Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Lisa - 16 augusti 2012 20:59

Jag har jobbat två veckor efter semestern.

Varit ledig två enstaka dagar å ångat på som aldrig förr.

Med projekt på jobb å den kaos som faktiskt råder när alla mest väntar in de som slutar sin semester nu i dagarna å kommer tillbaka på måndag.


Två veckor har gått å det känns som att de där sex veckorna vi var lediga är väldigt avlägsna.

Å vet ni vad?

Jag är helt slut.

Å blir ännu tröttare vid tanken på hur fyllda kommande veckor(alltså måndag å framåt..) kommer va.

Jobb, skola å tvåårskalas.


Jag måste bli bättre på å leva i nuet. Annars kommer jag bli galen.

Galen av stress å av dåligt samvete.


I eftermiddags höll jag på å få panik när klockan närmade sej halv fem.

Saknade nästan mej fördärvad efter barnen å mådde uselt över hur lång dag de spenderat på förskolan.

När jag kom dit var bara mina små pojkar kvar, men de ville inte ens hem...?!

Det ska jag försöka komma i håg de dagar framöver som mina fina barn ska spendera så långa dagar på dagis.

Det kommer bli fler av dem, eftersom jag ska plugga nu i höst, men jag hoppas jag kan behålla mina lediga dagar å ha dem hemma med mej då.

Hajjar ni?

Åtta till fem nån dag i veckan, men aldrig fem dagar per vecka allt som allt liksom?

Det känns mycket för mej, men är det mycket för dem...?

Kommer de orka? Kommer jag orka?



Hmmm.

Leva i nuet var det ja.

Jag är som sagt trött, så trött att jag ser suddigt.

Men i morron å i helgen är jag ledig.

I morron ja, då ska vi göra tusen saker, köpa mask, städa hus, planera å handla stug-mat, packa stug-grejer, leka med Sandra å barnen å avsluta dagen med middag tillsammans med hela familjen Kellander. :)

Kvart över fem kunde Viggo startat forbolls-säsongen å haft träningspremiär, men det visste jag först i kväll så han får vänta tills nästa fredag med det.


Nu ska jag sluta mina ögon å hoppas att barnen är lika villiga till sovmorron i morron bitti som de var i morse. :)


Kram å gonatt!

Familjeliv · Jobb · Leo · Lisa · Martin · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 16 augusti 2012 17:45

Vaddå sen middag? :)
Basilikalax, potatis å smält smör med ägghack å gröna ärtor förståss!
Har haft världens längsta arbetsdag å kom inflåsande för å hämta killarna strax efter fem på dagis, där de varit sen halv sju i morse!
Nu väntar tredagasledighet med stug-trip å en massa trevligheter!
Vi hörs sen om jag inte hinner somna! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards