Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Lisa - 5 mars 2013 22:03

Viggo, Leo å Luppan!  

Här ligger jag nerbäddad under pläden.

Nyduschad å hemkommen efter kvällsjobbet.

Eller ja, jobb å jobb, det har inte varit särskilt slitsamt, utan en väldigt lugn(å ganska tråkig) kväll.

Har precis chockat mej själv genom att äntligen fått tummarna ur å bokat en klipptid.

Fantastiskt bra när man kan impuls-göra en sån sak från sitt soffhörn på en tisdagkväll.

Å tur är det också för annars hade jag nog sett utt som Rapunzel vid det här laget. :D


Jobbar bara en kort mötestur i morron sen är jag å barnen lediga i två dagar igen.

Det känns magiskt bra måste jag säga då det var evigheter sen jag hade tid med en tvådagars-ledighet mitt i veckan.

Det ska bli så skönt att va helt ledig utan kalasplanering å dylikt, å bara få ta det lugnt!

Längtar riktigt, hoppas på fint väder de dagarna med. :D


Nu ska jag bädda ner mej här, å hålla tummarna för att Viggo stannar i sin egen säng, i allafall till klockan sex i morron bitti. :D


Natti natti!

Av Lisa - 5 mars 2013 16:29

Sitter å har rast på jobbet.
Har smått långtråkigt å längtar redan hem.
Känner att huvudvärken kommer smygande å med den försvinner lusten att jobba.
Är i allafall nöjd med min insats gällande skolan i dag å att jag hitintills faktiskt hållt mej till bra mat. :)

De ringde från dagis tidigare för å höra om det var ok att Leo skippade middagsvilan, den busen vägrade nämligen sova i dag. :)
Fine by me, han har ju inte sovit hemma sen i somras, men det återstår å se hur trött han är när Martin hämtar honom strax. :)

Nu är det dags å rycka upp sej å börja jobba igen!
Hörs i kväll. :)

Av Lisa - 5 mars 2013 11:58

Försöker mej på den nyttiga linjen.
Igen.
Kanske är det nu jag lyckas? :)

Av Lisa - 5 mars 2013 10:40

     

I går när vi var nästan-lediga passade vi förståss på att handla.

På Coop för ovanlighetens skull.

Kan konstatera att av de mat-affärer vi har i den här staden är deras glutenfria utbud det absolut bästa.

Begränsade mej till Jyttemjöl, som de hade flera sorter av, som ska bli spännande att testa. :)

Fyndade en kokbok till, med en hel massa godsaker i som jag bara måste provlaga så fort som möjligt. :)

Dinkelflingor blev det också å så var jag tvungen att testa kryddblandningen Vegeta som mina  klasskompisar med ursprung i forna Jugoslavien lovordade sist jag var i Växjö.

Som de foodie jag är var jag inte sen att suga åt mej av infon om nått nytt. :D


Viggo fortsatte sitt tjabbande ända tills vi var i bilen å sen tog Leo över vid lämningen.

Det var mest som han körde med mej, det var uppenbart men tillslut kunde han inte hålla sej från att gå å leka med kompisen Isak. :)


Sitter å skriver skoluppgift för glatta livet, en betydligt enklare sådan denna gången. :D

Hoppas den flyter på lika bra hela tiden. :)

Det svåraste är dock att få texten att låta spännande å inte bara räkna upp saker å ting.

Men det löser väl sej hoppas jag. :)


Hoppas ni har en bra tisdag! Kram på er!

Av Lisa - 5 mars 2013 08:00

Gomorron på er.

Eller ska jag kalla det god förmiddag? :)

Viggo har sovit hela natten i sin egen säng, eller ja, om man kan påstå att det var morron halv fem?

Det var i allafall då han flyttade inte till vår säng å vi har inte sovit en blund efter det.

Man kan tydligen inte få allt, barnlös säng å sovmorron..? :D

Då väljer jag nog ändå nattens alternativ, då jag märkt att det tär på min kropp med en stor femåring i sängen. :P


Har en viss katastrofkänsla över den här morron en för Viggo(?!) tjurar å står å skriker att han inte ska klä på sej...!

Å Leo hittar alltid nått att bråka om.

Det finns dock inget å be för då de ska till dagis vid nio.

Själv ska jag plugga å sen jobba en kväll till.


Vi hörs under förmiddagen här.

Nu måste jag börja tjatet på allvar. :S


Kram!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards