Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Lisa - 5 april 2013 18:14

I dag när jag hämtade upp Stina började hon omgående ifrågasätta mina byxor.
"Varför har du sånna byxor?"
Jag ställde mej väldigt frågande, nog för att jag vet att jag inte är modemedveten men plyschleggingsen jag haft på mej i dag är något jag har på mej när jag ska va lite finare.

Det visade sej att Stina trott att jag hade ett par mjukisbyxor på mej.
Allvarligt talat, verkar jag så off att jag går ut å äter lunch i mjukisbrallor? :S

Har för övrigt klippt till luggen själv i dag.
Funkar helt okej, väl? :)

Av Lisa - 5 april 2013 16:13

Lunch på rökeriet som sagt.

Barnen slogs om spättan men dissade pastasalladen(förstår dem, den var inget särskilt alls...).

Intensiv måltid, visst, men det gick väldigt bra mot vad det kunde gjort! :)   


När vi ätit begav vi oss på såpbubblejakt, å fick tag på en liten burk på CG.

Jag kände dock att jag bara inte stod ut med fredags-trängseln där i dag så maten handlade vi på Ica där jag hittar allt i sömnen.

Väl hem blåste vi lite bubblor, hoppade ett par hopp på studsmattan å sen badade barnen.

Nu har vi en paus framför Rapunzel innan jag ska laga mat igen.


Är ganska så slut efter vår lilla turné, det ska erkännas å ryggen värker än värre i dag, men vi är liksom sånna som är runt å flänger med allt å inget. :D

Inget mer stimm i dag dock, utan bara fredagsmys. :)

Av Lisa - 5 april 2013 15:25

Blåsa såpbubblor. <3

Av Lisa - 5 april 2013 13:48

Är helt imponerad över hur bra det gick! :)

Av Lisa - 5 april 2013 10:13

Barnen vill rita.
Å varför ska de inte få göra det?
Vi lägger handlingen åt sidan, å tar det efter lunchen å njuter av nuet i stället! :)
Vem har bråttom? Egentligen?

Av Lisa - 5 april 2013 09:23

 

En söt liten spindel i ett nät.   


Det kan hända både det ena å det andra på ett par timmar.

Martin ringde å meddelade den glad nyheten att han tar bilen till däckfirman i eftermiddag i stället, så jag å barnen slapp undan den sysslan. :D

Å så fick jag sms från Lotta om att min plånbok låg ute på staketet.

Glömde den där i går när jag hjälpte Leo med att hämta posten.


Å sen har jag nästan övergett Nytorpet planerna, mest för att barnen inte var så sugna.

De vill hellre stanna hemma i trädgården å blåsa såpbubblor å hoppa studsmatta.

Jag har lovat dem nya bubblor så det blir ett av dagens uppdrag.

Å så ska vi naturligtvis handla mat.

Å kanske äta lunch på rökeriet med Stina å Emelie å Adrian.

Om den nya lekplatsen vid Rosengården är färdig renoverad, kan jag tänka mej ett litet stopp där också. :)


En annan grej som hunnit hända sen i morse är att Viggo på eget bevåg ritat ett kryss på sin "belöningstavla". Det var jag inte alls beredd på.

Jag hade räknat med besvikelse å ledsna ögon, men inte fusk?! :S

Vi får ge det lite tid å se hur det slutar...


Nu ska jag försöka klä på barnen lite smärtfritt, sen ska vi ut på en mindre turné här i byn, Ica å handla mat, Reptil å hämta paket å Asarumsmöbler å spana efter doftljus. :D


Vi ses under dagen, som vanligt! :)


Av Lisa - 5 april 2013 07:21

Ledig fredag å vi startar dagen med en film i sängen! :)
Natten har varit kaos. Leo har stökat till tusen å undrat om han verkligen ska sova ensam bland tigrarna i sitt rum? :)
Just då var han ganska söt, men annars bli man ganska lack.
Vi kom intågande vid fyratiden han, så det blir ingen stjärna i dag.

Vaknade med samma stress som jag somnade med.
Hatar när man känner att man inte hinner.
Å som alltid när barnen ska sova borta stressar jag över det.
Att missa tid med dem.
Å så måste vi handla i dag å byta däcken.

Hoppas det blir bättre. Efter frukost sen kanske? ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards