Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under december 2012

Av Lisa - 23 december 2012 16:58

Tomten hittade hit! :)

(Tusen tack bästa fredrich! :))

Av Lisa - 23 december 2012 14:04

Jag kan jag med! :)

Av Lisa - 23 december 2012 13:12

Julklapps-klänningen!
(Å en showande son! :)

Av Lisa - 23 december 2012 09:37

När man av misstag köper luktfria hyacinter å inte får nejlikorapelsinerna till å hänga snyggt får man fuska lite för å få fram julens dofter! :)

Av Lisa - 23 december 2012 09:23

 

Fjärde ljuset! :)



Barnen kollar på nya Alladin-filmen å maken begav sej just till Ica en sväng.

Jag sitter här med kaffekoppen i högsta hugg å laddar inför förmiddagensprojekt. :D

Än är jag inte stressad dock, det som hinns med det hinns med å det andra får va, det blir ju jul ändå. :D


Första momentet blir å smälta choklad att doppa bountybollar i å att dra i gång en gryta tomtegröt. :D

Sen är det bara gratäng å paj kvar. :)

Ska bli en fröjd å skiva potatisar med nya kniven. :P


Ha en bra dag. :D

Kram på er!

Av Lisa - 23 december 2012 07:05

Barnen sov faktaikt ända till tjugo i sju! :)
Eftersom vårt julfirande startar i dag hade förståss tomten varit här i natt å lagt fyra klappar under granen. :)
Filmer till barnen, ett skärp till pappan å en global-kniv till mamman! :)
Verkar visst som vi varit snälla i år. :)

Av Lisa - 22 december 2012 22:23

Är hemma å landade i soffan.

Mätt som tusan efter god mat å den godaste panacottan jag smakat. :D

Kan även meddela att glöggen vi hade med oss som present var super god, det tackar vi Per Morberg för. :D


Tack för i kväll bästa Sandra å övriga familjen Kellander.   

   

Sötnos. :D

Leo somnade redan där så med oss hem hade vi en sovande son i en pulka å ytterligare en som däckade fort han la sej. :)

Får verkligen hoppas att de sover längre än till kvart över fem i morron bitti så det orkar inleda julfirandet i morron. :D


I morron ja. Då har vi lite av julafton här tillsammans med släkten från Martins sida.

De kommer vid tvåtiden å innan dess ska jag fixa den sista maten.

Det lutar åt att jag gör lite otraditionell mat för övriga, men traditonell för oss nämligen VB-paj med kräftskagen å potatisgratäng. :)


Det var maken här som insisterade på soffhäng framför Die Hard 2, men efter vad jag kan höra har han redan fallit offer för John Blund å jag tänker inte heller bli så långvarig. :D

Sängen lockar ganska mycket om jag ska va ärlig. :D


Hörs i morron förståss. :D

Kram å gonatt!


Av Lisa - 22 december 2012 18:00

Lyxigt å bli bjuden på middag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards