Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2013

Av Lisa - 29 november 2013 19:34

Lite kel med de små innan läggdags, sen blir det film med min stora. :)

Av Lisa - 29 november 2013 17:41

Glögg med lite tilltugg innan maten! :)
Sa nån att det var skönt med fredag?
;)

Av Lisa - 29 november 2013 15:39

Oj oj oj, så trött jag är!
Men nu inleder vi helgen, med doftljus å adventsfina fönster.
Men allra först, ett litet sworkit-pass innan kvällens middag ska tillagas! :)
Det är dag för fredagsmys! :P

Av Lisa - 29 november 2013 11:34

Hämta paket på lunchen ja! :)

Så så skönt med fredag! :)
Om några timmar tar vi utflykts-helg! :)

Av Lisa - 28 november 2013 21:55

Kesobröd ja.
Det är det bröd jag bakar allra mest.
Det går snabbt å är himla gott, i flera dagar faktiskt.
Receptet är från #56kilo från början, men jag har ändrat lite grann. :)

Såhär gör man.
Mixa 1,5 dl keso med 3 ägg.
Blanda 0,5 dl kokosmjöl med 1 msk fiberhusk, 3 tsk bakpulver, 3 msk fibrex å lite salt.
Blanda kesomixen med de torra ingredienserna å 2 msk olja.
(Ibland har jag i lite chaifrön också, ca 1 msk eller så)
Gör en sconsliknande kaka av degen, å skåra i 4 delar.
Toppa med valfria frön eller ost.
Grädda i 200 grader i ca 15 minuter.

Av Lisa - 28 november 2013 21:44

Kesobröd toppat med riven ost.

Chaipudding med saffran.

GI · Lisa · Matprat · Vardag
Av Lisa - 28 november 2013 12:48

 

Skelögd å svett.

Jojjomensan.

I 10 år ska jag dras med den här bilden. :P


Man kan väl säga att det inte gör nått vidare bra alls för mej i dag.

Men jag har fått lite uträttat, bilden då å sen ett varv på KappAhl, där jag högg ett par vad jag trodde var 199-kronorsbyxor å så badrockar till barnen.

När jag betalat upptäckte jag att byxorna jag lämnat i kassan var 300 kronor dyrare än de jag trodde jag lämnat fram.

Bara till å fram till kassan igen, byta till rätt par å stressa vidare till bilen.

   

Badrockarna blev i en modell med knappar å fastsytt skärp, som i vanliga fall kostat 349 men nu såldes för 149 kronor styck. :D

Å så byxorna då, med rätt pris å ännu en storlek mindre. :)


På hemvägen insåg jag att jag får skippa mitt hett efterlängtade studiebesök då jag lovat att komma tidigare till jobbet.

Slänger i mej smootie i farten här å ska sen bege mej ditåt.


Hur är det man brukar säga?

I morron är en annan dag.

Med lite mer flyt I hope. :D


Av Lisa - 28 november 2013 11:31

Studiedag på väggaskolan, fullt på alla parkeringar, genomsvettig, huvudvärk å lipfärdig utan bra anledning.
Den här dagen vill verkligen inte gå min väg.
;(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards