Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Lisa - 3 april 2013 21:02

Denna månaden fyller min blogg 6 år.

I 6 magiska år har jag dokumeterat vårt liv å allt som hänt. :)

Jag älskar det här..

Ser inte nått slut än.

Men tycker ni inte det är dags för en egen domän?

lisoball.se

Eller är det overkill?

 


 

Hurra, hurra å jippi.

Carl gick till Mästerkocksfinal.

Är sjukt nöjd med att den jag hejat på från start hållt måttet hela vägen.

Hoppas han sopar mattan med Jennie nästa vecka å tar hem hela skiten! :D


Det blev en promenad med Sandra i kväll. Lite mer än en timme tog vi hela rundan på, så vi har pressat tiden med tjugo minuter. :D

Kom hem precis i tid till Mästerkocken.

Martin har övergett mej för fotbollen, som han inte ens ser hemma i dag, utan hos Fredrich å jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på här.

Har ju nästintill suttit vid datorn hela dagen så jag är inte så sugen på å umgås med just datorn i kväll med(tro det eller ej, det kan bli för mycket även för mej :)).

 

Tar nog en zapp-runda bland alla kanaler vi har, ittar jag inget blir det sängen. :D

 

Kram på er, tack för att ni tittar in. <3

(pssst, glöm inte att kommentera. :P)

Av Lisa - 3 april 2013 18:05

De två äldsta grabbarna är ute å sätter upp studsmattan.
Jag å Leo är inne å myser vi.
Tog mej en kvart å flera försök med mutor innan den lilla rackaren ville byta film, han ville inte samma som mej så det blev en kompromiss. :P
Å nä, jag lät inte honom välja, för jag står inte ut med nicke nyfiken(i serie format, filmerna är däremot toppen!).
Man kan inte va perfekt jämt. :P

Nu myser vi vilket fall, jag med kaffe å Leo med sina nappar framför ice age 2(jag var sugen på 4:an).

Planerna för kvällen är att orka mej upp på CT:n alternativt ta en PW å sen se veckans avsnitt av mästerkocken! :)

Ganska skönt liv jag har just nu, med eller utan fungerande mailbox. :)

Av Lisa - 3 april 2013 16:53

(Å jo, det är bara vår familj som ska äta.. :P)

Av Lisa - 3 april 2013 15:33

...att ha gjort middagen färdig redan innan på dagen.
Då kan man stanna ute å leka en stund när man kommer hem. :)

Av Lisa - 3 april 2013 14:09

Unnar mej en liten minut på uteplatsen innan jag hämtar hem boysen. :)
Det blåser lite, men intryckt i lä är det riktigt skönt. :)
(Ska städa trädgården. Nån dag. :P)

Av Lisa - 3 april 2013 11:27

Sitter här vid datorn ännu.

Har skrivit å läst å knåpa i hop stolpar å reflektioner.

Tänkte ta tag i lite måsten som hänger över mej, ringa LIA-platsen å boka en besökstid, beställa CG's matkasse, betala ett par räkningar å boka några hotellnätter i Jönköping.

LIA-platsen har bara telefonsvarare på å övriga grejer blir ogenomförbara så min mail bestämt sej för att bli Outlook å vägrar släppa in mej! :S

Suck å åter suck.

Sånna grejer som mailen ska bara fungera.


Angående hotellvistelsen så fyller min lilla farmor 85 år i maj å ska ha middagsbjudning för tjocka släkten. :D

I stället för att köra över dagen å spendera en massa timmar i en bil å sen en lägenhet tänkte jag att det blir betydligt roligare för barnen att slå två flugor i en smäll å stanna över i storstaden i två nätter.

Bada på Rosenlundsbadet å ta en sväng till ikea. :)

Helst av allt hade jag velat äta Mongolisk buffé på Soya med, men det är nog å sikta lite för högt. :P

Dessutom ska vi till kyrkogården å besöka minneslunden där farfar fått sin sista vila.

Känns hemskt märkligt att åka just till Jönköping när det inte längre finns en farfar boendes där.


Anyway.

Får ge upp mina projekt för nu å satsa på att rota fram nått lunchaktigt från kylen. :D

Så kanske jag har tur å får det till å funka efter det? :)

Av Lisa - 3 april 2013 09:20

I dag är det Nigella Lawson kampanj på Campadre.

Fanns hemskt mycket fint denna gången.

En smörbytta å en burk till müsli hade inta jag tackat nej till. :D


   

De hade gjort sej hemskt bra tillsammans med mina nya kaffekoppar på frukostbordet. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards