Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2013

Av Lisa - 30 oktober 2013 14:16

Dessa hade jag velat göra!
Synd att jag missade just de formarna på Ikea sist...

Av Lisa - 30 oktober 2013 13:31

Halloween-temat består.
Spöken å spindlar it is! :)

Av Lisa - 30 oktober 2013 11:17

Jag vet inte hur det funkar hos er men här har i allafall Viggo minst ett konstverk med hem från dagis per dag.

Desstuom pysslar å ritar han gärna hemma på olika vis.

Trots mina snart sex år som mamma har jag ännu inte kommit på nått praktiskt eller snyggt sätt att förvara dessa små alster på.



Har köpt kläm-krokar(ungefär som de på bilden) från Granit som ligger i en låda å väntar på att sättas upp(vad jag väntar på? det är frågan det!? :P) å min tanke med dessa är att det blir enkelt att byta ut teckningarna när det kommer hem nya.  

En annan lösning hade varit att köpa öppningsbara ramar, där principen med enkla å snabba byten av motiv är den samma.

 

Finns här.  

 

 


Eller kanske sätta klädnypor längs en ståltråd, eller som jag egentligen velat, ha en en helt magnetisk vägg(såg en gång på äntligen hemma hur de satt nån magnetisk skiva på en vägg å målade in i väggfärgen. har inte lyckats finna exakt hur det funkade. å magnetfärg är tydligen big NO NO enligt målar-maken).

 

Som det ser ut nu ligger det tecknigar å pyssel å bara skräpar överallt, vilket är hemskt synd.

Man kan inte spara på allt, men en del å i allafall ett litet tag kan konstverken visas upp tycker jag.

 

Hur gör ni andra? :)

 

Av Lisa - 30 oktober 2013 09:43

Surfade in på The body shop här på morronkvisten

å fann att de har 20% på ett helt köp i webshopen tom i dag. :D

 

(dessutom fri frakt på köp över 250 kronor å en gåva vid köp över 400 kronor, to good to miss eller hur? :P)

Det var dagens tips det. :D


Hej på er! :D

Jag måste säga att jag mår prima i dag.

Ytterst lite morlande i huvudet å pigg å ledig. :D

Barnen är också på sina bästa humör. :D

De var faktiskt himla lugna i går också måste jag säga, så jag är inte alls så sliten som man kan bli av lediga dagar. :D

Herregud vad jag saknar att va föräldraledig alltså.

Om jag vore rik skulle jag helt klart blivit hemmafru i åtminstone ett par år eller så. :D

Gå hemma å baka å plocka å pula eller göra mysiga utflykter med barnen utan att behöva tänka på allt man behöver hinna när man väl är ledig.

En önskedröm, alla gånger. :)


På tal om drömmar har jag drömt att jag träffat min farfar i natt. Det är bara nån vecka kvar tills det är ett helt år sedan han somnade för sista gången.

Märkligt hur drömmar kan va så detaljerade å hjälpa så man minns detaljer.


I dag ska vi göra lite vad vi känner för.

Funderar på en liten tur till Nytorpet(om inte vinden är för kall) å att baka chokladbollspindlar. :)


Å så ska vi göra crepes till middag(lyx när man har tid å göra alla olika pannkakor som krävs i denna familj. :P) å klockan 18 ska på Blingo-visning. :)

 

En trevlig planering tycker jag allt. :D

Hoppas ni får en bra dag. :)

Vi hörs senare. :)



Av Lisa - 29 oktober 2013 22:17

Efter en härlig ledig dag med grabbarna har jag bäddat ner mej!

I morron fortsätter vi med ledighet i ännu en dag.
Underbart måste jag säga. :)

Sov gott så hörs vi då! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 18:09

Svindålig bild där det mesta som syns är servetter, men jag kan upplysa om att vi åt jul-köttbullar, prinskorv, gravad lax å griljerad skinka. :)

Å supergoda marinerade brysselkål. :)
För att göra dem behöver man, förutom kokt brysselkål, olivolja, dijonsenap, honung å rödlök som blandas till själva marinaden tillsammans med salt å peppar.
När kålen blandas ner tillägger man även smulade valnötter å smulad feta ost. :)

Det hela ska serveras medan kålen är ljummen å är ett ypperligt grönsakstillbehör till just ett julbord! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 16:23

Tur det bara är halloween en gång om året! :P
Pilliga pyssel är då sannerligen inte min grej, men klar blev den! :)

Å barnen är nöjda, det är huvudsaken! :)

Av Lisa - 29 oktober 2013 14:07

[Bild]

 

Viggo har bestämt att vi har halloween-fest i kväll.
Orangea servetter, pumpor å spindlar ska pryda huset här.

Vad det gäller middags-mat siktar vi dock mer in oss på en annan högtid! :P

Mini-julbord it is.
Skinka, köttbullar, prinskorv, omelett å gravad lax.
Sitter fint en helt vanlig tisdag i oktober! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards