Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Lisa - 7 februari 2013 22:40

Först måste jag malligt å helt oblygsamt berätta att jag fick VG i läkemedelskursen!

Blev helt paff när jag såg det förvisso.

Men ändå!

Vad jag är bra! :D

/ hälsningar skryt-Lisa :P

 


Med det sagt kan vi återgå till mitt normala, anigens självkritiska tillståd igen. :D

Eller ja, självkritisk å självkritisk ska vi kanske inte kalla det, men jag ställer höga krav på mej själv, det kan vi åtminstone konstatera.

Anyway... :)

Här ligger jag i allafall med datorn i knät i sängen å väntar på å bli tillräckligt trött för att somna.

I tisdags tvingade ju huvudvärken mej i säng direkt efter kvällsjobb å sent kaffedrickande å det gick ju som det gick med den natten.

För å undvika det är jag alltså ensam vaken här i huset(än så länge. :P) å börjar känna mej smått uttråkad. Å inte ligger man särskilt bra heller. :)

 

I morron är jag å barnen lediga, de inleder en tredagsledig helg, medan jag får nöja mej med enbart ledig fredag.

Nu är inte det fy skam det heller, verkligen inte, jag trivs bra på jobbet, till å med väldigt bra.

Det beror säkert på att jag vet att jag ska byta, men förhoppningsvis får jag som utlovat byta tillbaka i januari. :D

 

Den lediga dagen ska ägnas åt så mycket som ingenting. Eller i allafall så mycket ingenting som jag känner till. :)

Vi ska inte ha ett enda måste under dagen(mer än å göra efterrätt till kvällen möjligen) å på sin höjd förflytta oss så långt som till pulkabacken, för tänka sej, inte ens till affären ska vi. :D

Den högst nödvädiga städningen spar vi på den också. :)

Hämtade ett panduro-paket, innehållande bla. efterlängtade vattenfärger, så jag tror det blir en hel del målande, åtminstone för Viggos del. :)

 

Nu ska jag spana runt lite efter inspiration på diverse områden, sen hoppas jag på en god natts sömn å lååååångt morronmys i sängen i morron bitti.

Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 7 februari 2013 16:54

Sitter på jobbet å har rast i godan ro när Martin ringer å efterlyser den enda bilnyckel vi tillhandahar just nu(vår är på verkstan så vi lånar pappas.. :))
Den ligger förståss i min jackaficka.
Typiskt!!!
Det löser sej ändå, men fram tills i dag har jag varit så noga med å lägga i från mej nyckeln.
Huvudvärksvarning på den liksom.

Annars kom jag i gång med skrivandet lagom tills jag skulle dra till jobbet å prioriterade bort å äta å är således hungrig som en varg.
Fick just ett erbjudande om att äta kebab, å det lockar definitivt. :)

Hoppas ni har det bra därute i vinterkylan! :)
Kram på er! :)

Av Lisa - 7 februari 2013 10:17

 

Hipp hipp hurra för världens finaste pappa å morfar i dag!   


Sitter mitt i kaosen å försöker fokusera på å komma i håg vad jag läser i mina böcker.

Känner mej ganska lack på skolan just nu faktiskt, å det ska bli så skönt i april å mej när jag bara har en sak å fokusera på. För att inte tala om sen i juni när jag faktiskt är klar! :)

Diskmaskinen står redo att tömmas å fyllas om å hela köket är full av källsortering som jag bara måste ut med.


Viggo ville inte alls i väg å gastade om hur han hatar dagis å vill va ledig å Leo klamrade sej fast vid mej vid lämningen. :(

De är verkligen inte mycket på dagis, visst lite mer de veckor jag är på plats i skolan, men inte annars.

Denna veckan har de bara tre dagar tex. men jag har dåligt samvete ändå.

Jag själv är allt som oftast bara en-dagsledig å det känns som jag varken hinner med mej själv, barnen eller hemmet dessa dagar. Än mindre laga mat å pula med sånt jag får energi av.


Dags att fokusera lite nu då, å antecka ner det jag tror är viktigt inför redovisning om Handledning som vårdpedagogiskt verktyg. :)


Ha en bra dag.


Å grattis till dagens övriga födelsedagsbarn med, barnens farfar, min bästa vän Henke å så Stinas Daniels pappa(fatta vad komiskt med tre "pappor" på samma dag!?)   


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards