Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 25 april 2013 19:46

Det kändes tungt att masa sej i väg i morse det medges.

Mest för att jag var nervös över att jag faktiskt varit borta mina tre första dagar.

Den känslan var helt i onödan visade det sej då det inte rädde några tvivel om att det mest tyckt synd om mej som blivit dålig. :D


Har som sagt haft en toppen dag, å det var verkligen superkul!

Jobbet som sådan(daglig verksamhet för demenssjuka) passar mej ypperligt å jag tycke till å med jag lyckades ta egna initiativ redan i dag :)


I morron ska jag dit igen, å barnen är färdigkurerade å ska till dagis igen. :)

Så skönt att det är över nu. (*peppar peppar*)

De slipper inleda med långdag då mormorn hämtar dem redan klockan tre. :)

Den där underbara mormorn alltså, hon ska hämta barnen tidigt en dag varje vecka under tiden jag gör min praktik. Så tacksamt!   

Hon är banne mej min förebid min mamma, önskar jag var mer som henne faktiskt.

Hon ser aldrig problem utan bara möjligheter, är alltid positiv å aldrig nånsin trött trots heltids jobb å en massa annat på fritiden.

Å sån var hon när vi var små med, minns henne aldrig som sur eller trött.

Å då var vi ändå tre barn, plus ett fosterbarn under en tid.

Såklart hade hon ju pappa, han har inte varit frånvarande på något vis alls, utan de har varit ett team, men mamma är som sagt imponerande pigg å positiv jämt!   

 



Så mycket mer hade jag väl inte precis å tillägga just nu :)

Ha det bra å kram på er! :)



 


Av Lisa - 25 april 2013 17:40

Är ruggigt trött men har haft en underbar dag.
Riktigt, riktigt roligt att komma ut å "jobba" efter de här veckorna hemma. :)

Av Lisa - 25 april 2013 07:07

Tidigt frukost-sällskap. <3

Det är synd å påstå att jag sovit nått vidare.
Har drömt mardrömmar å haft hunger-ont i magen. Blir lätt så när man tar sej genom en dag på ett par rostade mackor å en isglass.
Känner mej åtminstone inte så yr som jag gjorde i går.
Å jag bara måste ta mej i väg i dag.
Thats it!
Får kämpa på helt enkelt! :)

Hörs senare!!!

Av Lisa - 24 april 2013 20:35

Nä.

Jag är fortfarande tröttare än tröttast å ska snart bädda ner mej för att få all sömn jag kan innan morrondagen.


Tyckte mej känna igen mina barn en anigens mer innan de la sej å jag å Viggo lekte en omgång med playmo-borgen innan han kröp ner. :)

Hoppas, hoppas, hoppas de blir sej själva under morrondagen, å det samma med mej.


Jag ska som sagt bege mej till min praktik, med tre missade dagar bakom mej känns det anigen stressat, både att hinna med uppgifter å över vad de anser om en elev som inte dyker upp.

Jo, jag har förvisso varit sjuk(å såklart meddelat mej!) men det känns hemskt märkligt att behöva va borta...


Gonatt på er mina vänner.

I morron, det är väl då det vänder? :)

Av Lisa - 24 april 2013 17:08

Barnen somnade som sagt å jag tog en mini-lur även jag. :)
Jag är egentligen frisk, men fortfarande inte hungrig eller ens sugen på nån mat.
Leo är lite sliten, men börjar likna sej själv, vill äta å håller skenet uppe någorlunda.
Viggo är fortfarande dassig, har ätit minimalt lite under dagen å är så ynklig så ynklig.

Martin kom hem å vände då han skickades till affären efter gul saft, päron MER, hello Kitty kex å blixten glass. :)

Barnen ska va hemma i morron också förståss. Med Martin.
Jag ska trotsa tröttheten å den obefintliga matlusten å äntligen göra min första praktikdag.
Känns tufft i dag när jag är så sliten, men jag känner att jag måste dit å visa mej å dessutom gör det mej nog gått att komma ut lite å bara fokusera på "mitt" en stund..

Uppryckning! Hej å hå!! :)

Av Lisa - 24 april 2013 15:02

Med en sovande pojk på varje arm passar jag me på att blunda en stund.. <3

Av Lisa - 24 april 2013 13:58

Viggo vill inte ha nått.
Leo är bara sugen på tårta.
Å jag kan tänka mej kebab.

Att börja äta efter magsjuka.
Inte det lättaste...

Av Lisa - 24 april 2013 11:59

Vila behöver vi i dag med! ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards