Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Lisa - 14 augusti 2012 22:56

Jo det här är min dåre till man.
Han sa han skulle sova men ligger här å sjunger i stället?! :)
En helt vanlig kväll i det Arvidssonska hemmet.
Har precis lika svårt å varva ner efter kvällsjobbet som vanligt å kommer va som ett vrak i morron.
I morron ja, då ska jag nog slå gästrekord på klädparty å bjuda på en torr kaka. :P
Hade det skrället för länge i ugnen verkar det som, å inte hinner jag baka nån ny heller. :(
Ska jobba å sen bara snabbt hem å mata familjen å förhoppningsvis ta ett varv med dammsugaren innan alla kommer!

Nu däremot måste jag sova å går det inte går jag upp å bakar nått nytt! :)
Kram å gonatt!

Av Lisa - 14 augusti 2012 11:41

Det är inte alla som har världens bästa grannar å får socker hemlevererat direkt till dörren! :)
Det har jag dock turen att ha så nu står kakan i ugnen! :)

Av Lisa - 14 augusti 2012 11:01

Så länge regnet inte öser ner eller minusgraderna kommit så fortsätter vi med grillandet ett tag till.

Om ni gör det samma kommer här två tips på tillbehören som blivit sommarens favoriter.


Först ut en potatissallad som Mårtenssons inspirerat mej till, de i sin tur har fått inspirationen från ingen mindre än min favorit Ernst. :D

 


Man kan använda lite vad man gillar, men huvudingredienserna är potatis, parmesan å en vinägrett med honung å färska örter. :D.


I salladen på bilden har jag använt:

Kokt nypotatis.

Knipplök.

Rostad sötpotatis


Vinägretten görs på olivolja, honung, färska hackade örter efter smak, lite vinäger, salt å peppar å italiensk salladskrydda.


Potatisen kokas hel å tärnas ner varm å läggs på ett fat, osten river man över den varma potatisen så den smälter å sen toppas det hela med lök å vinägretten.

Avnjut medan potatisen fortfarande är ljummen.




Sallad nummer två innehåller så lite som fyra huvudingredienser.

Tärna melon(den sort ni gillar!), ruccola, rödlök å salladsost(eller feta om ni gillar det!).

Olivolja å creme del balsamico ringlas över.

Extra smarrigt blir det med basilikasås till(creme fraiche, 1 vitlöksklyfta, salt, peppar å massor av basilika mixas med stavmixer till rinnande konsistens!).

     

Av Lisa - 14 augusti 2012 09:45

I dag när jag lämnade hade Viggo knappt ens tid å säga hejdå, han bara kaste sej in i leken med sin bästa dagispolare. :)

Underbart å se, å jag tror verkligen det passa honom att komma tidigare än elva.

Då lämnades han mitt i brytet mellan inne å utelek å var mest förvirrad över var han skulle va.

Men som sagt, i dag fick han hindra sej själv, sa till kompisarna: oj jag glömde mamma för att sen snabb säga hejdå å fortsätta leka. :D

Leo var inte fullt så smidig å lämna, han blev blyg inför en ny personal å inför gänget med mammor å barn som var på inskolning å vill mest klamra sej fast i famnen...

Han var inte ledsen eller så, å tillslut vinkade även han glatt i fönstret. :)

Jag glömde dock säga att Leo helst inte ska sova där i dag, så jag håller på för fullt å jagar dem i telefonen.


När jag lämnat barnen körde jag till ica, skulle köpa grädde, falukorv å kaffefilter.

Kom hem utan korven, å även fast mitt kaffe är viktigt så är ju barnens middag viktigare. :(

Martin fixar det sen, men jag blev ganska förbannad på mej själv.


Nu är tanken att jag ska skriva klart den där urtråkiga reflektionen å baka en kaka till morrondagens Me&I-visning.

Jo, men tjena så bra det gick när jag upptäckte att jag saknar två deciliter socker...?!

Jag fattar inte vad det är med mej nuförtiden..?!

Har skickat sms till Lotta i hopp att de har en skvätt socker till mej i huset brevid. :)


Nån gång innan jag beger mej vidare till jobbet ska jag kränga av klädseln till Happy-sittdelen, tvätta den å väga den för att sen sälja den vidare.

Själva stommen var ingen intresserad av, men hon den stackarn som vill köpa tyget fick ringa å påminna mej om detta i går... Illa, illa.


Dags å sätta lite fart nu i allafall.

Hej ho, lets go!

Vad tänker jag egentligen om psykologiskt åldrande?! :)

Av Lisa - 14 augusti 2012 08:23

Sov till strax innan klockan ringde i dag.
Tio i sju är sovmorron numera å med tanke på hur tidigt jag ändå somnade borde jag va pigg å utvilad i dag! :)
Ska snart bege oss not förskolan å lämna barnen, sen aka jag hem å plugga nån timme innan jobbet kallar.
Fullt ös! :)
Hörs sen!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards