Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 september 2012

Av Lisa - 28 september 2012 21:05

Min man har ny telefon. <3

Av Lisa - 28 september 2012 20:44

Quizkampen.
Å vin förståss! :)

Av Lisa - 28 september 2012 16:38

Alltså.

Antingen har jag världshistoriens sämsta immun-försvar eller har jag extrem otur.

Oavsett vilket har den hesa halsen nu fått sällskap dunkade bihålor, kliande ögon å ännu mer problem med hörseln. :

Jag orkar inte.

Jag blir tokig.

Bihåleinflammtion, en röst som knappt håller ett samtal igenom(än mindre till å kommunicera med barn!) å maginfluensa på samma vecka?

Jag har snortat kortison-nässpray å överdoserat Kaloba hela dagen å hoppas på att förkylningen blir lika kortvarig som kräksjukan.


Är inte så gnällig som jag låter, men jag blir lite lack...!

 

Nu ska jag köra till Ica igen å hämta hem två paket ett till mej å så Martins nya telefon... :D

 

 

Av Lisa - 28 september 2012 15:10

Ingen speciellt ovanlig syn. :)
Lekplats i vardagsrummet! :)

Av Lisa - 28 september 2012 14:48

Av Lisa - 28 september 2012 13:13

Av Lisa - 28 september 2012 09:46

 

Vinstpotten! :)


Gårdagen var ju som ni vet en upptagen dag, med jobb å sen skola för att senare avsluta kvällen med premiär-träff i vår vinlotteri-klubb. :)

Själva lotteriklubben är ett supertrevligt initiativ av Sara, som jag inte var sen i å nappa på. :)

I går var vi sju stycken tjejer som träffades hemma hos Linda(låååååångt ute i skogen!) å åt paj med vlidsvinsfärs(viltälskaren i mej jublade naturligtvis!), umgicks å lottade ut vin. :)

Supertrevligt borsett från en lilla detaljen att min röst försvann nånstans under gårdagen å där fram på kvällen fick jag inte fram några högre volymer hur mycket jag än önskat.

Men det får jag ta igen nästa gång vi ses. :D

 

Å så var det ju det här med mej å bilkörning.

Herregud säger jag bara.

På grusvägar, i ösregn å i mörker? Njaeee, men det kan ju även motvilligt erkännas att vi körde fel redan på vägen dit... :)

 

Allt som allt var det ett väldigt lyckat koncept tycker jag.

Två av de andra hade jag aldrig träffat heller å sånt det gillar jag, nya bekantskapar alltså. :)

 

 

Värdinnan väljer vinster. :P

 


I dag är jag då frånvarande från jobbet för andra gången denna veckan å vabbar ett till synes nötfriskt barn.

Viggo måste alla gånger fått samma lindriga version av magsjukan som jag hade å var precis som vanligt redan i går.

Men har man kräkts så har man, så vi är ju då hemma i dag med.

 

Tur i oturen får vi väl säga för min röst är minst lika kraxig å ynklig i dag så att göra mej förstådd på jobbet hade sannerligen varit tufft.

Nu är det kanske ännu lite tuffare att vara såhär hes när man är hemma med barnen också, men deras hörsel är något lite bättre än mina vårdtagares. :)

 

Som om inte en analkande förkylning vore nog är jag öm å blå efter gårdagens krasch.

Jag rekommenderar ingen att ramla platt fall in i en Malm-sängstomme med ett stort barn i famnen, framför allt inte med armbågen först! :P

 

Dagens i-landsproblem är annars att ha en bil hemma men inte kunna ta den till affären eftersom jag är helt å hållet oförmögen att montera in Leos stol i den.

En bra kvinna reder sej uppenbarligen inte själv. :D

Det kan dock hända att vi tar cykeln för åtminstone få hem barnens fredagsgodis. :)

 

Nu ska jag googla recept på fyllda paprikor å sen försöka hitta den enkla glassen med nutella som  MAT-Tina gjorde i nått av sina sommar program å sen borde vi verkligen städa av här.

Borde, men vi får se hur det slutar, det är ju en ledig dag i morron också, med hela familjen samlad! :)

 

Ha en bra fredag hörrni!

 

Å förresten, vilka var nu allas favoriter från yankee candle?

Nu är det höst å hög tid å bunkra ljus eller hur? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards