Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Lisa - 1 januari 2013 21:24

Har funderat å funderat över vad som är det bästa som hänt 2012.

Ett ganska trist år som sagt.

Men så kom jag på det.

Årets bästa.

Såklart.

Är att vi börjat umgås med den här fina familjen.

 

 

Att efter åtta långa år träffa den som varit den bästa vännen i så många år dessförinnan å trots att liven förändrats så pass inse att han är så mycket av den person jag umgicks med varje dag.

Det går nog inte å förklara på annat vis.

Å det tjänar ingenting till att sörja vad som missats heller(även om jag gärna hade sett dem som gäster på vårt bröllop.) utan nu glädjs vi åt det återfunna! :D

 

 

 

 

Bästa Henke å hans fina flickor firade in det nya året med oss i går.

Å jag hoppas de vill fortsätta vara en del av vårt liv nu!

  

Av Lisa - 1 januari 2013 20:02

Av Lisa - 1 januari 2013 19:31

 

Nyårskalaset 2012 ja, en underbar tillställning som hade allt, framför allt fullt av fina vänner å god mat! :D

Förrutom Gustav å Elin som fick sitta sjukisolerade i Kalmar(:() kom alla gäster vid femsnåret.

Stina, Alva å Daniel. Henke, Sanna å Livia å Emelie, Snoff å lilla bebis-Adrian var det som tillsammans med vår lilla familj samsades i köket å runt borden. :D



Amerikanskt var temat på själva buffén å jag vill nog påstå att alla lyckats med sna rätter.

Så, så himla gott allting. :D

Vi åt tills vi var sprickfärdiga, å det redan innan vi dukat upp alla efterrätter. :D

 


Leo sövde sej själv till Madagaskar 3 redan vid sju å Livia gick också med på å läggas men Viggo, Alva å lilla Adrian höll sej vakna tills efter tolvslaget.

Jag brukar vanligtvis håll mej inne just vid tolv, dels för att barnen brukar sova å dels för att jag har rejäl respekt för raketer, men i å med att Viggo ville ute var jag faktiskt också det i år. :D


Innan det magiska klockslagt hann vi, förrutom å äta å dricka gott(å mindre gott, jelloshots alltså, tvi katten! :P) både kolla på Henke i mina gamla fotoalbum, spela pingis å tävla i ett americaquiz som Daniel skapat. :D

 

 

De gäster som skulle hemåt begav sej strax efter tolv medan Stina, Daniel å Alva stannde över natten.

De stora barnen slocknade runt ett å vi andra gav upp en timme senare.

Leo vaknade som vanligt kvart över sex i morse, å Martin var trots ynka sömntimmar så pass på alerten att han snabbade sej ner med honom i källaren så Viggo sov vidare ända till åtta. :D

 

Dagen i dag har väl mest gått i slöhetenstecken å jag insåg mitt misstag å skjuter upp LCHF-all-in till i morron, man kan inte ha en nyårsdag utan snacks å än mindre ha en halv cheesecake över i kylen å inte äta av den! :D

 

Nu säger vi hejdå till 2012 som för övrigt inte varit nått särskilt upplyftade år, en massa läkarbesök å sjukdomar för maken å slitigt å motigt på nya jobbet för mej.

2013, here we come säger jag, å nu är det väl ändå dags för lite flyt..? :)

 

Gott nytt år på er å tusen tack alla fina som gjorde vår nyårsafton så magisk!   

Av Lisa - 1 januari 2013 12:10

Kelgosiga barn å kejsarens nya stil! :)
Gott! :)

Av Lisa - 1 januari 2013 10:58

Med ett antal timmar minus på sömnkontot vaknar vi upp till 2013 första dag! :)
Hade en magisk nyårsafton, allt var toppen, underbar mat å trevligt sällskap! :)

Har precis intagit en stor LCHF-frukost å ska röja undan det sista innan det blir slapp för hela slanten! :)
Återkommer med bilder å fler detaljer senare! :)

Kram!

Av Lisa - 1 januari 2013 00:58

Jelloshot! :)
(Så, så äcklig, men en kul grej ändå! :))


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards