Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Lisa - 9 januari 2013 20:55

Placerad i soffan å slänger in ett par rader mellan kvällens tvprogram som även i kväll är Sveriges Mästerkock å Ikognito. :D


Har varit i skolan i dag som ni vet.

Lärt mej massor å hittat en dröm-LIA-plats. I Kristianstad.

Väger för å i emot å har inte ens fått ett ja därifrån.

Men.

Att lära sej nya saker å få en fördjupad inblick i den geriatriska vården inom landstinget å utanför min "demensbubbla" lockar oerhört.

Fast pendla en timme om dagen? Är det värt det?

Va i från barnen? Långa dagar?

Måste fundera över natten åtminstone.

Ringa å kolla kan man ju. :D


Annars då?

Jo jag har vägt mej i dag.

Ynka sex kilon plus till så är jag uppe i inskrivningsvikten på förlossningen när jag var höggravid med Viggo!?

Då har det ta-mej-fan gått för långt eller hur? :D

Tur vi är stolta ägare av en CT numera, det kan sannerligen behövas. :D

Jag hoppas verkligen jag har disciplin nog att verkligen använda den me!

Maten är jag för övrigt väldigt duktig med får jag säga. No more frosseri är viktigast!


Nu ska jag stänga datorn å kolla klart här.

I morron är det plugg-förmiddag så räkna med att vi hörs då. :D

Natti natt!

Av Lisa - 9 januari 2013 19:59

Säg hej till min nya kompis! :)

Av Lisa - 9 januari 2013 07:13

9 januari 2013.

Dagen då julledigheten tog slut för min familj.

Det gick prima å lämna småkillarna, å de klädde faktiskt på sej utan större kriser också. :D

Hoppas lyckan håller i sej även i morron bitti, då jag är själv om den uppgiften. :)


Dagen i dag är också dagen då mitt körkort fyller år, för nio år sedan hade jag äntligen lyckats med det snudd på omöjliga att klara en uppkörning.

Jag hade inte velat göra om det för allt i världen, men jag vill nog påstå att det är ett av de stoltaste ögonblicken i mitt liv. :D


Är hemma å vänder en snabbis innan jag blir hämtad för å åka till sista skoldagen.

När vi kommer hem är det tre veckor kvar att lösa uppgifterna på, sen ska vi upp igen å påbörja organisation och ledarskap. :D

Det börjar dessutom bli hög tid att ansöka om tjänstledigt inför praktikperioden å då helst hitta ett ställe att vara på. Ska chansa på hemsjukvården å hoppas på tur, för sen är ju utan fler förslag...

Jag har åtminstone fått grön ljus från CSN å kan låna av dem under de två månader jag inte ska jobba. :D


I morron jobbar jag kvällen, sen är fredagen ledig innan jag går på helgen.

Men när jag går hem på måndag eftermiddag å om semestern blir beviljad har jag en hel veckas ledigt sen. :D

Ska både åka till Kalmar å fira att världens bästa lillebror kan titulera sej LEG. Sjuksköterska å sen fira att Stina fyller 20. :D

Tänka sej va? Att jag har en så ung syster, å bäst av allt, jag är bara två år äldre å då måste det innebär att jag blir 22 i år? :P

En tjugoårsdag förtjänar såklart en fest, å vi ska för ovanlighetens skull ha barnvakt å va med på den tillställningen. Det ni, det var inte i går som barnen sov borta precis. :D


Men det tar vi mer om då.

Nu är nu, å nu är det snart dags å packa i hop pinalerna. :D

Hoppas ni får en underbar dag.

Så ses vi sen.

Å förresten, håll tummarna för att Leo förblir blöjfri på dagis nu med, tredje gången gillt å en gång för alla. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards