Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Lisa - 8 februari 2013 22:15

Hemmagjord pizza i magen.
Tredje avsnittet för kvällen rullar i dvd:n. :)
Fredagkväll.
Underbart!

Av Lisa - 8 februari 2013 17:36

   


Salamichips dvs. valfri sort salami som torkat i ugnen i ca 8 min på 200 grader.


Ost å oliv-kex, riven cheddar-hackade oliver-creme fraiche-röra klickad på saltade kex.

10 min i 200 grader.


Smält brie, precis vad det låter som, brieost med bortskurva kanter som fått smälta i ugnen.


Jalapeno/ost-dip.

Hackade jalapenos, riven ost, creme fraiche som har smält.


Marinerad ost.


Å

ölkorv, barbeque-chips å cheese-hjärtan. :)


Är det fredag så är det. :)

Av Lisa - 8 februari 2013 16:17

Fördelen med att fredagshandla redan på torsdagen är att man har karkatär nog att stå emot "unna-sej-känslan" å undviker att köpa allt det där fredagsmysiga, men ack så onyttiga.

Just nu, när det väl är fredag, känns gårdagens fördelen mer som en stor nackdel.

Är så pass snacks sugen å barnens överblivna godis från förra helgen förstår jag alla gånger att det ratar.


Tur för mej att just i dag hämtar Martin hem vår egen efterlängtade Passat(Peaguet alltså, toppen å få låna, men vilken j*vla bil! :P).

Nu svänger han inom Ica å införskaffar oss de förnödenheter som fredagen kräver, inklusive vitkål till kvällens pizzasallad.

Under tiden har jag rotat i skåpen å fixar en lätt förrätt, men vad det blir, det får ni se lite senare. :)

 

TGIF? Eller vad? :)

Av Lisa - 8 februari 2013 14:42

Vad ska man säga?
Avkoppling? Vad är det?
Barn som bråkat konstant å en jäkla massa ställen i behov av rensning...

Anyway.
Det är aldrig för sent att försöka.
Fredags-latte å matmagasinet! :)

Av Lisa - 8 februari 2013 10:13

   





Hej hej fredag! :)


Vi har intagit en stadig fredagsfrukost å barnen har målat med nya vattenfärgerna. :)

Viggo håller på än, men Leo gav upp efter ett konstverk. :)

Jag sitter å funderar på hur vi ska förvara allt vårt pyssel-material.

Det är ju pennor, färger, pärlor å en massa annat nytt som flyttat in det senaste halvåret å blivit utplacerade lite all over huset, där det funnits plats.

Dessutom har jag även jag gått å införskaffat mej stickor å garn, å ljusvekar å tags å snygga snören, å inget av dessa prylarna har heller en given plats här hemma.

Det finns alltså ett visst behov av både inventering å organisering, både bland pyssel å leksaker egentligen. :D

Det får bli dagens projekt att åtminstone påbörja nån slags ordning här i kaosen. :)


Först ska jag dock ge mej i kast med kvällens efterätt som ska bli nån form av cheesecake med philapelphia Marabou i. Ni får recpetet sen, om den blev god. :)


Ha en bra fredag allesammans. :)

Vi hörs igen!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards