Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Lisa - 18 september 2012 21:18

 

Tomater, mozarella, basilika,svartpeppar å olivolja.

Ett ständigt återkommande inslag på vårt middagsbord!

Måste rekommendera kvällens middag med, så gott det var!

Vi hade hemmagjorda pommes till.

Leo åt mest oliver han, men Viggo åt å tog om, det är ett gott betyg här det! :D

 

Då var den här dagen med slut då.

Jag har inte jobbat men ändå inte varit ledig i å med att jag spenderat dagen med skolböckerna.

Det känns i axlarna nu kan jag lova, att jag mest suttit still på en köksstol i dag.

Jag har varit produktiv i allafall, å samlat i hop en hel del fakta att ta med till vår irl-basgrupps-träff nästa vecka. :)

 

Jag kompenserade mitt stillasittande med en långpromenad med Sandra nu i kväll.

Riktigt skönt å komma ut å prata av sej lite. :)

 

I morron väntar en sju till fyra dag på jobbet.

Något jag är ruggigt ovan vid å som brukar göra min kvällströtta hjärna ännu lite tröttare, men det får ju gå det med. :D

 

Såklart är det ganska bra om man får sova om nätter oavsett om man ska plugga eller jobba eller ingetdera. Det är inget vi får i överflöd här precis.

Just när Viggos sömn verkar ha rett upp sej, då börjar Leo å nattsudda.

Är det rättvist det? :)

Vi har varit vakna om nätterna i snart fem år nu så jag tycker faktiskt det är lite vår tur å få ordning på de där nätterna nu! Så det så. :D

 

I natt fick jag nog i hop hela fem timmar å det börjar kännas nu.

De timmar jag sov drömde jag att Martin bara kom hem en dag å het iskallt deklarerade att han skulle lämna oss.

Å trots avbrott i sömnen fortsatte otäckheterna å jag har nog gråtit hjärtlöst i sömnen så sorgligt var det.

Martin var så kall å jag var så ledsen.

Måtte det aldrig bli så.

Snacka om mardröm!

 

Nu ska jag ta den där kvällsduschen, sen går jag å lägger mej å hoppas som vanligt att i natt, det är då det vänder. :D

Av Lisa - 18 september 2012 14:47

Nu slår jag i hop böckerna å kör å hämtar mina små busar! :)

Av Lisa - 18 september 2012 14:44

En liten sitta-å-sätta-på-sej-skorna-stol I barnens hörna av hallen. :)

Av Lisa - 18 september 2012 12:00

 

Årets sista rosor i en vas. :D



Tiden bara sprang i väg.

Har samlat kunskap, skrivit stödord å hämtat fler böcker hos Sandra.

Å nu är klockan tolv.

Om en timme är det dags för handledning i basgruppen å jag tror jag kostar på mej en dusch innan dess. :P


Det är en höstruggig å grå dag som utspelar sej här utanför fönstren.

Jag blir sugen på glögg å gulasch. :D

Hösten har sin charm alla gånger, men just det där gråa å kalla har jag lite svårt för.

Jag blir nedstämd å trött(okej da, trött är jag nog året runt... :P) å vill inte alls lägga en massa tid på skolböcker.

Vill leka med mina pojkar å göra hemmagjorda munkar just nu. :)

 

Om ett par timmar är barnen hemma igen å några munkar är inte lönt å göra när inte alla i familjen kan njuta av dem, men jag kanske kan finna ett annat sätt å muntra upp det gråa på?

Med en god middag tex. å lite feel-good-surf på bloggar å webshoppar så här på lunchen? :)

 

Kram till er alla, å jo, jag älskar mitt liv, alla dagar(nästan! :))!   

Av Lisa - 18 september 2012 09:53

 

Ett Zoo av Duplo, ingen dum två-årspresent alls. :)


Jag kan ju säga att jag fick rätt i mitt uttalande i går kväll om att jag skulle få träffa Leo som i natt.

Visst han sov till kvart över fyra men sen var springet i gång, det var blött i sängen å lakan fick bytas å först fyrtiofem minuter senare somnade han liggandes jämte mej i sängen.

Klockan sex var båda barnen vakna å i gång så jag hann umgås med dem även i dag på morronen.   


Tyvärr ville hjärnan inte alls varva ner i går kväll så jag låg vaken till ett å snurrade å funderade på saker jag måste göra i dag.

Typ avboka cellprovstagning, lämna in semesteransökan å avboka tandläkartider.

Dessutom skulle jag ringt en mamma till en av Viggos dagiskompisar å bestämma lekdejt för våra barn redan i går, men jag hann liksom inte med det från jobbet. Får göra det i dag i stället! :D


Nu är i allafall barnen lämnade, Leo var mammig å klängig å ville inte lämnas i dag igen, men han grät åtminstone inte när han å alla hans små kompisar vinkade av mej när jag gick. :D


Martin är visst dålig i dag med, å ska till doktorn å få svar på de senaste proverna i dag på förmiddagen.

Hoppas värderna är bra, å att det bara är den där envisa glutenintoleransen som spökar å inget annat!


Nu ska jag dra i gång ett massivt kunskaps sökande om det naturliga åldrandet, men först ska jag rota igenom frysen i jakt på lämlig höstmat att ha till middag! :D


Ha en bra dag!

Hörs om en stund igen. :)

Av Lisa - 18 september 2012 06:51


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards