Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Lisa - 26 juni 2013 20:10

Att man kan känna sej så kvällstrött när man inte gjort särskilt mycket alls på dagen?

Har knappt varit ute ens i dag.

Förrutom att jag var tvungen att ta en kvällstur till jobbet för å lämna in den här terminens körjournal å köra till Coop å inhandla cellofan. :D


I morron får vi verkligen hoppas att det är uppehåll, så vi kommer ut lite i allafall. 

Om det fortsätter regna får jag sätta om mina nya blommor i regnkläder helt enkelt. :)

Jag ska handla också är tanken, en herrans massa både att fylla frys å kyl med för kommande vecka å till kalaset vi ska ha för Martin på fredagkväll. :)

Vi ska ha grekisk pyttipanna å klassisk pinocciotårta toppad med jordgubbar. :)

Tror det kan bli bra, men det är extremt svårt att beräkna.


I morron ja, då är det den stora födelsedagen, Martin(å vår bästa Jajja!) fyller 30 år.

Jag trodde att min kära make skulle ta semester dagen till ära å hade planer på att vi skulle utflykta på dagen hela familjen, men nix pix, han ska jobba han. :)

Han har tagit ledig på fredag, men då blir det ingen tid till utflykt så vi ska till Bellas i Bromölla i morron kväll. Bara Martin å jag.

Är lite kluven där, för jag hade velat fira min 30-årsdag med mina barn, men vi ska åka när de lägger sej så då känns det ändå okej. :)

Å jag ser fram emot att testa deras hamburgare. :D


Nu tar jag kväll här, kollar på grillmästarna å sen vet jag inte riktigt vad det blir. :D

Kram å hej på er!

Av Lisa - 26 juni 2013 15:33

Våra barn har verkligen blivit stora.

Lyckades ställa mej på CT i en högintensiv kvart medan barnen lekte. :)

Visst, de ropar mamma en hel del en hemma-dag som denna, men ändå, de klarar sej själva långa stunder med. :D


   



För övrigt sitter jag här å är ganska sur över min nya lön.

Kan ju konstatera att ett år i skolbänken å en examen som en av de två spec. uskorna i hela länet inte var värt ett piss.

Hade väl inte förväntat mej några stora summor, men lite mer uppskattning än så hade jag hoppats på. :(


Nu ska jag ställa mej å steka LCHF-pannkakor till kvällens crêpes-middag. :)

Å snart kommer pappan hem också. :)

Av Lisa - 26 juni 2013 12:58

 

Barnen pysslar.

(å jo, Viggo ÄLSKAR sin onepice. :))

 

Sitter jämte kidsen vid matbordet, dricker choklad-latte(minst imponerade smaken, vaniljen var också supergod, men karamellen bäst. :P) å försöker vakna till lite.

Det går sådär, å jag är redan galet uttråkad på vädret.

Barnen tar det med ro ännu faktiskt, leker, pysslar å läser böcker.

 

Jag ägnar mej åt att skriva listor.

Över vad som ska handlas.

Vad jag vill göra på semestern.

Vilken mat jag vill laga.

Osv, osv, osv. :)

 


Helst av allt så skulle jag ju skippa allt nödvändigt, men jag blir en anigens rastlös av detta innevädret å kanske skulle passa på å städa ur barnens garderober?

Något som släpat sen förra året...

 

Eller fotsätter jag med att göra noll å ingenting vettigt.

En dag av ineffektivitet har ingen dött av. :P

 

 

Av Lisa - 26 juni 2013 10:37

Äta kex å se på film medan det regnar ute. :)
Det är semester det med! :)

Å mamman fick välja film. :D

(Nu ska vi bara ha ro att ligga kvar tills filmen är slut med! :P)

Av Lisa - 26 juni 2013 09:11

 

I dag är det så mörkt å ruggigt att vi tänkt ljus på frukostbordet...

 

Fortsätter på den nyttiga banan, å hoppas det hjälper. :P


Viggo kom in å la sej hos mej nån gång, ganska tidigt i natt, har haft minst ett av hans ben över mej ända tills det blev morron.

Leo kom intågande, med tre snuttar, två nappar å en ludde i högsta hugg, kröp ner å la sej å somnade om.

Till klockan åtta sov de där båda två på varsin arm. Skönt för dem, mindre skönt för mej som inte legat särskilt bekvämt. :P

Ska dock inte klaga, för borsett från att Viggo då kom in i natt så sover de verkligen bra just nu, å vi får mer sömn än på måååååånga år. :D


Annars undrar jag väl mest vad som hände med sommaren?

Jag går inne med strumpor på å fryser. Kan mycket väl vara så att det är varmare än jag tror ute, men det ser inte ett dugg inbjudande ut. :(

Typiskt i dag när vi hade haft all tid i världen till att hänga på stranden dessutom.

De kommande dagarna sen är fullplanerade, matinköp å övrigt kalasfix i morron, på fredag ska maten lagas å kalaset gå av staplen.

Å på lördag ska barnen sova hos mormorn å morfarn medan vi går på fest i Sölvesborg för att fira de båda som fyller 30 i morron. :D (men det är Jajjas fest förståss! :P)


 


Viggo har bivit lovad att få äta picknick-kexen i sin koja i stället å hittills verkar de ha roligt tillsammans.

Vet inte exakt vad de hittar på, men de är inne på nått rum å leker för glatta livet. :)


Jag själv ska hälla upp lite mer kaffe å återgå till att försöka planera hur mycket mat å tårta det går åt till 17 personer(hade varit 22 om alla kunnit!?) å skriva inköpslistor. :)

Sysslolösa blir vi inte, oavsett väder. :)

 

Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards