Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Lisa - 24 juli 2012 22:33

Here we go!
Säsong tre! :)

Av Lisa - 24 juli 2012 18:48

 

Två after beach-trötta pojkar innan läggdags. :D


Det är ju helt otroligt att det faktiskt gick å blev sommar, om än för bara en vecka eller så. :)

En vecka som ligger utanför min semesterperiod, men som jag ändå är ledig på.

Inte dumt, inte dumt alls. :D


Jag å barnen drog ju som ni sett till havet i förmiddags, närmare bestämt till Sternö, Karlshamns stekar-beach nummer ett.

Vad vi skulle just dit å göra kan man ju fundera på såhär i efterhand, men jag kan både konstatera att det var sista gången å att mina kroppkomplex växte till sej rejält. :P

Det blir GI efter den här semestern, det är ett som är säkert.


Bortsett från min uppenbara övervikt å att vi till en början låg för nära bryggan, så hade vi det riktigt bra.

Blygsamma sexton grader i vattnet, men det hindrade förståss varken mej eller Viggo från å ta ett par dopp. :D

Visst, det är inte det enklaste man kan ge sej in på, att besöka stranden ensam med barnen, men jag skulle aldrig i livet låta bli! :)

Det blev även längsta körrundan hittills med nya bilen, å den sköter sej tycker jag. :)


I kväll har vi gjort pizzor(inklusive glutenfri som fick tummen upp!) nu myser jag å Viggo lite framför tv:n.

Leo somnade som ingenting i sin nya säng å Martin är förhoppningsvis å säljer gamla bilen!  :)

 

Kvällen bjuder i övrigt på Allsången å sen det två sista avsnitten av säsong två. :D

Bara trean kvar hemma nu, kanske lika bra å beställa fyra också så vi inte blir utan. :)

 

Hoppas ni med njuter av sommaren nu. :D

Kram på er!

Av Lisa - 24 juli 2012 15:12

No more spjälsäng. :)

Leo
Av Lisa - 24 juli 2012 12:13

Vaddå komplex?! :(
Försöker gömma mej å njuta, men man ju inte påstå att vi är så värst diskreta, brygga å allt. :)
Dagens glada nyhet blir att Leo accepterade toaletten här i brist på potta! :) Så duktig!
Nu ska jag försöka bada! :)

Av Lisa - 24 juli 2012 09:29

 


I tre hela veckor har jag klarat mej från å ens så mycket som tänka på jobbet å än mindre på förskolan.

Första veckan av ledigheten hade jag bara jobbet i huvudet men sen försvann det helt. :)

Ganska bra facit ändå, men nu har jag börjat oroa mej.

Inte så värst mycket för jobbet i sej, mer än då kanske hur man roddar i hop två olika stuider å jobbar på en gång, men för hur barnen ska få det i höst.

För ovanligthetens skull är det faktiskt Leo situation som oroar mest.

Viggo ska äntligen få gå med jämnåriga, på stora avdelningen å pedagogerna där har jag träffat å det känns bra(med ett visst men, som jag hoppas få ur världen när vi väl börjat!)

Hos Leo däremot, där blir det tre helt nya pedagoger.

Hur ska de veta vad min Leo går för?

Han som inte pratar så bra å som faktiskt är nästintill torr hemma numera.

Ska de förstå när han behöver kissa? När han är ledsen eller vad han vill...?

Å vad händer med sovandet? Han slutade ju sova middag under vår första semestervecka, men hur funkar det på förskolan?

Orkar han va uppe? Vägrar han lägga sej?

Två veckor kvar, så jag ska försöka släppa det å hoppas att den nya personalen å jag funkar i hop(hmmm, jag är ju inte precis känd för å nöja mej.... :S)

 

Nu ska jag joina familjen utomhus innan jag sticker en sväng å skriver över gymkortet(äntligen!).

Det är bästa sortens strandväder så jag hoppas vi kan ta oss i väg, Martin ska ju dock i väg med gamla bilen på den urusla tiden klockan ett.

Det ska nog lösa sej i allafall, för jag sitter inte hemma en dag som denna. :)

Jag å barnen får åka själva med nya bilen i värsta fall. :)

 

Kram å hej på er så länge nu! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards