Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Lisa - 2 april 2013 20:59

 

Ett nytt ljus till, lilja/syrén.

Underbart!

Jaha.

Har haft en effektiv men härlig ledig dag.

Vi har lekt både hemma å på lekplatsen, jag har planterat om squashplantor å crosstrainat. :D

Å så har vi sett första avsnittet på säsong 3, tänka sej att vi hann det innan fotbollen började? :D


I morron väntar pluggdag för min del å dagis för grabbarna(de små alltså. :P). Kommer lämna halv åtta å hämta tre.

Vi kostar på oss en latvecka med bara två sånna dagar, å hoppas jag kommer i gång någorlunda med mina uppgifter. :)

 

Hoppas ni haft en bra dag ni med.

Vi hörs i morron igen.

Kram å gonatt!

 

Av Lisa - 2 april 2013 18:24

Återstår dock å se om de överlever till i morron bitti. :)
De var ju inte de piggaste penséer jag skådat redan från början. :)

Härligt var det å äntligen få påta lite i jorden. Jag längtar verkligen efter trädgårdspillet nu. :)

Av Lisa - 2 april 2013 16:54

Så efterlängtad.
Men jag tvingas vänta två kvällar till pga. Världstråkig fotboll..! :P
På torsdag. Då, äntligen! :)

(Se, se, se VD å alla andra serier jag samlar. :))

Av Lisa - 2 april 2013 15:58

Hel kyckling i lergrytan serveras med ris å sås på stekskyn.
Lite av en favorit här hemma.
Enkelt å gott! :)

Receptet är enkelt å går ungefär ut på att fylla kycklingen med smaksättare man gillar(färska örter/citron/lök) å krydda med vad man gillar(förslagsvis paprikapulver, saffran, torkade örter å salt å peppar såklart), tillsätta någon form av vätska i grytan(vin/fond/buljong/vatten) ställa grytan i kall ugn, vrid upp till 200 grader å plocka ut grytan när det gått en å en halv timme! :)

Av Lisa - 2 april 2013 14:07

 

Ibland lönar det sej att vänta.

Vänta på halva reapriset. :)

50 spänn fick jag ge för denna. :D

Här ska lagas vilt. :P

 

Ja, det belv en liten utflykt till lekplatsen i stan å ett stopp på CG på hemvägen.

Nu är vi hemma vid vårt köksbord igen, barnen ritar å jag spanar lite på datorn under tiden. :)

Jag har väl lyckats koppla bort det där med skola å praktik å viktiga samtal någorlunda.

Härligt, för det bara så himla skönt å va ledig. :)

Jag kommer hinna allt det där andra också...

 

 

Nu ska jag visst leka med mina galna kids en stund innan det är dags att få in middagen i ugnen. ::)

 

Vi hörs lite senare. :)

 

Kompisgunga.

Av Lisa - 2 april 2013 12:59

Citygross betyder hotdogs! :)

Av Lisa - 2 april 2013 11:37

Härligt! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards