Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa - 29 januari 2013 07:26

Alltså.
Jag dör lite.
Så mycket snyggt.
Särskilt klänningarna! :)

Av Lisa - 29 januari 2013 07:03

Jaha.
Då var vi på väg igen.
Till Växjö i ösregn å mörker.
Hela dagen ska som sagt handla om grupp-processer å jag hoppas det blir givande! :)
Är naturligtvis trött, men ändå ganska imponerad över att jag såhär, näst sista dagen i tio-dagars-sviten inte är totalt utmattad.
Jag hoppas jag slipper utsättas för det här fler gånger, även fast det faktiskt är bevisat att jag klarar det. :)

Ha en bra tisdag!

Av Lisa - 28 januari 2013 21:10

Jag kan helt ärligt säga att jag inte riktigt förstått sorgen när andra människor förlorat sina husdjur.

Inte förrän nu.

Om jag kan bli så ledsen å tom över en katt liksom.

Jag kan inte låta bli att gå igenom morronens sräckscenario i huvudet gång på gång.

Hur Martin öppnar dörren å säger: Jag har hittat Rex.

Hur jag frågar: är han död?

Hur han svarar: ja.

Hur jag rusar ut på trappan, utan glasögon, i bara trosor å ser honom där han ligger i snön.

Hur jag springer rint där, snudd på naken, med Viggo i famnen å gråter så skriker FAN FAN FAN!

 

 

Fina, knäppa katt.

Du kommer fattas oss.

För alltid.   

Barnen tar det hela med ro.

Leo är för liten för att förstå det stora hela, men säger att vår katt har dött.

Å för Viggo var det värst å se mej så ledsen tror jag.

Hans tankar är ljuvliga, å han har funderat å pratat om det här med döden ett bra tag nu.

Han har pratat mycket på dagis i dag, å att han vill ha en ny katt.

Det är inte helt omöjligt att det blir så heller, för kattlös klarar jag nog inte vara en längre period. :)


Är ganska utmattad nu, dag åtta i min skola/jobb-svit å så Rex på det.

Om jag kunnat tillgogogöra mej nått av det jag hört under föreläsningarna i dag är det ett under.

Jag har varit så splittrad, men eftermiddagens lektion handlade om ledarskap å var mycket intressant.

I morron ska hela dagen handla om grupp-processer, det ser jag verkligen fram emot.


Nu ska jag kolla lite på Yesman på tv, den är nog den roligaste film jag vet, å vad passa bättre att avsluta den här dystra dagen med den? :D

Kram på allihop å tack för att ni finns å bryr er.   



Av Lisa - 28 januari 2013 18:35

Älskade familj.
Bara två dagar kvar...

Av Lisa - 28 januari 2013 12:59

Förmiddagspasset av föreläsningar avklarade.
Har extremt svårt å koncentrera mej det medges, utan tänker mest på min lilla katt.
Kunde aldrig föreställa mej att det skulle bli en sån sorg faktiskt.
Han har liksom funnits hos mej å Martin i så många år.
Det är sånt som händer, men jag har ändå så dåligt samvete över att jag inte kunde hjälpa...

Det kommer bli dystert ett tag, det kommer det.
Men jag fokuserar på det jag måste.
Får kämpa lite hårdare nu bara..

Av Lisa - 28 januari 2013 06:00

Martin gick ut tidigt för å hinna skotta undan.
Han vände så fort han öppnat nästan.
Han hade nämligen hitta Rex.
Han hade tagit sej hem, lagt sej under yttertrappan å dött. :(
Vår fina, jobbiga, galna men självklara katt finns inte mer.
Å jag har lipat, otröstligt.
Är höet chockad själv då jag inte alls trodde jag skulle bli såhär ledsen.
Det blev jag dock.
Helt jävla knäckt!

Livet går vidare. För inget mer än vi stannar upp.
Det här kommer bli en lång dag.

Vila i frid Rex.
Här kommer bli så tomt...

Av Lisa - 27 januari 2013 20:49

Jahaja.

Då var den här minst sagt intensiva jobbvecka till ända.

Har ju jobbat alla dagar utom onsdagen, men då pluggade jag ju intensivt i stället.

Nu är det färdigjobbat fram tills fredag.

Nån vila blir det dock inte tal om då det vankas skola. Växjö, körande å tre dagar fyllad med föreläsningar i organisation å ledarskap. :D


Nu snöar det galet mycket här, å jag hoppas verkligen det lugnar tills i morron, annars är det tveksamt om vi ens kör.

Känner jag mej själv rätt ska det förvisso till en riktig snöstorm om jag ska kunna brotta ner min pliktrogenhet å stanna hemma från skolan.

Men som sagt, vi håller tummarna för att det slutat tills i morron bitti.


Annars då?

Ingen katt funnen tyvärr å det är ett stort orosmoment att han inte synts till på över ett dygn nu. :(

Håller hoppet uppe å inbillar mej att han gått in nånstans å kommer hem i morron igen...


Nu ska jag ta med mej min snarkande make upp så vi kan bädda rent å sen sova. :)

Vi hörs i morron!

Kram på er!

Av Lisa - 27 januari 2013 18:51

Har inte sett rex sen i går morse.
Beger mej därför ut, med ficklampa i snöstormen, å letar...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards