Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 september 2013

Av Lisa - 1 september 2013 21:46

Söndagen går mot sitt slut å helgen med den.

Jag måste säga att jag är nöjd med dagarna.

Har hunnit med en hel massa utan å stressa det minsta.

Vi har kopplat av, men ändå inte blivit uttråkade. :D


Just i dag har vi ju då varit i Mörrum å sen har vi kokat kräftor för första gången. :D

Det sistnämnda var en himla trevlig upplevelse tycker jag som gillar att göra saker från grunden(synd bara att jag inte fiskat dem själv med. :P).

Vid första provsmaket kändes det dock som att det fattades sälta, men det kanske tar sej medan de ligger i frysen.. :)

 

Nu i kväll har jag fortsätta på min nya bana, bakat fröknäcke å tränat. :)

Å så blev vi äntligen färdiga till att beställa presenterna till vår snart-treåring.

Det var inte det lättaste kan jag meddela, men nu är jag ganska nöjd faktiskt. :)

Tänker att jag visar vad det blev i morron eller så. :)



I morron har jag å barnen en fjärde å sista ledig dag tillsammans.

Martin ska till verkstaden å visa upp skadorna som jag orsakade på bilen i staket-krocken men pappa är snäll å lånar oss sin bil.

Vi ska ge Väggabadet en ny chans, kanske är det bättre med en simkunnig unge å på eftermiddagen då det faktiskt är allmänt bad å tillåtet att va i alla bassänger? :)

Barnen var glada över idén i allafall då är även jag nöjd. :D


Nu ska jag alldeles strax bädda ner mej här.

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 1 september 2013 18:34

Nu j*vlar ska jag lyckas! :)

Motivationen är för en gångs skull på topp i allafall.
Både med tanke på mat å träning,
undrar om det blir den här gången som det blir en bestående förändring? :)

Av Lisa - 1 september 2013 16:12

Hoppas de blir goda nu med!
De små rackarna ska in i frysen å gömmas tills familjen arvidssons traditionsenliga kräftskiva som går av stapeln om två veckor.
:)

Hemmakokta, svensk-fiskade kräftor, visst låter det underbart? :)

Av Lisa - 1 september 2013 15:00

Av Lisa - 1 september 2013 11:17

Vi spenderar förmiddagen i mörrum, Martin målar fönster å sen blir det en sväng ner till ån.

Lugnt tempo även i dag alltså! :)
Jag njuter verkligen av dessa lediga dagarna!

I eftermiddag ser jag fram emot söndagsmiddag i form av hel kyckling å så ska jag testa nått jag aldrig gjort förr(i köket förståss! :P)

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 1 september 2013 10:36

Chinos.
Världens snyggaste byxmodell enligt mej.

Det är drömmen.
Att komma i ett "vanligt" par byxor.

Just nu står jag stilla trots mycket träning å bättre kosthållning.

Ska strama upp reglerna nu.
Betydligt striktare LC-kost nu framöver..!

Nån gång måste det bita även på mej..

Av Lisa - 1 september 2013 08:53

Servetter å nybakade lchf-frallor.
På söndagar ska det va lite finare! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards