Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 januari 2014

Av Lisa - 24 januari 2014 20:20

Ja jösses.
Känner mej fortfarande helt slut.
Nästan som om jag inte sovit alls i natt.
Visst vissa svårigheter har jag med detta, men det är som sagt akupunkturen som spökar.
Har en ny tid nästa vecka igen så vi fortsätter ett tag alltså å hoppas på positiv verkan! :)
I dag har jag även fått en terapeut-tid då det visade sej att läkaren jag övergav sist jag var på VC faktiskt hört vad jag sagt å skickat en remiss. :)
Svårt å få i hop alla tider med jobb å övriga livet, men jag tänker må bra igen så det får bli lite pusslande framöver.


Här ligger vi soffan å funderar på vad vi ska kolla på.
Vi har konstaterat att vi INTE tänker se på fångarna på fortet, men mycket längre än så har vi inte kommit. :)
Min GoT-abstinens skriker efter riddare så det lutar åt nått ditåt. :)

I morron kör vi på familjedag, lite gympa för pojkarna å spinning för mamman.
Å sen vänner på middag på kvällen. :)

Gott med helg eller vad säger ni? ;)

Av Lisa - 24 januari 2014 19:05

Röd

Helstekt fläskfilé, rättikagratäng, sallad, whiskeysås å så en klassiker från barndomen för oss arvidsson's nämligen Rödsmör.
En kryddsmörs variant som fått sitt namn av att det innehåller enbart röda ingredienser, förrutom smöret i sej då alltså.

Rödsmör.
Räcker till många! :)
Blanda ca 100 gram smör med 1 msk tomatpuré, 1 tsk sambal olek å 3 msk Heinz chilisås.
(Sweetchilisås å tabasco funkar också att ha i om man gillar det. :))
Krydda med grillkrydda å paprikapulver.
Linda in i folie så smöret blir en rulle.
Lägg i frysen å skriva upp strax innan servering.

Av Lisa - 24 januari 2014 14:45

Dagens akupunktur visste var den tog.
Har varit yr å trött å haft huvudvärk sen jag gick därifrån.
Biverkningar jag kan leva med för å slippa huvudvärken på sikt, men ack så tufft precis när man är mitt i den.

Särskilt besvärligt när man har måsten å ägna sej åt.
Som å helghandla tex. i synnerhet när man har en obstinat snart-sexåring i hasorna som ställer till både en å fem scener innan vi ens passerat frukt å grönt! :S

Nu överlevde vi även den prövningen alla tre å har hävt oss på sängen tillsammans med skålar av fredagsgodis. :)

Barnen insisterar på att kolla på rosa pantern(vilket skräp!) så jag ska roa mej med att dricka en fredagslatte(med extra skummig mjölk! :)) å se om jag kan få lite mat, å framförallt efterrätts-inspo i mina lchf/gi-böcker.

Jag brukar faktiskt inte lc-anpassa just efterrätter utan tänker som så att om man äter sött så sällan som jag gör så kan man unna sej the real deal.
Däremot brukar jag välja panacotta eller mousser å undvika efterrätter med vetemjöl(både för min egen kosthållnings skull å såklart för han den där intolerantas bästa. :))

Just ska vi ju som sagt ha middagsgäster, gäster som precis som jag äter lc-kost, å då tänkte jag att de kunde vara skoj å servera en "nyttig" efterrätt! :)

På tal om mat så kan jag meddela att
kvällens meny kommer bestå av helstekt fläskfilé, kryddsmör, whiskeysås å rättikagratäng. :)
Inte så enkelt som jag tänkte kanske, men precis vad jag är sugen på. :)

Men nu blir det son sagt lite vila. :)

Av Lisa - 24 januari 2014 08:25

Hej på er.

Klockan är halv ni å vi har precis ätit frukost.

Eftersom jag inte orkat handla eller baka var just min måtid i fattigaste laget å bestod av bara yoggi å nötmusli. Å kaffe såklart. :D

Men det bekymmret ska vi råda bot på senare i dag då vi ska fredagshandla. :D

Jag ser till å med fram emot detta i dag, så kanske är jag på bättringsvägen på riktigt? :)


Om bara ett par minuter kommer världens snällaste Henke å barnvaktar mina barn medan jag ska till en av mina sjukgymnaster å få akupunktur. :)


I kväll ska vi bara va hemma å mysa är tanken(men i morron får vi gäster. :D).

Laga nått enkelt men gott(förslag mottages tacksamt?! Gärna efterätter också?) å kolla på nån film. Satt häromkvällen å tänkte att den filmen, den vill jag verkligen se. Tror ni jag minns vilken det var i dag? Nix pix. Men annars finns ju alltid Hannibal. :)

 

Nu ska jag duka av bordet å dricka upp mitt kaffe här.

Vi hörs senare!

Kram å hej! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards