Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Lisa - 8 mars 2013 20:56

Två dagar gick fort.

Har varit ruggigt sköna dagar faktiskt.

Vi har bara varit hemma å gjort vad vi har känt för.

Plus lite till förståss.

Dagen i dag har varit en såndär dag då allt går sönder, ett helt glas med mjölk for i golvet å gick i tusen biter vid lunchen, Leo trampade sönder ett ljusdat å en av mina platsslevar har fått stryk i diskmaskinen.

Å så har barnen slagt i sej, Viggo på en tå så det blödde(vilket förståss är en katastrof) å Leo i huvudet när han ramlade ner från bordet i vardagsrummet.

Å så har jag återigen fått lära mej att Viggo har ärvt mitt tålamod när det gäller att lära sej nått svårt, den hårda vägen.

Han ger upp å tröttnar omgående. Å det här med å cykla har vi övat i tre år nu å det är fortfarande samma visa.

Vet inte hur vi ska göra det roligare?

Jag blev galet opedagogisk efter att han ramlat fyra gånger pga ofokus å gnällt hela vägen hem från lekplatsen å hotade med att sälja cyklen där ett tag.

Fruktansvärt jobbigt för handlederna att stanna, hålla emot min egen cykel med Leo bakpå för å putta fart på Viggo stup i ett å som sagt, mitt tålamod tog också slut där.


Nu sover barnen sen en stund tillbaka, jag har ätit min pizza å ska ta en snabb dusch innan jag faktiskt tänker bädda ner mej.

Huvudvärken eller framför allt flimmret framför ögonen hänger sej envist kvar å jag hoppas kunna sova bort det.


Är ledig fram till två i morron, å det tänker jag ta vara på såklart. :D

Trevlig helg. :D

Av Lisa - 8 mars 2013 20:09

Sötaste ljuslyktan, smördegspizza å Taipei som sällskap på datorn! :)

Längtar lite efter Martin, men min kväll blir inte fy skam utan honom heller. :P

Av Lisa - 8 mars 2013 16:40

En mamma, två små pojkar å en stor skål popkorn! :)
Jojjomensan, nog är det fredag alltid! :)

Av Lisa - 8 mars 2013 14:05

Tog en cykeltur till stora lekplatsen!
Frisk luft å solljus! :)

Av Lisa - 8 mars 2013 10:57

Pang sa det så fick jag svinont i huvudet å ögonen.
Ligger i sjukhus-kojan å blir omhändertagen av doktor Viggo! <3

Hoppas det går över med treo...

Av Lisa - 8 mars 2013 10:16

Ungefär vid den här tiden varje år drar jag i gång en jakt efter den perfekta vår-jackan.

Precis som alla andra år är jag på jakt efter en anorak. Helst i militärgrönt eller kaki.

Det närmaste jag kan komma hittills är den här... Lite för dyr för min plånbok, men snygg var den. :)




Jackor , Ink Invite Jacket , M By M - NELLY.COM

Från Nelly.com

Av Lisa - 8 mars 2013 09:15

 

Syréner.

Jag längtar!


Inleder dagens morron-inlägg med att skryta. Elller ja, jag förstår det knappt själv egentligen, å särskilt stolt över insatsen är jag inte.

Men ändock, den torftliga tax jag lämnade in som individuell uppgift i organisation å ledarskap räckte till ett VG..?! :D


Barnen har roat sej med att bygga upp en ny koja här i vardagsrummet som de leker för fullt i just nu. :D

Själv sitter jag, föga förvånande, å funderar på mat.

Martin blir bjuden både på mat å handboll direkt efter jobbet i dag å väntas inte hem förrän vid nio eller så.

Utan honom att ta hänsyn till brukar jag kalasa på soppa alternativt något med mycket gluten. :P

Just i kväll lutar det åt det sistnämnda i form av smördegspizza. :D

Det blev även en hel del kött över i går, så jag kanske har det på min pizza. :)


Annars verkar barnen mest va sugna på å stanna hemma.

Inte mej emot alls.

Då får jag umgås med dem så mycket som möjligt men även tid till lite annat smått i mellan varven.

Tömma mina garderober till exempel. De är fulla av saker jag aldrig mer kommer använda å det borde gå superfort att bara slänga ner i kassar å lasta ut i bilen.

Kör nästintill dagligen förbi insamlingsställen dessutom, så det finns inga ursäkter!


Jag hoppas att termometern letar sej lite högre under dagen med, för jag är allt bra sugen på att gå ut lite med.

Leka å inventera vårknoppar å städa i ordning på altanen, en gång för alla. :D

Hittade dessa på Blomsterlandet.   ----------------->

Precis sånna jag vill ha. Men det är inte läge att köra fem mil för dem, i allafall inte i dag. :)


Planer råder det, som ni märker, ingen brist på, vad som blir av det återstår att se. :D


Ha en bra fredag!

Kram!

Av Lisa - 8 mars 2013 08:03

På första sidan när jag loggar in här på bloggen rullar en reklambanner från CDON.

Det är precis som om att den riktar sej personligen till mej då den bara visar priser på tvserier. :)

Bland annat Merlin som jag ska försöka övertala Martin att se när VD å SoA är slut för nu. :)


I vilket fall som helst snubblade jag över ett helt gäng rabbattkoder på just cdon nu på morronen.

Så om ni inte vet vad ni ska se på lördagarna efter att det där muskispektaklet är slut, eller om ni som jag är i behov av verklighetsflykt i mellan åt så tycker jag ni ska slå till på en dvd-box eller två med någon av världens bästa serie. :D


       
  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards