Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Lisa - 9 april 2013 21:25

Självplågeri var precis vad det var att gå på Me&i-party med ett svurit köpstopp.

Jösses så mycket fint.

Kläder precis i min smak.

Både till barnen å till mej själv.

Här kommer några favoriter. :D


Till Viggo.

     

Till Leo.

   

Till mej.

       


Önska kan man ju, eller hur? :D


Vad snabbt dagarna går.

Det är ju inte klokt, å då är jag ändå "bara hemma å dräller" just nu.

Nu är det ju då kväll igen å dags att tänka över vad jag gjort i dag.

Pluggat.

Å äntligen tagit mej in till stan å besökt min stället där jag spendera sex praktikveckor.

Å vet ni vad?

Jag älskade det! :)

Det är liksom allt det jag älskar med mitt yrke, hela dagarna. :)

Hurra!

Att de som jobbar där trodde jag skulle va där 1 respektive 4 veckor, det kan kvitta. :)

Jag hoppas verkligen det kommer kännas bra åt jag faktiskt kan göra lite nytta där med.


I morron är sista dagisdagen denna veckan.

Mitt pluggande fortsätter å så ska jag passa på att smita till vårdcentralen å kolla upp det där örat, en gång för alla. :)


Nu blir det sängen.

Är tröttare än när jag jobbar tycker jag.

Undrar varför..?

I månadervis har jag liksom puggat för att sen gå direkt till jobbet menar jag..

Anyway.

Natti natti!

Av Lisa - 9 april 2013 18:27

Sticker på klädparty utan att ens kunna tänka tanken på att köpa nått.
Me&i-party dessutom.
Självplågeri eller vad? :P

Av Lisa - 9 april 2013 16:27

Jag lyssnar på musik nuförtiden.
Jämt! :)

Av Lisa - 9 april 2013 15:41

Ett rosa klistermärke skulle han ha! :)
Tänk om det är så att det här verkligen funkar? :)

Leo
Av Lisa - 9 april 2013 12:50

Snacka om precision! :P

Av Lisa - 9 april 2013 12:32

Av Lisa - 9 april 2013 10:03

  En riktigt bra kursbok, som faktiskt riktar sej mot äldreomsorg å undersköterskor. :)


Nu har jag skrivit ytterligare på min uppgift å känner mej smått rastlös.

Väntar en timme sen kör jag mot stan.

Ska förrutom besöket på praktikplatsen springa inom å köpa presenter till Thea å Loke som fyllt år. :)

Jag är ärligt talat riktigt nervös över det här med praktiken.

Avskyr granskningen som det innebär, å att jag sen har så starkt behov att bli omtyckt jag aldrig situationer med nya människor lättare.

Hoppas verkligen det känns bra å välkomnande...


I övrigt har jag precis impulsköpt en expedit-hylla på fejjan.

Tanken är att den ska få ta plats på Viggos rum, så vi får ordning på allt bråte han har där inne.

Eftersom hans rum är störst så förvarar vi ju alla gemensamma pryttlar, såsom pärlor å målargrejer där inne.

Får se om det blir så bra som jag tror. :D


Lite kaffe till nu, sen tar jag tag i det där besöket.

Önska mej lycka till.

Av Lisa - 9 april 2013 08:20

 

Riktigt lyxig frukost i dag. :D

Mums!


Hade som plan att åka direkt efter förskola-lämningen till stan å besöka min LIA-plats i dag.

Planen höll i sej fram tills jag la mej i sängen i går kväll å insåg att jag inte skulle hinna äta frukost innan vi körde.

Visst, nu kunde jag slagit till på hotellfrukost i stan kanske, men jag känner mej själv, det hade säkerligen slutat med att jag kommit hem runt lunch, utsvulten.

Så jag stuvade om i planeringen å började min dag med frukost på hemmaplan.

Ska skriva lite här en stund, å sen köra till stan framåt eftermiddagen, å hämta barnen på vägen därifrån.

Vårdcentralen sparar jag tills i morron i stället, för att få mer sammanhängde timmar att plugga på. :)


Viggo har sovit i sin säng hela natten å har nu två intjänade klistermärken. Jag visste att han hade det i sej, han behövde bara en extra sporre för att bryta mönstret han trots allt haft i fem år.   

Nu har det för den saken skull inte varit barnfritt i min säng. Nädå, för Leo kom intassande, med hela sitt bohag, bestående av snuttar, nappar, en stor mjukishund å en filt. :)

Nu var det väl snudd på uppstigedags när han kom, men han kurade in sej hos mej å somnade på min arm en stund. :)

Fruktansvärt sött, men ack så smärtsamt för min redan sargade kropp...


På tal om ont i kroppen konstaterade Martin häromdagen, att det är så han märkt att vi har blivit äldre, inte enbart att vi själva har ont lite här å var, utan snarare att alla man känner han nån form av krämpa...

Det ligger nått i det, å det är väl bara att inse att åren går, även om det inte är jag som fyller 30 i år. :P


Jag sitter här å spånar på en idé på vad barnen kan tänkas få i sina belöningspaket(förutsatt att Leo med börjar samla märken vill säga).

Viggo har spanat in självlysande innetofflor i form av djur i leksaksaffären, å Leo var inte sen att hänga på där.

Dessa ska jag såklart införskaffa, men jag tänker lite praktiskt med.

Nämligen på hörlurar.

Tanken är som sådan, att småningom ska vi införskaffa ytterligare än portabel dvd-spelare att ha i bilen, till långresor å dyl.(ja, jag har barn på 2000-talet, å det ger mej möjligheter, å behov, som inte fanns för 20 år sen! :P)

Både för barnen, å för min egen skull hade hörlurar passat perfekt när de ska se olika filmer där i baksätet, tycker ni inte?

(båda bilderna kommer från netonnet.)

 

Nu ska jag öppna upp mitt dokument, å fortsätta redogöra för hur jag lagt upp ett samtal med en person som befinner sej i livets slut å dess anhöriga.

 

På återhörande hörrni!

Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards