Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Lisa - 8 april 2013 20:44

 

Dagens middag.

God, men hade varit ännu godare med en annan smak på osten inuti biffarna(typ fyra peppar. :P).

 

Har precis varit duktig å gått en kvällsrunda med Sandra trots att jag faktiskt tagit ett pass på CT:n innan i dag. :)

Det var skönt å komma ut en stund när man suttit inne större delen av dagen. :)

 

I morron ska jag som sagt ut å röra på mej, besöka praktikplatsen å vårdcentralen.

Spännande, spännande? Eller kanske inte? :D

 

Leo hade blöja på sej när jag hämtade honom så det blev inget klistermärke. :(

Synd. Å frustrerande.

Enligt vår bestämmelse ska han gå på toa å ha kalsonger på sej på dagis för å få det där märket.

En sak om det händer en olycka eller så, då får han ett märke, men blöja? Nix pix.

Får se hur det går för Viggo i natt, om han lyckas skrapa i hop ett nytt märke kanske? :D

 

Är på tok för trött för att blogga om nått vettigt känner jag.

Så jag säger gonatt i stället. :)

Sov så gott nu hörrni.

Av Lisa - 8 april 2013 16:22

Njuter av att kunna laga god mat även i veckorna.
Har lite svårt att föreställa mej den tiden då jag var ledig hela dagarna men ändå knappt hann med matlagning.
Mina barn räknas fortfarande som små(Va Va? Va?) men tänk att den där superintensiva tiden redan är förbi, att de klarar sej så mycket själva plöstsligt?!
Jag kan bara konstatera att jag inte hinner med i tempot livet har...

Middagen är för övrigt klyftpotatis med färskostfyllda, Balkan-inspirerade biffar med tomatsallad å färskostfyllda champinjoner å kall limesås. :)
Gott! Hoppas jag! :)

Av Lisa - 8 april 2013 15:22

Hade inte precis behövt va så snabb med förkultiveringen i år... :)

Av Lisa - 8 april 2013 11:37

 

Plastmatta.(rusta)

Hylla till kokböcker.(jotex)

Diskmedels å tvålpump i plast(finns lite överallt, eko tex.)

(är så sabla trött på de kantstötta från Cult nu...)

Av Lisa - 8 april 2013 11:19

Jag har drömt mardrömmar i natt.

Ni vet sånna där obehagliga vars känsla dröjer sej kvar långt in på dagen efter, när man har vaknat å lever som vanligt, fast med en uns ångest i bakgrunden...?

Nu var det inte ett endast dugg verklighetsförankring i de där osammanhängde bilderna jag fortfarande lever kvar i utan drömmarna utspelade sej mitt VD säsongen vi just nu avverkar med ett litet inslag från Mästarnas mästare..? :)

Skulle vilja säga att det gått lite väl långt när verklighetsflykten, vars främsta syfte är avslappning letar sej in i drömmarna. :)


Nu är klockan halv tolv å jag gör mitt bästa i att mota bort den fysiska oron genom att lyssna på Robbie Willams på hög volym. :D

Det funkar i allafall hjälpligt i hop med tankar på hur tramsig hela situationen är. :D


Annars måste jag säga att min arbete tar mer å mer form här å det är grymt skönt att känna att tiden finns till att göra det precis som bra jag vill. :)

Samtidigt får jag en massa extra tid med barnen nu, innan det drar i gång med "heltidsjobb" i sex veckor.

På tal om det så saknar jag jobbet som tusan. Redan.

Det trodde jag faktiskt inte, men det är rent sorgligt nu.

Jag saknar nog jobbarkompisar mest egentligen, men de kan jag ju träffa ändå, eller hur? :)


Nu ska jag fortsätta studierna här.

Hej på en stund!

Av Lisa - 8 april 2013 09:52

 

Svart/vitt till badrum.

Från

åhléns

borett

ellos

H&M Home

mairo

Av Lisa - 8 april 2013 08:20

 

Jo. Nytt ljus igen.

Ljusblått denna gången.

Wild sweet pea.

Inköpt på Asarums möbler,

billigare än på Cervera,

å med ett en hel massa dofter att välja mellan. :D

Dessutom ligger affären farligt nära mej, kommer lyxfällan hit, kan jag nog ha doftljus som en egen kategori på budgettavlan. :P


Då var det måndag igen.

Riktigt skönt att trött-söndagen är slut måste jag säga.

Jag blir inte bakis sådär klassiskt, med huvudvärk å illamående, men j*vlar i min lilla låda så trött jag var i går. Hela dagen. Trots powernaps gånger flera. :)

Nu är det över för denna gången i allafall, å jag återgår till å vara mitt hemmakära, icke-festande jag. :)


Har ätit min frukost å satt på mej pyjamasbyxorna igen.

Dagen ska spenderas på hemmaplan, framför datorn som sej bör.

Nu har boken jag inväntat kommit också, så det blir skrivande all day long.

I morron ska jag dock på äventyr, eller ja, jag ska besöka min LIA-plats tänkte jag å så gå till VC å få de där öronen undersökta.

Kanske ber jag dem ta ett span på min rygg också. Den är fortfarande inte närheten av bra, å jag kan för allt i världen inte avgöra om jag har ont inuti(typ i äggstockarna) eller om det bara är nått muskulärt som kommit efter att ha suttit för mycket här på min stol.


Första dagen på dagis i dag för Leo sen vi införde belöningssystemet. Han berättade viskade om chansen till klistermärken å jag hoppas verkligen att han klarar sej bra.

Det skulle krossa mitt hjärta om det där klistermärket uteblir dag efter dag.

Då får jag fundera ut nån annan lösning.

Men nu testar vi, så får vi se hur det artar sej,


Nu önskar jag er en fin måndag.

Så hörs vi senare. As always. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards