Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 20 december 2013 09:49

 

Är det jul så är det. :D

Luktar så gott, så gott när man torkar köksbänkar å bord här. :)


Hade tänkt att vi skulle stimma i väg en snabbis till Ica å införskaffa oss en skinka å lite smått å gott till kvällen redan nu på förmiddagen.

Sen fick jag ett sms av en mormor som ville leka i eftermiddag å helt plötsligt frå jag chansen att både köra in till stan å uträtta de ärenden jag har inplanerade till morrondagen å handla utan uttråkade barn i släptåg. :D Hurra till dej!

Förmiddagen kan således ägnas åt en hel massa lek å mys å åt ett litet sworkit-pass. :D

Å morrondagen kan spenderas på hemmaplan i lugn å ro! :)


Framåt kvällningen kommer Stina å Daniel på en fredags-grogg(hemmagjord pizza å vin!) å kanske en omgång Monopol. :D

Å förhoppningsvis kan jag bjuda dem på en lite fredags-dessert också. :D

 

Nu ska jag hälla upp en varm kopp kaffe(har hunnit hälla ut två kalla, å kokat en kanna till! :P) å sätta mej hos Leo med ett plats-lejon i handen å leka. :D

 

Ha en bra fredag! :D

Av Lisa - 20 december 2013 08:43

I "nattlinne", mysstrumpor å med en kaffekopp i handen.
Det är så, med undantag för handling å träning förståss, som jag ska spendera denna fredag! :)

Av Lisa - 20 december 2013 06:52

Morronmys!
En ledig dag ligger för våra fötter.
Härligt!

(Blundar en stund å försöker mota bott stressen jag vaknat med..
Vill inte att denna dyrbara dag ska bli förstörd...! :)

Av Lisa - 19 december 2013 18:25

En karamell-latte efter maten å en viss lättnad i kroppen.
Lättnad över efterlängtade lediga dagar å över att min huvudvärk varit mycket svagare under dagen! ;)

Härligt känsla.
Hoppas verkligen att det vänder nu.
Att jag orkar kämpa mej förbi det här.
Kanske har jag äntligen lärt mej att prioritera rätt?

I kväll är det bara avkoppling som gäller.
Skriva lite inför-julen-listor å kolla på Ernst. :) Å kanske blir det lite träning med, om jag orkar!

Nu blir det mys med små kärlekar fram tills läggdags! ;)

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Viggo
Av Lisa - 19 december 2013 06:55

I eftermiddag tar vi helg respektive jullov! :)
Mer efterlängtat än nånsin!

Av Lisa - 18 december 2013 20:46

Ursäkta frånvaro å bloggtorka men jag är visst en aningens tom på ord just nu.
Eller ja, tom överlag faktiskt.
Utmattad å värkbruten.
Men jag ska inte pyla.
Ångar på i mitt vanliga tempo å hoppas att allt ska lösa sej mirakulöst.
Jag får skylla mej själv helt enkelt. :P
En julledighet hade suttit fint, men det är en lyx som jag i å med mitt yrkesval har valt bort.
Martin å barnen däremot, har ett långt jullov å se fram emot, å jag ska njuta av varenda lediga minut med dem! ;)


Annars har den här dagen varit som vilken som helst i mängden.
Jobba, träna, sova.
Å ett litet besök av de bästa föräldrar man kan ha.
I morron kör vi sista racet innan två lediga dagar väntar.
Då planerar jag att stöka fram lite julkänslor, å tanka nya energi! :)

Kram å hej på er! :)

Av Lisa - 18 december 2013 17:00

Ett skoställ?
Nä.
En bro!
:)

Av Lisa - 17 december 2013 21:54

Tittar bara in såhär efter
jobbet för å önska er gonatt! :)

Huvudet vägar sluta värka så jag ska smörja mej med Volatren å lägga mej på stört här.
I morron är en ny dag.
En onsdag då pappan i huset ska i väg å jag å barnen mysa själva på kvällen.
Men först väntar ett jobbpass till.

Som sagt, sängen väntar.
Natti natti!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards