Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Lisa - 27 mars 2013 22:09

Jaha.

Då var det snart läggdags igen.

Onsdagkväll denna gången.


Dagen i dag har jag spenderat i Växjö.

Hela dagen har vi lyssnat på en föreläsare som inte alls faller mej i smaken.

Inget fängslande utan bara fakta å teorier om kriser som jag också kunde berättat om i fall jag haft en dag eller två att förbereda mej på...

Ja, ja, nått nytt har jag säkert snappat upp, om inte annat i diskussionerna efteråt. :D


Nu är det slut för denna gången, å just den här kursen har jag ju möjligheten att ägna mej helhjärtat åt i å med att jag är tjänstledig för studier from måndag! :D

Ska bli så skön, å jag ska passa på att umgås med barnen lite extra å komprimera pluggandet å vara så effektiv jag bara kan i tre dagar per vecka(jag blir studieledig i tre veckor innan praktiken!) å eftersom ni kan räkna innebär det ju fyradagarshelger för vår del. :D(beroende lite på när vi lägger basgruppsträffarna med förståss..)

Vilken lyx va? :D

Åååå vad jag ska njuta. :D

 

I morron har vi ledig dag.

Men Viggo aka. häx-katten svartis ska på påskfest på dagis.

I sista minuten, dvs när jag hämtade barnen i dag insåg jag att på Leo's avdelning är de lediga barnen inte inräknade. (vilket jag förstår, 1½ timmes simm på gården är de flesta där för små för.. men å andra sidan är Leo ett halv år eller mer äldre än de flesta...)

Vilken j*vla lättnad att jag inte förberett honom för att va påskkäring som jag tänkt.

Puh puh. Jag kan riktigt känna besvikelsen där.

Hoppas han inte bryr sej i morron...

 

Medan Viggo Svartis letar ägg i hop med kompisarna ska jag å Leo försöka uträtta ett par ärenden på stan. Vinshopping, apoteket å så införskaffande av påskpresent till föräldrarna närmare bestämt.

Vi har 45 minuter på oss, så vi får verkligen hoppas på flyt. :P

Annars får vi hämta Viggon å sen köra in till stan igen. :D

 

På kvällen ska jag på vinlotteri-träff hos Sara, å denna gången är det banne mej min tur å vinna. :P

Tycker ni inte det? :)

Trevligt blir det alldeles säkert oavsett om jag har turen med mej eller inte. :D

 

Nu är det läggdags. :D

Slut för i dag, tack för i dag. :)

 

Av Lisa - 27 mars 2013 20:18

Marscherade rundan på en timme. :)
Toppen så jag hann hem till ett av de få tvprogram som jag faktiskt följer! :)

Ljuvligt skönt att komma ut i friska luften å få röra sej efter tre dagar i skolbänk å bil. :)

Vi hörs om en stund, för ny måste jag heja på Carl en stund! ;)

Av Lisa - 27 mars 2013 19:05

En promenix! :)

Av Lisa - 27 mars 2013 06:53

Den här sötnosen steg upp å klädde på sej utan ett pip i dag. :)
Ingen började kräkas å ingen har sparkats i natt. :)
Viggo har dock sovit i vår säng, fast stillsamt å Leo har levt rövare å varit uppe ett flertal vändor. :)
Var trött som tusan när det var dags för mej att masa mej upp men jag ska nog ta mej igenom sista dagen också! :)

Strax bär det i väg, för en hel dags prat om kriser å krishantering! :)

Gomorron! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards