Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Lisa - 7 juli 2013 19:19


Några fina stug-bilder blev det förståss även vid detta besök i smålandsskogen. :)


 

Min nya omslagsbild på fejja, för sej bra som en sån tycker jag.

De jag gillar mest på en av de bästa platserna i världen!

  

         

 

En zebra å ett lejon möts i skogen! :)

 

Stugan ja.

En magisk plats.

Jag älskar avskildheten(för visst jag badade naken ett par vändor, medans en viss pryd make stod å gapade: skyl dej av hänsyn till några avlägsna karp-fiskare. :P), stillheten å lugnet som allt som oftast infinner sej när man är där.

Tyvärr började stressen gnaga mej redan innan vi var på väg hem i dag. :(

 

Nu känner jag mej mest trött.

Ska ta en kvällsdusch, koka mej en kopp te å sen bädda ner mej under en filt i vår svala gillestuga.

Kolla igenom cdon i jakt på en verklighetsflykt att ta till nu under semesterkvällarna å försöka finna ett recept på en frusen kaka med mandelmasse/chokladbotten å med kaffesmak på själva gräddfyllningen(som kanske bara finns i mitt huvud!? :P). :D

Å hoppas på att lugnet infinner sej i morron igen. :)

 

Kram på er!

Av Lisa - 7 juli 2013 18:15

Kom hem vid två å körde direkt till Långasjön.
Där var ungefär hela asarums befolkning redan.
Men vi fick plats på ett hörn å badade en stund! :)

Nu har vi ätit middag å sjunkit ner i sofforna allihopa fram för Pippi på de sju haven! :)

Vi är trötta å slitna allihopa å det blir nog en tidig kväll för oss alla. :)

I morron hoppas vi på mer sommar-väder(även fast jag är lite kluven där, gillar inte för varmt ju! :)) för vi ska till Mien på utflykt å då vill vi ju bada! :)

Av Lisa - 7 juli 2013 13:13

Känns sorgligt att åka hem.
Jag var liksom inte färdig å risken att vi inte hinner med fler rundor i år är ganska stor.
;(

Dessutom har jag nu, efter två veckors semester, börjat känna stress.
Fortfarande inte över några måsten utan av allt jag vill hinna med.
Skärgårdsturer, dagar på stranden å andra utflykter.
Middagar med vänner å andra roligheter.

Fyra veckor går ju så fort!

(Hopplösa tankegångar.
Jag vet det.
Rent intellektuellt.
Men ändå.
Stressen är där.
Ändå...! :()

Av Lisa - 7 juli 2013 08:44

Klockan är halv nio.
Frukostdisken är uppdiskad å jag sitter på trappan å njuter i solen.
Dricker kaffe å längtar ner i sjön.

Dagens två första mörtar simmar här i en spann å Martin å pojkarna är på väg ut med båten för lite mera fiske. <3

Vi ska stanna fram till lunch, å jag planerar att spendera timmarna allra mest i vattnet. :)

I dag är det sommar hörrni! ;)
Så efterlängtat.
Så härligt! :)

Av Lisa - 7 juli 2013 07:09

Vi har varit vakna i två timmar redan. :)
Tio över fem kände sej Viggo redo att kicka i gång den gör söndagen å resterande av familjen fick vackert följa. :)

Sover.
Det gör man sannerligen inte mycket här.

Vi ser det positivt å njuter av all tid vi får här! :)

Snart dags för frukost på altanen med en sol-glittrande sjö som utsikt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards