Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Lisa - 2 september 2013 20:30

Här ligger jag å har jobbångest.

Det har varit ljuvliga lediga dagar, å det hade ju inte gjort ont å va ledig lite till. :)


I dag har vi ju då bara glidit runt på förmiddagen å badhus-badat på eftermiddagen. :)

Viggo simmade som ingenting å hoppade trampolin på det djupa å armkuddarna anvädes inte överhuvudtaget. :)

Leo tyckte det var väl kallt i den stora bassängen, men när han väl kom i gång hoppade han med so en galning där, även om jag förbjöd honom att hoppa från trampolinen. :D

Överlag var det en väldigt lyckad utflykt, som vi kommer göra om snart igen. :D

Något som var lite trist är att de inte har samma serie av simmärken som de som Viggo börjat ta finns i(svenska simförbundet har en serie å svenska livräddsningssällskapet har ett..), men vi siktar in oss på att åka till Tingsryd regelbundet också, så då får han ta märken där. :D

 

I kväll när jag lämnade tillbaka bilen till M å P passade jag på att sällskap med dem på en PW som även bev en joggingtur. :)

Träningen alltså, det har liksom tagit fart. :D

Skönt, får hoppas på resultat av mitt slit med det med sen, både fysiskt å psykiskt...

 

Nu ska jag ta kväll, från datorn åtminstone, ska se ett avsnitt GoT innan jag somnar med. :D

Kram å gonatt!

 

 

Av Lisa - 2 september 2013 18:44

LCHF-fiskgratäng från min nya bok! :)
#56kilo

Det gick hem här! :)
Till å med barnen rensade tallrikarna. :)
Nästa gång satsar jag nog dock på lax eller vilken annan fisk som helst, för torsk i block, det är verkligen inget vidare!

GI · Lisa · Matprat
Av Lisa - 2 september 2013 16:30

Bortsett från att vattnet i stora bassängen fortfarande är i kallaste laget får vår egen stads badhus högt betyg från oss i dag! :)

Av Lisa - 2 september 2013 13:03

 

Så blev det äntligen eftermiddag å badhuset öppnar om en timme. :D

Vi har haft en extremt lugn förmiddag å bara drällt omkring inomhus iklädda pyjamas. :P

Badväskan ska bara packas sen bär det i väg.

:D

Av Lisa - 2 september 2013 11:02

Vår Leo fyller ju hela tre år den tionde denna månaden(var tog de åren vägen?!) å jag kan meddela att det inte varit det lättaste att komma på några bra presenter att ge honom.

Han gillar dinosaurier å rosa grejer å när man har frågat va han vill ha svarar han bara Lego Chima för det har Viggo intalat honom att han ska önska sej. :P

Min första tanke var att köp en cykel, en röd, som han faktiskt pekat ut själv på Biltema.

Men så ville mormorn å morfarn köpa just den, å så blev det.

 

 

 

Fram till så sent i går kväll har vi stått som frågetecken inför vad Leo ska få, som inte redan finns bland Viggo's alla prylar.

Våra val föll slutligen på lite smått å gott från BR-leksaker

                      

Dinosariuer, lego chima(nått var han ju tvungen å ha! :P), lite vanligt lego å en alldeles egen skylander. :D 

Sen tror jag det blir nått rosa klädesplagg(från villervalla antagligen!) å en film eller två också. :)


 

I övrigt kan jag ju tipsa er som ännu inte köpt något till Leo att han gillar att spela spel å att böcker å filmer alltid går hem å dinos i olika former å storlekar förståss. :D

Av Lisa - 2 september 2013 10:06

   

Nyttigheter. :)

 

Jag vet att september började redan i går, men i dag välkomnar jag den nya månaden å hösten lite extra.

Det regnar å blåser ute, men just i dag gör det absolut ingenting. :)

 

Dagen startade INNAN sex då Viggo, som vanligt, vaknade.

Efter allmän kaos, med täckekrig å skrikande, steg han i stället upp å byggde lego(efter ritningar, han har liksom bara fattat det nu! :P) å när Leo vaknade kröp de ner hos mej bägge två å såg på film till klockan nio. :D

 

Nu har vi ätit vår frukost å jag är inbjuden till konsert på Leo's rum.

Barnen har gjort biljetter å klätt ut sej här en bra stund å det är snart dagsf för insläpp av publiken. :)

 

I eftermiddag satsar vi fortfarande på ett varv till Väggbadet.

Det gäller å passa på, för resten av veckan innebär jobb för min del på alla dagar utom lördag å om jag får gissa fritt så kommer vä den förlamande tröttheten som ett brev på posten redan i morron kväll...

Men som sagt, i dag njuter vi av energi å familjetid! <3

 

Ha en bra måndag, så hörs vi! :)



Familjeliv · GI · Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards