Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 27 augusti 2013 16:49

Å presenter till barnen hade man med sej..! :)

Mössa till Leo! :)

Å

Keps till Viggo! :)

Å jag blev inte heller utan...! :)

Jojomensan, vem vill inte ha en United-mugg liksom?! :)

Av Lisa - 27 augusti 2013 15:57

Leker med Leo å hans älskade vasständer! :)

Viggo lekar med Elian å i vilken minut som helst ska vi sätta oss i bilen för å köra å hämta pappan på stationen! :)

Sen är det bara snabbt hem å duscha å så pinna ner till Sandra för å träffa flickorna å tävla om viner! :)

Dagarna går, det är ett som säkert! :)

Av Lisa - 27 augusti 2013 07:13

I dag var vi uppe i god tid.
I tillräckligt god tid för att hinna snooza i en kvart, dammsuga kattasand å vika tvätt.
Å så fanns det en massa tid för Viggo att retas med Leo å för Leo att gnälla.
Vet inte vilken version av morron jag föredrar faktiskt...!

I dag kommer Martin hem å allt blir som vanligt igen, men först ska det jobbas en stund! :)

Gomorron på er! :)

Av Lisa - 26 augusti 2013 21:16

 

Dexter, ett kelet, spinnande kvälls-sällskap i soffan.   



Kväll igen ja.

Jag ligger som synes i soffan med en katt på bröstet å ägnar mej åt att sälja pojkarnas gamla kläder på fejjan. :D


Har känt av nattens uteblivna sömn under dagen, men ändå varit ganska så produktiv. :D

Jobbat förståss, kompletteringshandlat på lunchen å hämtat barnen.

Lagat middag(fyllda paprikor å tomatsås, mums!), städat soptunnan, ringt om nya papp-påsar som sopgubbarna missat å lämna, diskat å sorterat en massa kläder. :D

Å läst för barnen å lagt dem. :D

Jag tycker jag reder mej ganska så bra ensam, men det är allt bra trist utan Martin hemma.  

Inte för att jag inte klara mej, men just för att det är ensamt utan honom.

En anigens skönt med tystnaden, men inte längden. :D

I vilket fall hoppas jag att den förlorade maken har the time of his life på fotbollsmatchen just nu. :)



Å så har jag förståss sworkittat(lovely ord tycker jag. svenska ordlistan nästa? :P) med. :D

Orkade egentligen inte, men tänkte tvinga mej till ett tiominuters-pass i allafall.

Jag kämpade på ännu lite mer å fick i hop en halvtimme. :D 

 


I morron är det tisdag. Jag ska jobba igen, Martin kommer hem å så ska jag på vinlotteri på kvällen. :D

Ska bli kul, särskilt med tanke på att det var på tok för länge sen sist. :D


Nu tror jag faktiskt jag ska ge mej för dagen å bädda ner mej, läsa lite mattidningar å sen försöka sova.

Har jag tur somnar jag fort. :D


Kram å gonatt på er! :D


Av Lisa - 26 augusti 2013 15:41

 

Det är väl så att vi känner av nattens oroligheter mer eller mindre alla tre.

Leo, som för övrigt sov mest, har lyckats få en blåtira av ett dyk mot sänggavlen i nått hysteriskt mardrömsryck han hade redan vid niotiden i går kväll.

Minstingen har förrutom blåtiran blivit snuvig, så även om han inte är så trött som jag å Viggo, så ser han ynklig ut.

  


Barnen ser på tv nere å jag ska alldeles strax börja med middagen.

Fyllda paprikor har Viggo beställt. :)


Efter middagen tänkte jag ge mej på ett lite sworkit-pass å sen hoppas jag att först barnen å sen då jag med somnar lugnt å sansat å sover hela natten. :P

Jag hinner säkerligen med ett par inlägg till innan jag däckar dock, så vi hörs sen! :)

Av Lisa - 26 augusti 2013 11:39

Älska! :)

Av Lisa - 26 augusti 2013 06:13

De bara tvärvägrar att vakna...
Kommer jag i tid till jobbet i dag blir jag förvånad!

Av Lisa - 26 augusti 2013 05:52

Herregud vilken kaos-natt.
Jag känner mej som ett vrak redan å undrar hur den här dagen ska sluta?

Allt som kunnat gå fel har gjort det.
Vaknade redan ett å hade drömt så otäckt att jag knappt vågade mej upp till Leo som var kissnödig.
Låg med lampan tänd i en timme å slumrade till å från fram till fyra.
Då hörde jag Viggo jämra sej å ropade snabbt in honom till mej i hopp om lite trygghet.
Med facit i hand skulle jag nöjt mej med katten.
Viggo har stökat å bökat å vaknat så fort Dexter rört sej å legat så nära att mina axlar är ömma i dag.
Tittade på klockan sista gången vid tio i fem, sen ringde den vid fem i halv.
Minimalt med sömn alltså, men vi får hoppas på att ta igen det i natt istället. :)

Nu sover dock bägge barnen, å jag måste ruska liv i dem omgående då vi måste komma i väg senast om tjugo minuter.
Stackarna. Önskar vi kunde ligga nerkrupna alla tre å sova vidare...

Önska mej lycka till. :)
Vi hörs senare.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards