Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Lisa - 13 september 2012 22:10

Ja.

Vad ska jag säga.

Jag lackar ur på jobbet.

Så tungrott å så negativt.

Suck!


Men nu ska jag va ledig i tre hela dagar.

Å vet ni? Det ska min lilla make med.

Vi ska ju som sagt på begravning i morron, barnen ska inte med utan de får va på dagis en liten stund innan de med tar helg.


Viggo ska spela fotboll å sen rullar helgen på med kompisbesök å kalas för Leo.

Å kanske ett å annat glas vin å god mat.

På lördag förmiddag tänkte ta min stora son under armen å åka till stan å införskaffa nya byxor åt honom.

Han har nämligen gått å blivit klädkräsen å inget duger om mornarna å jag griper efter halmstrån å hoppas han använder kläder han får välja själv? :P

Om inte annat får vi lite tid tillsammans bara han å jag. :D


Jo så ser helgplanerna ut. :D


Nu väntar sängen å sen en jobbig förmiddag å mitt livs andra begravning(martins farmors, ingen som stod mej nära alltså..) å det är ju inget jag ser fram emot precis.

Men efter det jobbiga, då börjar helgen på riktigt! :D


Kram på er!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo
Av Lisa - 13 september 2012 12:40

 


Om nån lyckats missa det så gick ju min man å fick en glutenintolerans-diagnos lagom till semestern.

Vi håller fortfarande på å anpassar oss till det nya å det ska erkännas att jag kört fast lite på potatis dag ut å dag in till middagen.

Nu är ju tårtan på bilden som synes ingen middag, men det kvalade ganska fort in som sommarens favorit.


Tårtan är så pass simpel att den inte ens behöver ett recept utan består kort å gott av färdiga marängbottnar, vispad grädde å färska bär som varvas.

Enkelt å glutenfritt men för den sakens skull inte mindre god! :D



Men potatis alltså.

Jag börjar lacka ur.

Ris funkar ju också, men jag är inte så van vid å servera det å vet liksom inte vad vi ska ha till.

Måste komma ur tristessen.

Å ska genast googla lite LCHF-recept, de har nämligen visat sej va en guldgruva när det kommer till glutenfritt. :)

Av Lisa - 13 september 2012 11:23

Har skrivit så pennan glöder här å tar en paus med mina funderingar.

Borde va ganska nöjd med mej själv. Men se icke, det är jag inte.

Snarare tvärtom.

Sitter å funderar på allt jag inte hinner å orkar göra.

Hur barnen, mannen å jobbet blir lite bortprioriterade för min skola.

Hur hemmet ständigt ser ut som ett bombnedslag å hur jag tar den enklaste å snabbaste vägen hela tiden.


Leo har sovit dåligt i natt å när jag väl sovit har jag drömt en massa ångest-drömmar.

Jag har galet ont i mitt vänstra skulderblad efter att ha legat med båda barnen i famnen.


Vad är det med mej?

Varför känns allt så off?

Jag vill inte va trött å håglös.

Jag vill va pigg å glad å baka, laga mat, ha städat å hitta på saker med familjen.

Orka inreda å organisera.

Hinna med vänner å allt det där.


Förhoppningsvis kan jag vända det här i helgen.

Men vad gör jag om det inte går?

Av Lisa - 13 september 2012 10:07

Här sitter jag.

Med en stadig kopp kaffe framför datorn å försöker kombinera skrivadet av fyra uppgifter i två kurser.

Lite svårt å veta var man ska börja faktiskt.

Har skrivit ner en hel massa så egentligen borde jag ju bara sätta mej å renskriva, men i stället fortsätter jag å hoppas mellan uppgifterna.

Jag klagar verkligen inte, för jag tycker ändå jag kommit i gång, å hur lite nya arbetsmöjligheter det än må ge mej så är det skit-roligt å plugga.

Det är liksom min grej helt enkelt. :)


Leo ville inte alls lämna min famn i dag, men jag hoppas å tror att det lugnade ner sej när jag väl lämnat bygget.

Viggo han mötte bästa polaren i hallen å hade knappt tid å säga hejdå till mej.

Skönt att de trivs. Å att jag trivs så jag slipper oroa mej för dem om dagarna. :)


Hoppas ni får en bra dag kompisar, å vet ni, det är fredag i morron. :D

Av Lisa - 13 september 2012 08:01

 


Åka bilen på Ica. :)


Hejsan på er!

Det blev lite ofrivilligt tyst här i går.

Dels för för att jag var hos Emilie ganska länge men också för att min dator fick flippen å bara ville visa en svart skärm..?!

Extremt dålig timeing då jag skulle chatta med basgruppen vid åtta, men det fick ju bli som det blev.

I dag ska läraren också va med på chatten så jag hoppas på bättre flyt med tekniken då.


Jag jobbar kvällen i dag å barnen ska strax lämnas på förskolan å jag ska förståss plugga järnet innan jobbet.

Jobbar faktiskt bara i kväll sen vakas det tredagarsledigt.

Martin är med ledig i morron, men barnen ska va i väg en stund för vi ska på begravning på förmiddagen.

Ändå, det blir en lite längre helg för oss alla. :D


Nu ska jag klä på kidsen här, sen bär det i väg.

Men jag återkommer såklart under förmiddagen. :)




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards