Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Lisa - 3 februari 2014 21:32

Efter en dag fylld av stress inombords följer huvudvärk å trötthet.
Så jag är redan nerbäddad å redo att sova å vakna till en ny dag.
En dag med bättre psykisk balans.
(Som jag önskar att allt var bra, lugnt å harmoniskt å stress på trivsam nivå!)

Barnen blir hemma en dag till för säkerhets skull(Leo hade en timmes febertopp i eftermiddags, sen vände det till prima igen?!).
Men jag ska jobba å Martin ta över vabbandet.

På kvällen blir det me&i-visning här hemma är tanken å sen är vi tillbaka i den friska vardagen igen, hoppas jag!

Kram å gonatt!

Av Lisa - 3 februari 2014 20:26

Lchf-kladdkaka.
Klar vi måste ha nyttig fika i morron, också. :)
De gula rutorna står å gottar sej dom med. :)

Så snart jag är färdig här i köket blir det ett kort träningspass, en dusch å sen tänker jag banne mej lägga mej! :)

Av Lisa - 3 februari 2014 15:05

Efter stugan.
Sommaren.
Å semester!

Å vår familjetrip till lalandia som faktiskt äger rum inom en greppbar framtid! :)

Av Lisa - 3 februari 2014 13:57

Barnkalas.
Maskerad.
Superhjältetema.
15 barn.
Hotdogs med vitlökssås.
Glass i strutar med tillbehör.
Fiskdamm.

Lekar.
(som jag överlåter åt mormorn att planera. :))

Släktkalas.
Mat?
Tårta?

Några bra förslag på bjudmat till måååånga å en enkel, glutenfri tårta till samma antal gäster?!

Av Lisa - 3 februari 2014 12:18

Blir piskad i bamse-memory av min sexåring! :)

Av Lisa - 3 februari 2014 10:48

 

Paj, nästan det enda jag är sugen på för tillfället.

Å världens enklaste vitlöksås funkar just nu till allt. :)

Jag är en person som har crawings i perioder, å just nu är det som som sagt pajer som gäller.

56kilo's tacopaj är ljuvlig(det blir det idag) men den här kycklingpaj går inte av för hackor den heller.


Inspirationen fick jag från att recept jag fick av Sanna.


Lchf-kycklingpaj.

 


Deg: 

3 dl mandelmjöl

1/2 dl semsamfrön

1 msk fiberhusk

1 tsk salt

40 gram smör

1 ägg.

Mixa mandelmjöl å sesamfrön fint i en matberedare.

Blanda med övriga ingredienser å låt vila i kyl i 30 minuter.

Förgrädda sen skalet i 175 grader i ca: 8 minuter.


Fyllning:

Tillaga kycklingfiléerna(3 stycken) hela i ugnen(175 grader i ca 25 minuter).

Fräs finriven lök tillsammans med paprika i en panna.

Häll över en skvätt grädde å ca 1 dl chilisås(av ketchup-typ).

Blanda ner tärnad kyckling å krydda med salt, peppar å italiensk salladskrydda.

 

Fyll skalet med kycklingröran å toppa med riven ost.

Grädda i 225 grader i ca 20 minuter.

 

Servera med sallad, å vitlökssås.

 

Enklaste vitlöksåsen.
Blanda 2 dl creme fraiche med 3 msk majonäs å 2-3 vitlöksklyftor.

Krydda med örtsalt, vitpeppar å italiensk salladskrydda.

 

 

Om man mot förmodan skulle tröttna på att ha vitlökssås till alla rätter är guacamole ett ypperligt å enkelt tillbehör som är gott till mycket.

Såhär gör jag min.

 

Guacamole.

Mosa en avokado tillsammans med 1 msk creme fraiche.

Pressa i en vitlöksklyfta å blanda ner 1 msk tomatpuré å några skvättar med tabasco å lite limejuice.

Salta å peppra.

 

 

 


Av Lisa - 3 februari 2014 10:02

Alltså.

Det är märkligt med barn å sjukdomar.

Att de kan somna dassiga å febriga å vakna pigga som mörtar?

Leo är lite hes, men annars syns inga spår av nån sjuka.

Ungen mår prima å är feberfri.

Vi får se hur det artar sej framåt dagen, men det verkar lovade för jobb, dagis å Me&I-visning i morron. :)


Vi har inte så mycket mer å göra i dag än å bara va hemma.

Ska baka nått till i morronkväll å så blir det väl en miljon partier av Diamantspelet. :)

Å så lovar jag att återkomma med ett gäng recept mellan spelomgångarna med. :D


Kram å hej tills dess! :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards