Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juli 2013

Av Lisa - 28 juli 2013 16:36

Vi är på citygross för att köpa oss en dart-tavla.
(så himla kul å kasta pil!)
Leo flippar ut å skriker för att han inte får en korv i förbutiken.
Viggo tröstar:
"Nästa gång vi ska hit ska jag ta med min plånbok å köpa en korv åt dej Leo!"
;)

Av Lisa - 28 juli 2013 13:18

Sjöbad å grönska.
Grilla på bryggan å åka 4-hjuling.
Kasta pil å ta dagarna som de kommer.

Jag borde flytta. :)

Vi är lyckligt lottade som har två sånhär platser att kunna åka till å andas på! :)

Av Lisa - 28 juli 2013 09:52

 

Nybakade ostfrallor.

Enkelt recept.

Man löser 25 gram jäst i 2 dl mjölk, blandar ner 1-2 msk flytande margarin eller olja, 1 dl kesella/turkisyoggi/creme fraiche å lite salt, knådar in ca 7 dl vetemjöl.

Rullar bullar å låter dem jäsa på en plåt i kylen under natten.

På morronen strör man över riven ost(eller penslar med ägg å vallmofrön) gräddar man dem i 225 grader i 8-10 minuter. :D

 

 


Gomorron på er! :D

Den här dagen känns redan bättre än gårdagen.

Barnen leker med playmo tillsammans för glatt livet å Martin har strax målat klart. :)

Vädret är åt det gråare hållet å med lite blåst, men det ser faktiskt ut som att det ska spricka upp framåt dagen. :D

Vi funderar på att köra upp en sväng till Mien. Bada lite å andas skogslluft. :D

Känns lite som det är en bra plats å befinna sej på oavsett om det blir soligt i eftermiddag eller ej. :)


Hoppas ni får en bra söndag hörrni. :)

Vi hörs senare såklart. :)

Av Lisa - 27 juli 2013 21:59

Har man lovat sitt barn hemmbakade ostfrallor till frukost så har man... :)

Av Lisa - 27 juli 2013 21:21

 

Det här en glutenfri variant på förrförra sommarens favoriter: tunnbrödsrullar på grillen.


Koka potatis(6-7 stycken till tre små folié-formar) i ca 15 minuter, de ska fortfarande va lite hårda.

Låt dem svalna å riv sedan potatisen i en bunke, blanda ner ca 1½ dl riven västerbottenost, 1 rågad näve ruccola å ca 100 gram philadelphiaost, salta å peppra å fördela röran i foliéformar(1 stor eller 3 mindre).

Ställ formarna på grillen tills osten smält å allt blivit genomvarmt.

Servera till grillat kött eller kyckling.

(i dag blev det helgrillad fläskfilé å rödvinsås som sällskapade med gratängen, passade fint.. :))

Av Lisa - 27 juli 2013 20:56

   

Hittade bodymist på Lyko.se

Från Victoria Secret i en massa lockande dofter. :D



Jag vet inte vad som hände med denna dagen.

Det har mest varit gnäll å bråk å tjat. Är så trött på att höra min egen gnälliga röst nu. :(

Å så blev det ju kvavt.

Klibbigt så till den milda grad att jag slängde mej i barnens pool i ren desperation för att få svalka framåt eftermiddagen trots att jag å barnen faktiskt tog oss ett sjö-dopp i förmiddags också.

Jag är inte skapt för värme, jag pallar det liksom inte å blir extremt mottaglig för allt å har noll tålamod.

Jag vet att även jag tjatat efter sommaren, men jag överlever den bäst när jag befinner mej i svlat vatten. :)


Martin har ju då satt altan-taket färdigt. Det tog hela dagen, men nu kan vi stryka det från att-göra-på-semestern-listan. :D

Bara lite målning å lite fönsterfix till sen är hela listan slut. Antagligen lagom till att semestern är detsamma... :D


Har förstått att havet börjat blomma. :(

Typiskt.

Får fortsätta bada i sjöarna verkar det som...


Det är vad vi siktar på redan i morron faktiskt.

En lugn dag tillsammans med hela familjen som förhoppningsvis innehåller bad, åtminstone om det ska fortsätta vara så varmt...


Mycket vettigare än så blir det inte från mitt håll i dag, förrutom ett recepet på ytterligare ett mycket bra grill-tillbehör. :)


Kram på er. :D

Av Lisa - 27 juli 2013 17:06

Det måste ju va det bästa av två världar?
:)

Av Lisa - 27 juli 2013 14:17

Hade jag tankat bilen full å lastat in familjen för å köra till skogen igen...

 

 

 

Jag har inte fått nog än. På långa vägar...

Det är verkligen mitt paradis på jorden.

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards