Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Lisa - 4 augusti 2013 21:35

Här ligger jag med en aaaaaningens jobbångest såhär på söndagkvällen innan det är dags att återgå tll jobbet efter en underbar semester.

Jag kan då rakt inte klaga på något under min ledighet, utom då möjligen att de sex ljuvliga veckorna gick på tok för fort.

Det blev inte sommaren då Viggo lärde sej att simma, Leo slutade med både välling å nattblöja å sommaren då vi slog alla badrekord(hurra till det!).

Vi har druckit å ätit gott å njutit så mycket som det bara går! :)

 

Denna helgen har varit toppen, precis som de veckor som har passerat.

Lördagen var vigd åt Tosselilla sommarland, som precis som tidigare år levererade! :)

 

Det var karuseller, bad, tarzan-bana, lotteri, hoppkuddar å lekplatser. :D

Å jag kan nog svära på att alla i vårt lilla sällskap var nöjda med dagen. :)


Nu var det ju även så att vi inte nöjde oss med bara en utflykt till ett sommarland, utan även planerade in en kräftskiva på samma lördag. :)

 

Det var smått kaosartat i början med trötta, skaldjurstokiga barn som likt faraoner eller andra forntida kungligheter satt å ropade efter mer jäkor å kjäftor tills jag fick spelet å de fick lägga sej i stället. :D

När Leo väl slutat ropa från sängen(han hade ju sovit i bilen å var minst sagt seg..! :P) hade vi en mycket trevlig kväll å satt på altanen å skrattade till klockan var närmare två. :)

Mycket trevligt. :D

 

I dag blev vi upphämtade av pappa från Köpegårdsbryggan  för att kunna spendera dagen till havs. :)

 

Det var helt magiskt på den lille kobben vi gick i land på, i allafall tills Viggo vid sitt femte-sjätte dopp plötsligt utvecklat en fobi mot sjögräs å bara flöt runt som paralyserad å skrek där i vattnet..?! :D

Ibland förstår jag mej verkligen inte på det där barnet alltså.

Utbrottet orsakade bråk mellan trötta föräldrar å jag har mest känt mej ledsen.

Men sånt är livet. Iallafall mitt. Inte alltid perfekt!

 

 

Anyway.

Semestern är slut å på den absolut sista dagen har jag lyckats bränna mej,

både i ansiktet å på bröstkorgen.

Lite komiskt ändå. :)

 

 

Nu ska jag försöka intala mej själv att jag gillar hösten(som jag verkligen inte är redo för än!) tills jag är tillräckligt trött för å lägga mej. :D

 

Puss å gonatt på er, vi hörs igen i vardagen!   


Av Lisa - 4 augusti 2013 17:14

En (till) ny kokbokshylla är på plats.
Skönt att kunna gå till jobbet med åtminstone ett semesterprojekt färdigställt...! :)

Av Lisa - 4 augusti 2013 09:59

Vad kan passa bättre än en dag på en kobbe i skärgården med familjen..? :)
Mota bort att allt vad jobbångest heter å bara njuta av sommaren! :)

Det blir vad jag ägnar mej åt i dag det.
Familjen, bad å sommaren! :)

En underbar tosselilla-bild!
Det var kul med karuseller tyckte båda våra pojkar! :)

Av Lisa - 4 augusti 2013 00:09

Det är tröttsamt med kräftskiva för små kattungar! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards