Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 25 oktober 2013 14:45

Öronmuffar.
Want have.
Tydligen.

Av Lisa - 25 oktober 2013 14:01

Av Lisa - 25 oktober 2013 12:57

 

Det är inte alls omöjligt att helgens syndande kommer bestå av glögg(med mer socker än något annat nästan.. :P) å kombination tärnad vb-ost å tärnad syltad ingefära på tandpetare. :D

Muuuuums! :)

Av Lisa - 25 oktober 2013 10:37

Det blev extremt sen frukost i detta hemmet i dag.

Vi var sega alla tre å låg å drog oss till nio... :D

Jag vaknade med en störig huvudvärk som håller i sej ännu, men jag är rätt glad ändå.

Det är ju fredag, å en ledig sådan dessutom. :D


Barnen har lagt sej i dubbelsängen framför Mulan 2. Försökte övertala dem att klä på sej, så vi kan köra ett par ärenden men fick till svar: "men mamma, vi är ju lediga"  så jag struntar i att stressa dem.

Vi kommer i väg när vi kommer i väg helt enkelt. :)

Min tanke är en tur in till stan för å kolla in Bruka design-tallrikarna i verkligheten å kanske köpa nått exemplar för å se om de håler måttet innan vi investerar i fler! :)

Å så är jag fortfarande på jakt efter en fuktkräm som funkar.

Får se hur långt vi hinner innan barnen tröttnat. :D

Kanske blir det en sväng till Systemet med, mest för å spana. :)

Där trivs dock både barnen väldigt bra, framför allt i kassan där varorna faktiskt får åka på bandet å sen packas ner i kassar. Något som är mycket exotiskt i en värld av självscanning. :)


Hade väl egentligen tänkt spara på mathandlingen tills i morron, men efter en efterrättsönskan från Martin får vi nog ta det också under dagen. :)

Som den goda hustru jag är menar jag. :P


Framåt kvällen ska Viggo på Halloween-kalas hos Axel som han ser mycket framemot. :)

Jag å Martin ska äta senare, pepparbiff på oxfilé, rödvinssås, rättikagratäng, å sen gissar jag att det blir lite Dexter å tidig sänggång.

Tidigt, tidigt i morron bitti åker nämligen den största delen av de Arvidssonska männen(Inte Gustav dock men Daniel räknas. :P) till Bodershop.

Precis som traditionen följer ska Stina å mamma hänga med oss, å jag ska som alltid laga soppa(sist bröt vi traditionen å åt pasta. :P).

Fisksoppa med saffran ska det bli, den bästa varianten med fisk från fiskaffären. :)

 

På söndag ska jag jobba igen, men det känns helt okej, har fått lite nytändning denna veckan faktiskt å är helt plötsligt överfull av idéer. :)

 

Nu ska jag rita av barnens fötter så jag får snurr på den här skobeställningen innan alla är slut. :)

 

 

Vi hörs senare! :) Kram å hej!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Matprat · Vardag · Viggo
Av Lisa - 24 oktober 2013 23:23

Efter en bra kväll fylld av gos med barnen, trevliga samtal, en snabb träning å två avsnitt av Dexter säger jag gonatt.

I morron väntar en ledig dag som jag egentligen inte vet alls vad vi ska göra med! :)

Helg kallar vi det dock, helt klart! :)

Av Lisa - 24 oktober 2013 18:31

Två söta brorsor ser på film tätt i hop! <3

I kväll blir det lite film tillsammans med gull-ungarna, lite sworkit å sen nått avsnitt av Dexter tillsammans med mannen! :)

Två lediga dagar väntar.
Inte dumt å veta.
Inte dumt alls. :)

Av Lisa - 24 oktober 2013 16:47

Världens finaste Viggo i en mycket snygg pop-jacka! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards