Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Lisa - 11 september 2012 22:34

Sov gott mina vänner! <3
I morron är jag ledig! :)

Av Lisa - 11 september 2012 19:01

Med facit i hand kan jag konstatera att jag skulle vabbat, borde rent av.

Först kör jag in vid fel tid å sen när det väl var dags var en uteslutande meningslös lektion! :(

Slöseri med dyrbar tid å ork.

En lärare som inte hade nån som helst aning om hur vår äldreomsorg fungerar å jo, det är faktiskt ett stort minus när man undervisar en hel klass som i vanliga fall jobbar just inom äldreomsorgen.

Lektionen innebar en powerpoint-presentation som läraren egentligen gjort till en annan klass så hon snabbspolade förbi en massa å det hela handlade om Parkisons sjukdom å hjärtsvikt.

Allvarligt talat. Jag vet inte vad de andra i gruppen kände, men jag kan redan det där å är inte ute efter repetitioner utan vill lära mej nått nytt, fördjupa mej.

Alla i gruppen är undersköterskor å har redan läst om de där sjukdomarna....

Suck.

Tacka vet jag Växjö-utbildningen.

Den kom förresten också på tal, å det menades att Karlshamns kommun skiter stort stycke om vi fortbildar oss å att deras egen(dvs kursen jag läste i dag...) ger mer möjligheter...

Jag bryr mej faktiskt inte. För jag är inte ute efter varken annat jobb i kommunen eller landstinget, utan vill bara bli bättre på det jag gör.

Sån är jag liksom. Räknar inte ens med högre lön. :)


På hemvägen var jag inom bibblan å lämnade igen spelet vi lånade härom.

Trodde jag.

De ringde strax efter halv sju å meddelades att jag lämnat ett tomt fodral å att de förutsatte att jag kom in med det direkt. :(

Bara till å köra till stan igen. Martin tog dock det varvet. :)


När jag kom hem efter skolan mötte jag Viggo med en morfar i dörren, han skulle hem dit för å leka å är inte hemma än. :D


Leo sover redan å jag ska strax klä på mej för å ta en motionsrunda med Sandra. :)


Vi hör senare igen förståss. :D


Kram å hej! :)

Av Lisa - 11 september 2012 16:16

Här var det tomt. :)
Fördelen är ju att jag kan bre ut mej! :)

Av Lisa - 11 september 2012 10:43

Av Lisa - 11 september 2012 08:44

Vaddå smutsig spegel? :)


Jo, jag skulle ju till skolan.

Stressade å flåsade över skolgården vid åtta.

Där träffade jag min lärare som meddelade att vi börjar ju ett i dag!

Suck.

Det innebär ju att jag kunnat vabba å bara missat fyra timmars lektion.

Är det inte typiskt?

Jag har nog lite för mycket i huvudet nu ändå.

Men, men, gjort är gjort å nu har ju ju tid å både renskriva uppgifterna å komma nån vart med YH-kursen med.

Å förståss kela lite med man å barn mellan varven. :) 


Dags å använda extra tiden då, hej hå, ingen vila här inte. :)

Av Lisa - 11 september 2012 07:22

Familjen runt omkring mej sov så gott i morse att jag bara inte kunde låta bli å snooza.
I en kvart extra låg jag kvar. :)
Jag hade gett ganska mycket för att få va hemma i dag jag också, men jag ska förhoppningsvis lära mej en massa nya saker i stället! :)
Skrämmande att man kan va så slut så tidigt på hösten å så nära inpå semestern egentligen.

Tack å liv har båda barnen sovit bra i natt! :)
Nu är de andra också vakna, å Leo är sannerligen pigg som en mört i dag. :)
Härligt å se! ;)

Ha en bra dag!
Hörs senare!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards