Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2013

Av Lisa - 16 december 2013 11:33

Söta pojkar som busar på morronen! :)

Här jobbas det för övrigt ja.
Har lite rast å vilar mej lite. :)
Hoppas ni har en bra dag!
Kram å hej!

Av Lisa - 15 december 2013 21:05

 

Julgranen.
Anno 2013.

Söndagen är snart slut å även denna helgen försvann i ett nafs.
Vi har haft mysigt tycker jag.
Varit på Ikea/badhusbadat å huggit gran! :)

I morron går jag på en monster-vecka, långa dagar varje dag.
Jag har som sagt en arbetsdag mindre denna perioden, så jag ska inte klaga. :)
Får försöka göra vad jag kan i övrigt, fokusera på tiden med barnen å att jag faktiskt har julstöket under kontroll. :)

Nånstans ska jag hinna ringa VC för å försöka ta reda på om jag håller på å bli utbränd eller bara har huvudvärk av nån annan orsak.

Nu ska jag bädda ner mej å sova.
Kram å gonatt!

Av Lisa - 15 december 2013 17:02

 

Nästan lchf-marmelad.


Finhacka ca. 200 gram torkade fikon å lägg dem i en gryta.

Lägg i 1 lagerblad, ca ½ msk råsocker, skalet från 1 citron å 1½ rött vin(eller portvin är också gott!).

Koka upp å låt sen sjuda i ca. 30 minuter.

Börja med den angivna mägden vin, men fyll på med mer vätska(vatten eller vin) om det blir för hårt.

Ta från plattan å mixa med mixerstav(i fall man föredrar slät marmelad förståss. :P) servera till goda ostar. :D

 

 

Eftersom marmeladen innehåller ytterst lite tillsatt socker tycker jag den funkar fint å unna sej nu till julen.

Även om man förespårkar LCHF. :)

Ost, fröknäcke å en lite klick marmelad.

Bättre än godis å kakor, alla gånger! :)

Mums! :)

Av Lisa - 15 december 2013 14:18

Av Lisa - 15 december 2013 11:14

Slog till på fyrtiofem minuter i dag.
Femton minuter CT å trettio sworkit.
Kändes riktigt bra!
Med världens bästa sällskap dessutom. <3
Starka Leo, en riktig lyckovitamin. :)

Av Lisa - 15 december 2013 09:38

Kunde trots min extrema trötthet inte alls somna i går kväll.

Åtminstone inte innan jag tvingat Martin att lägga sej i sängen i stället för nere i soffan å titta på tv.

Är inte helt hundra i dag heller, magen känns stabilare men huvudet känns däremot av. Som vanligt.

Funderar på om jag befinner mej i en nerförsbakce på väg mot total utmattning?

Allt är bara en enda röra.

Kanske kan va dags å ta tag i det där med samtalsterapi av nått slag efter jul?


I vilket fall så kör vi på med lite smått å gott även denna söndag.

Ska snart bege mej neråt, till "träningsrummet" å mjuka upp min stela kropp lite grand. :D

För övrigt tror jag allt det får bli ett gymkort i julklapp till mej själv, inte särskilt hög månadskostnad med rabatten från kommunen ju. :)


I eftermiddag ska Viggo träna innebandy för sista gången det här året å sen ska vi köra till Mien å hugga oss en julgran. :)

Å så ska vi laga klassisk söndagsmiddag i from av rullader.

Dessutom ska vi försöka ordna i Leo's rum, som blev så pass mycket trängre nu med nya sängen att både en expedit-hylla å mattan fick flytta ut.


Ha en bra dag.

Det tänker jag ha. :D

Av Lisa - 14 december 2013 22:23

Jojjomensan.
Här ligger jag som å ser ut som ett spöke.
Nerbäddad, innan halv elva på en lördagkväll..?
Jag skyller på min näst intill ständiga följeslagare, huvudvärken å min nyfunna vän, magkatarr.
Å lite för lite sömn i natt å lite för mycket av allt den senaste veckan.

En god natts sömn ska sitta fint nu.
Å förhoppningsvis hinner jag tanka upp just sömnkontot i natt! :)

Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 14 december 2013 16:39

Lek-ytan på rummet är numera minimal, men Leo kommer ha god plats å sova på! :)


Å nu är vi, aningens sena, äntligen på väg till mörrum! :)

(Min mobilkamera har blivit så mycket sämre... Någon som kan tänkas veta hur det kan komma sej?
Bara sådär liksom?)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards