Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Lisa - 21 mars 2013 21:25

 


3 ägg

1,5 dl socker

3 dl vispgrädde

150 gram philadelphia ost

1,5 dl blåbär

1 påse mandelbiskiver(cloettas innehåller ingen gluten)


Mixa mandelbiskvierna.

Vispa äggulor och socker i en skål å vitorna till ett hårt skum i en annan skål.

Vispa även grädden i en tredje skål.

Mixa blåbären.

Vänd i hop äggulor/socker-smeten med philadelphian å blåbärspurén.

Vänd ner grädden å sist äggvitorna försiktigt.

Varva biskvismulor med smeten i en sockerkaksform å frys cheesecaken i minst 4 timmar.


Ta upp en stund innan servering.

Om den inte lossnar kan man skölja utsidan av formen försiktigt i varmt vatten.


Snyggt å gott. :)


Inspirationen kommer från Jennys matblogg


Av Lisa - 21 mars 2013 20:10

 

I dag var det dags för Leo's utv.samtal

Ett samtal där min minsta son hyllades å berömdes å beskrev som klok å aktiv.   

Gick där i från stolt å lycklig!

 


Dagen i dag har jag spenderat på vad som kommer vara min arbetsplats efter praktiken.

Det känns himla bra där, även fast jag är ganska nervös över mitt kommande uppdrag, å över om jag ens kommer ta mej så långt.

Jag har blivit lovad å lurad på möjligheten tidigare...


I morron ska skoluppgiften avslutas å skickas å sen ska jag jobba min sista fredagkväll på min nuvarande arbetsplats å på flera månader överhuvudtaget. :D

Blandade känslor det där med jobbbytet, jag gläds, men kommer sakna i hjäl mej efter mina underbara kollegor å på platsen som faktiskt är min både i gruppen å rent arbetsmässigt.

Anyway, det är inte läge för safeplay utan jag måste våga chansa å va glad över beslutet.

Hoppas bara det är rätt beslut nu. För allas skull.


Nu ligger jag i soffan å slökollar på tv i väntan på att Martin ska komma hem från Henke å Sanna.

Han är där å hjälper dem lite. :)

Hoppas han kommer snart så vi hinner se lite VD innan det är läggdags.


På lördag ska Henke, Sanna å Livia komma hit å äta med oss å umgås lite hela familjen. :D

Ska bli mycket trevligt! Å gott hoppas jag.

Planen är att vi ska ta fram grillen, även om vädret inte känns speciellt grilligt med det eviga snöandet.


Förresten, såg ni Mästerkocken i går?

Vad hände där liksom?

Jag är såklart hemskt glad att Carl klarade sej klar, det så ju mörkt ut där ett tag, men det kändes ändå ganska orättvist å snopet, tycker ni inte?

 


Nu ska jag ta tag i den där obligatoriska kvällsduschen. :D

Kram å gonatt på er! :)

Av Lisa - 21 mars 2013 19:28

 


En försvinnande god rätt, med få ingredienser som blivit en favorit här hemma sen Gustav å Elin bidrog med dem till nyårsfriandet 2011/2012. :D


Crêpes med champinjonfyllning.


Det enda man behöver är: pannkakor, lök, creme fraiche franska örter, en skvätt grädde å riven ost, plus lite salt å peppar å champinjoner då förståss. :)

Man fräser helt enkelt den lök man gillar, jag tog purjo å charlotten nu sist, tillsammans med skivade champinjoner.

När de de blivit mjuka å fått lite färg så tillsätts övriga ingredienser å kokas i hop.

Fyllningen breds på pannkakor som rullas i hop, strös med riven ost å sen gratineras i ugnen i ca 20 minuter, tills osten fått lite färg. :)

Servera med en matig sallad, förslagsvis innehållande avokado å räkor. :)



 




Av Lisa - 21 mars 2013 18:36

Somna på pappas arm!

Leo
Av Lisa - 21 mars 2013 16:35

Älskade, kloka ungar!
Jag är lyckligt lottad!!! :)

Av Lisa - 21 mars 2013 06:14

Leo rider runt på en gris denna morron! <3

Av Lisa - 21 mars 2013 05:59

Tidig start i dag.
Natten har varit helt okej, Viggo stannade i den egna sängen fram till morronkvisten å det är min rygg tacksam för.
Den är för övrigt bättre i dag. Tack å lov!

Börjar sju å ska försöka komma i från jobbet strax innan tre för att gå på Leos utv.Samtal på dagis.

Det ser ut som snön har kommit under natten, men det är bara ett tunt lager vitt å inga mängder alls. ;)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards