Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Lisa - 20 april 2013 21:54

Säsong 3.
Dagens i-landsproblem.
VD har spårat ut å inte varit särskilt bra alls ni i ett par avsnitt.
Vänder det? Blir det bra igen?

Saknar mina andra serier, övernaturligt-fria nu, SoA å Dexter, det är grejer det.
Eller ja, typ tryck-över-bröstet-psykiskt-jobbigt, men det är det vi gillar. :)

Verklighetsflykt var ordet.
Men då måste det va fängslade å inte bara irriterande med!

Av Lisa - 20 april 2013 20:08

 

Chokladmousse fick det bli. :)



Max en minut efter jag postat inlägget om hur pigg Leo var satte han sej upp å kräkte ner hela mej. :(

Stackars liten, verkar som att den stackars lilla magen inte orkade med ett Leo-tempo ännu trots allt.


Själv börjar jag bli väldigt sliten å trött å ska spendera nån liten timme till i soffan framför VD. Hoppas att morrondagen bjuder på en piggare familj å en chans att njuta av dagen utan att vara yr av trötthet.

Då lovar jag att blogga lite roligare med.


Kram på er nu!

Vi hörs!

Av Lisa - 20 april 2013 18:49

Om man inte varit med själv i natt hade man aldrig kunnat tro att den här killen nyss varit så dassig! :)

Piggare än piggast! :)

(Å Viggo är fortfarande frisk!)

Av Lisa - 20 april 2013 15:06

Fläskfilé blir dagens kött.
Nån form av potatissallad huvudtillbehör.
Å så ska vi testa två nya röror att servera till. :)

Av Lisa - 20 april 2013 12:07

Efter ett par timmars sömn är Leo bra mycket piggare! <3
Skönt!

Leo
Av Lisa - 20 april 2013 11:48

Det funkar å tupplura i en solstol med. :P

Av Lisa - 20 april 2013 11:06

Hoppas de överlever utomhus nu bara. :)

Av Lisa - 20 april 2013 09:31

 

Det är den här lilla gossen som varit dålig i natt.   

 


Jo som sagt.

Kom i säng vid tolvtiden efter att ha varit halvvägs ner i bädden när jag mindes att tvättmaskinen var full med ren tvätt, å fått vända ner i källaren för att hänga den. :)

Tror klockan var runt ett när vi fick en möjlig förklaring till Leo's pyliga å påfrestande humör under gårdagen.

Den lilla stackaren satt å grät å allt var fullt av kräk. :(

Upp å ducha ungen, byta i sängen å lugna honom, liknande processer ägde sedan rum minst en gång i timmen fram tills morronen.

Han har fortfarande inte fått behålla något mer än en yttepyttebit melon å är såklart trött å ynklig.

Min stackars lille gosse. :(

Hoppas såklart att ingen annan i familjen blir smittad, men det återstår å se.

Får försöka trotsa dagens fina väder å försöka vila lite om i fall att vi ska gå igenom en lika tuff natt till, om då Viggo blir sjuk också.



Den här dagen, den 20 april fast 2007 såg min blogg dagens ljus när jag publicerade mitt allra första inlägg.

Det är väl ganska tramsigt att uppmärksamma, men i min lilla värld känns det ändå ganska stort. :)

Å om de kommande år ska gå så fort som dessa senaste 6 har, så kan jag nästan lova att vi kommer fira en 10-årsdag också. :P

Nu hade jag väl inte tänkt fira just detta 6-års jubileum på något särskilt vis, varken med eller utan magsjuka. Men en liten efterrätt efter mat tror jag nog vi ska få till. :)

Hipp hipp hurra för bloggen i dag! :)


Nu ska jag fylla på kaffekoppen å joina mina små i sängen där de fortfarande ligger å ser på film.

Hoppas lite att Leo somnar en stund så jag å Viggo kan ansluta till Martin ute i trädgården.

Vädret verkar nämligen ytterst lovande i dag, sol å betydligt lugnare vindar än vad det varit i veckan.

Jag har ett helt gäng med plantor som måste omplanteras(å skänkas, kan inte behålla alla, så om nån är sugen på att adoptera squash, chili eller tomatplantor, please let me know, jag har så svårt att bara slänga levade växter...! :)).

 

Ha en bra lördag allihopa, vi hörs mer under dagen, det vet ni väl vid det här laget? :)

 

 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards