bygden? :(

Fyyyy faaaan.

:(


Awarden för världens sämsta vikarie kammer jag nog också hem nu, med tre akuta vab-tillfällen sen jag började i bokningen.


Vad lär vi oss av detta?

Jo, att lyssna in på barnen, att de är viktigare än nått jobb i världen å att det inte är meningen att jag ska jobba extra.


Å att jag f*n skulle ha stryk som prioriterar så förbannat dumt.

Jävla idiot rent ut sagt!

Av Lisa - 26 mars 2014 22:11

Dags å sova.
Å tagga inför ett extra pass i en ny hemtjänst-grupp.
Hoppas de är lika snälla som de jag träffat dom två senaste dagarna.

Funderar lite på om det kan bli lite farligt att få upp arbetsglädjen igen.
På så vis att jag inte kan låta bli att lägga all min energi på just jobbet.
Det är inte bara ljuvligt å va ny hela tiden utan det är samtidigt ett ganska utsatt å pressat läge där man förväntas prestera.
Jag hoppas jag lärt mej nått under resans gång å prioriterar rätt framöver, å att jag har förmågan att känna av när handbromsen måste dras!


Nu säger jag natti natt å sov så gott å lägger tänkandet åt sidan för i kväll.
Kram å hej på er, vi hörs i morron. <3

(Viggo gillade förresten pingisen, kanske har han hittat något som passar honom nu? :D)

Av Lisa - 26 mars 2014 18:19

Här kommer ett bildlöst recept på en toppenbra ersättare till exempelvis baguetter å tunndbrödsrullar om man undviker kolhydrater eller är glutenintolerant.

Nämligen omelettrullar.

Praktisk utflyktsmat(om man inte ska äta grillad korv med bröd. :)) eller som ta-med-till-jobbet-lunch.

 

Vispa i hop 6 ägg med 1 dl grädde å salta å peppra.

Häll ut smeten på ett oljat bakplåtspapper å luta plåten tills det blir någorlunda jämt fördelat i en rektangel-aktig form.

Grädda i 200 grader i 10 minuter.

Ta ut, vänta en liten stund å stjälp sedan upp rektangeln på ett bakplåtspapper.


En sats räcker till två rullar om man delar dem på mitten.

Det funkar såklart å göra snittar av dem å servera till många också.

 

Jag ska packa med mej just omelettrullar till lunchen i morron.

Fyllda med färskost med pepparrotssmak, gravad lax å ruccola.

Laxen kan med fördel bytas mot rostbiff eller kan man kombinera naturell philadelphiaost med salami eller använda sej av skagenröra. :)

Man tar vad man gillar helt enkelt. :)

 

Av Lisa - 26 mars 2014 17:15

 

Så ja.

Onsdagkväll.

Vad har jag då gjort i dag?

Missat avfarten från motorvägen på väg till jobbet å där igenom förlängt rutten med flertalet kilometer.

Hyllats å blivit ombedd att bli ordinarie av dagens "par-kollega".

Missförstått å hjälpt en tant med sin dusch ungefär två timmar tidigare än vanligt(å mitt i morron-jobbet!?)

Blivit misstagen för å va tjugo år.   (viktigt med stor text. :P)

Snabb-handlat middag på CG som jag sen inte hunnit laga.

Sagt ja till extrajobb i morron.

Kört til Ica utan plånbok.   

Ställt tillbaka kundvagnen å packat in barnen i bilen för å hämta plånboken hemma.

Storhandlat extremt hungrig. (aldrig bra, mängder av mat!)

Spelat Diamanten med Leo.

 

Å så har Dexter följt efter Viggo å hand dagis-polare nästan hela vägen till vattentornet när de promenerade förbi i förmiddags. :)

 

Å så funderar man på varför man är så trött på kvällarna?   

 

 

 


Av Lisa - 26 mars 2014 14:31

Allt det där snacket om att slippa ställa klockan å va ledig i morron?
Glöm det.
Vi jobbar lite extra i stället. :P

Morrondagens handling, den tar vi nu i stället! :)
Off to Ica we go!

Av Lisa - 26 mars 2014 05:59

Lite mindre frukost i dag.
För säkerhet skull. :)

Onsdag å sista dagen klockan ringer.
Riktigt längtar till i morron bitti när vi får lägga kvar i sängen. :)

I dag slutar jag som sagt tidigt å även det ser jag fram emot.
Trots ledighetslängtan känner jag fortfarande inget motstånd mot jobbet som sådant! Hurra till det! :)

Hoppas ni får en bra dag!
Vi hörs!

Av Lisa - 25 mars 2014 22:27

Med ömmande muskler å ömmande fötter(jag må älska tygskor, men en hel dag är inte så lyckat har jag märkt.) aka jag äntligen lägga mej.
Ska bli så skönt å sova. :P

I morron kör vi på en till, kort, arbetsdag i hemtjänsten innan vi tar helg. :)
På kvällen ska Viggo äntligen få testa på pingis-träning å vi har hela eftermiddagen tillsammans innan dess! :)
Låter bra va? :)
Vi ses då!
Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 25 mars 2014 18:39

Vadå trött-look?

Det har verkligen varit en bra arbetsdag(bortsett från magknips-incidenten som kommer förfölja mej för evigt!).
Jag har jobbat i hop med en sån där rätt-person-på-rätt-plats som inger hopp om mitt yrke.
Hoppas det funkar lika bra i morron!

Gasade direkt efter jobbet till min SG på akupunktur å sen vidare upp för å hämta barnen hos M å P.

Den äldsta av dem välkomnade mej med sitt tråkigaste sexårs-humör å när Leo stämde in i pyladet gick energin ur mej.

Fler som är trötta. <3


Halv åtta hoppas jag kunna mobilisera nån slags ork å genomföra kvällens tabata. :)

Sen ska jag däcka under täcke å extra pläd! :)

Nu orkar jag jobba igen.
Men när får jag tillbaka energin till mer?

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards