Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 28 april 2013 14:03

Vi har verkligen världens goaste kanin! :)

Av Lisa - 28 april 2013 09:19

 

Måla med vattenfärg.   


Det ligger en betydligt bättre känsla över den här dagen än gårdagen.

Vi vaknade vid halv sju eller så, har ätit en god söndagsfrukost å grejat med lite allt möjligt.

Är på väg ut allihopa, men jag snor en liten datorstund innan dess. :)


Efter middag kommer Jajja å co till oss å leker å umgås å äter söndagsstek som en fin, fin avslutning på helgen. :D


Innan jag avslutar tänkte jag be om tips.

För det första är jag på jakt efter ett bra schampo+balsam, vad rekommenderar ni?

Hittade ett jag gillade, men det verkar försvunnit ur sortimenten både på lyko å bangerhead... :(

 

För det andra eftersöker jag en handkräm i budget-klassen men med lite kvalité, nån som har tips där? :)

 


Nu ska jag joina familjen utomhus.

Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 27 april 2013 21:17

 

Kvällens dessert, melonsoppa med glass, å maskinkaffe i trevliga nespresso-glas. :D

 

Åkte hemåt från stan strax efter åtta, då Leo var trött som en liten trasa. :)

Han somnade i bilen medan Viggon höll sej vaken ända hem.

Nu sover även han å jag å Martin ligger utslagna på en varsin soffa.

Jag är ruggit mätt medan mannen utan botten fortsätter i ätandets tecken å kränger ostpinnar. :)

 

Har som sagt varit hos Daniel å blivit bjudna på en smarrig trerätters. Förrätten å efterrätten har ni ju sett å till varmrätt blev det grillat med tillbehör. :D Smarrigt som tusan. :)

 

Har haft en trevlig lördag, med marknad på förmiddagen, även fast en oro över Viggos trötthet legat å gnagt i bakgrunden...

Undrar om det är sviter efter sjukveckan eller om oron är befogad å det är nått annat, värre?

 

I morron utlovas det fint väder å vi ska få besök av våra sölvesborgs-vänner. :D

 

Nu ska jag spela ett parti yatzy innan vi tar kväll å somnar. :D

 

Kram på er!



Av Lisa - 27 april 2013 17:25

Blir bjudna på mat hos Daniel! :)

Av Lisa - 27 april 2013 14:49

Denna sommaren, ska vi precis som förra året, byta två fönster.

I år är det Leo's rum å vårt sovrum som står på tur.

Det låter kanske lite märkligt att längta efter ett fönsterbyte, men det gör jag.

Mest för luftinsläppet det innebär med vädringsfunktionen(eller vad jag ska kalla det?) i själva fönstret, hade jag fått bestämma hade jag nämligen haft fönstret i sovrummet öppet året runt, men den andra frysskycklingen som sover där vägrar det. :P Nu blir det ständig frisk luft, utan kyla. Alla nöjda, alla glada. :)


Men sen är det ju så att i samband med fönsterbytet ska vi tapetsera över de bruna väggarna å slänga ut det svart-bruna möblemanget.

Min första tanke var lite romatiskt stuk i lite shabby chic, begiet å vitt typ.

Tills Martin vägrade begie å tills jag hittade den här tapen... :)


Bilden är lånad HÄR

 

Många av er får väl panik av blåtta åsynen av den, men jag ÄLSKAR mönster å färger som sticker ut lite. (ni vet ju hur tapeten i hallen ser ut. :D)

Tänker denna bakom sängen å övriga rummet i vitt...? :)

 

Det är ett bra tag innan det här blir av, men det är ju inget fel i å reka eller hur? :)

Av Lisa - 27 april 2013 12:07

Happy times! :)

Av Lisa - 27 april 2013 11:12

Cykelturen gick smärtfritt! :)

Av Lisa - 27 april 2013 10:01

 

Helg-dukningen är nu mer komplett.

Äggkoppar från Green gate, köpta HÄR, var den sista pusselbiten. :)

 

Javisst.

Jag å Leo handlade frukost på Ica vid åtta.

Vi har ätit klart å dukat av å dräller runt här hemma.

Ska väl inom det närmsta göra oss klara för att cykla upp till byn.

Uselt karusell-väder förvisso, men barnen s-k-a dit så det kommer vi inte undan i första taget. :)

Vi får klä oss varmt helt enkelt, eller räkna med att det blir en svettig cykeltur, vilket är nästintill garanterat när Viggo ska cykla själv...   

 

Hoppas ni får en bra dag, så ses vi snart. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards