Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Lisa - 15 augusti 2013 22:06

Hmmm.

Jag vet inte vad jag tycker om att börja fyra.

Visst, det är ju härligt med en hel dag tillsammans med barnen innan jobbet.

Men sen har jag ju tendensen att göra så himla mycket att jag är galet trött när jag väl ska gå till jobbet(fatta intensivt det var när jag jobbade natt! :P).

Både bra å dåligt alltså, men jag föredrar nog att börja kvällsjobba nån timme tidigare. :)

 

I dag var det en såndär dag när jag var överallt å ingenstans.

Fick lämna ungefär en miljon halvfärdiga projekt i sticket när jag skulle till jobbet.

Får färda dem i helgen i stället. :D

 

Helgen ja. Den inldeder vi i morronkväll. :)

Har redan planerat lördagens bjudningsmiddag, då blir det fondue å sen fruktsallad med vaniljkesella till efterätt. :)

Å till min stora glädje poppade det upp ett recept på LCHF-pasta på facebook så fredagsmiddagen är också räddad.

LCHF är lika med glutenfritt å jag har höga förväntningar å förhoppningar att det ska kunna liknas med färsk pasta. :D Detta ska jag laga. :D Nom nom nom. :D

 

Nu hoppas jag att jag har lyckats varva ner så pass att jag kan somna.

 

Vi hörs i morron. :)

Av Lisa - 15 augusti 2013 13:52

Fyllda kesoplättar.
Snabbt, gott å mättande! :)

GI · Matprat
Av Lisa - 15 augusti 2013 10:10

I dag skulle jag inte skälla å tjata.

Å det har väl gått skapligt faktiskt. Har inte höjt rösten i allafall(jo, det händer att jag skriker. rätt mycket på sistone...!).

 

I dag skulle vi bara göra roliga saker, tillsammans.

Njae. Det gick sådär.

Barnen har pipit ner till tvspelet. Viggo har redan kommit på ett sätt att involvera Leo som är förste gubb-bytare. :P

Å själv har jag dragit fram stora dammtrasan å tänker ge mej i kast med hela huset å allt som behöver städas å röjjas.

 

Får se hur långt jag hinner innan det är kris i källaren.

Slänger ner några extra trasor i den där spannen, för damma tycker båda barnen, till skillnad från mej är roligt. :)

 

Bara till å köra i gång nu då! :)

 

Tusen tack för alla kattsandstipsen! Ni är verkligen guld värda. :D

 

Har en helt annan fråga i dag.

Ni vet sånna där dynboxar i plats som man kan ha till just stolsdynor utomhus?

Vilka är bäst?

Har en från biltema, men den pallade inte ens för hösten.

Tänkte ha den på altanen å vinter-förvara barnens ute-leksaker...

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards