Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2012

Av Lisa - 19 juni 2012 21:11

En fullspäckad ledig dag börjar ta slut.

Vi har haft det supermysigt, trots att vi faktiskt körde in till stan i förmiddags.

När Viggo klädde på sej innan vi skulle åka konstaterade vi att de flesta av t-shirtarna som fanns å välja på var på tok försmå å kunde flytta direkt över till Leos garderob.

Vi var därför rörande överens om att nya t-shirts fick ta plats på första platsen på vår inköpslista för dagen.

Sagt å gjort, efter ett stopp hos mostern på jobb å ett på ett urplockat name it begav vi oss till Villervallas konceptbutik.

Jag hade kunna köpt ett plagg i varje färg av både shorts, t-shirts å munk-tröjor, men Viggo?

Nä han var allt annat än imponerad å fnös: här finns inte en enda rolig tröja här ju!

Jag fick ge upp å gå till H&M i stället, för som sagt, barnet måste ju ha tröjor att ta på sej.

Väl där var det annat ljud i skällan hos stora sonen.

Vi hittade några helt okej tröjor med tryck.

Sen hittade Viggo drömtröjan. :)

Jag gav med mej både gällande tröjan å ett två-pack kalsonger med samma seriefigur på...

 

Mamman tänker Villervalla.

Viggo tänker spiderman!

När hände det här?


Ungen var överlycklig hela dagen å bytte om redan på gågatan utanför H&M å kalsongerna åkte på när han kom hem sen å de har han visat så fort han fått chansen. :D

Huga, jag står ut för hans glädjes skull, men en action seriefigur på en fyraåringskläder är inte precis det snyggaste jag skådat. :D


När vi var klara på stan mötte vi upp Nina å Noah hemma hos dem.

Leo vägrade sova middag men var lika glad för det å vi stannade en bra stund å lekte å fikade. :)


Vid fem kom både M å P för pappa skulle hjälpa Martin å hämta våra nya fönster(vi ska byta dem pö om pö, först ut är badrummet å Viggos rum).

Viggo slog till med ett dopp i poolen så sent som klockan sex å när de små somnat åt vi västerbottenpaj till kvällsmat. :)

 

Nu ligger jag i soffan å överväger att lägga mej ganska snart.

Morrondagen kommer bli lång å den här var inte precis sysslolös heller. :)

Gäller att tagga till de här sista tre dagarna nu, å lämna jobbet med energi.

Dessutom är barnen snoriga å hesa å Leo har en otäck hosta(som alltid när han är förkyld. :() så natten kan bli stökig med om vi har otur.

 

Jag säger gonatt nu i allafall, så får vi hoppas att jag inte fastnar nånstans på vägen till sängen. :P

Kram å hej!

Av Lisa - 19 juni 2012 09:10

Kan väl hända att jag tar ut det hela lite i förskott, men med endast tre arbetsdagar kvar känns det enda ganska befogat med semester-feeling. :D

Jag å jobbarkompisar hade en trevlig kväll, med goda ostar, salamis, ölkorv å lite frukt. :D

Kom i säng runt midnatt å vaknade igen kvart över sex.

Då var Viggo pigg å Leo var inte sen å haka på, inte mycket mer å be för än å stiga upp. :D


Vi har tagit det lugnt å är precis färdiga med frukosten å ska snart ta oss an de glamorösa uppdraget: spruta rent soptunnan med högtryckstvätten.

Sen är jag(kalla mej galen!) lite sugen på å ta ett varv på stan, köpa kallingar å nått litet från barnen till Martin(han fyller ju 29 den 27/6!) å se om man kanske kan fynda nått på Name It's utförsäljning.

Grillad fisk till middag klingar heller inte så dumt det så jag tror det blir så.

Soptunnan, sen stan å sen ett varv till Nina å Noha för lite lek med.


Å så kanske vi kan bocka av ytterligare måsten med, :D


Dags å fortsätta avdukandet för min del.

Ni andra som mot förmodan missat det faktum att Blingo har sommar-rea, ni kan kolla in deras webshop. :D


Hej på er på en stund!

Av Lisa - 18 juni 2012 14:46

Klockan är snart tre å av allt jag hade å göra har jag enbart hunnit handla.

Å det överlevde jag i blotta förskräckelsen, mycket tack vare att Stina var med.

Ändock, samma kaos som vanligt. Suck.


Nu har jag förvisso lyckats plantera om mina chilis å paprikor men inget mer.

Jag hade tänkt förbereda en västerbottenpaj å städa men hur jag än försöker är det hela tiden nån som ropar mamma.

Städningen ger jag därför upp, det får bli ett varv med dammsugaren bara sen får det va bra.


Kvällen löser sej nog ändå, en massa gott handlade jag i allafall som väntat å vädret verkar lovande för altanen. :D


Nu ska jag försöka mej på å ta mej nånstans här.


Hej på er!

Av Lisa - 18 juni 2012 08:54

Frukost med smoothie

(2 dl naturell yoggi, en skävttgrädde, en knivsudd vanijpulver å 2 dl frysta hallon som mixas.) 

finn crisp med brie, små ostar från skrattade kon å en stadig kopp kaffe. :D


   

Spindelmannen åt frukost med oss i dag å jag lyckades bara få i mej hälften av smotthien då det var fler som gillade den. :D


Ja gomorron hörrni.

Kvart över sju var både barnen vakna å pigga som mörtar.

Jag var däremot grinig å trött å ville inte alls upp.

Det behövde jag faktiskt inte heller för de där små grynen samarbetade fram ett järnvägsspår å lekte en bra stund i Viggo rum innan de tröttnade.

Jag fick alltså en stund att strecka ut min leabrötna kropp i sängen en liten stund längre.

Viggo är förkyld å har sparkat å skrikit hela natten.

Om det berott på den där gamla vanliga växvärken/restlesslegs eller mera täpptheten i näsan det låter jag va osagt.

När han somnade i går var han rosig å hade kletiga ögonen så jag var övertygad att jag skulle ha åtminstone en sjuk unge i dag, men nix, snoriga är de bägge men ingen feber eller dassighet. :D

Det tackar jag för! :D


Dagen blir en dag på hemmaplan.

Inga utflykter mer än till affären(ekar toooooomt-toomt-tooomt i kylen) å innan dess blir det städning av huset. :)

Stina skulle titta inom en sväng också.

Inget ovanligt alltså, en helt vanlig ledig dag väntar. :)


I kväll kommer jobbet, vi ska äta ostar(å kex å bröd å charkuterier å kanske en paj... jag går inte å stoppa... :D) å ha trevligt.

Hoppas det blir en ljummen sommarkväll så vi kan sitta på altanen.


Nu har Leo nån form av kris här så jag ska sätta fart! :)


Ha en bra måndag, å hörrni, den här veckan börjar min semester! :D


Missa inte å presentera er,

det är så roligt å få veta vilka ni är,

även er jag redan känner till. :D

Tack!   


Av Lisa - 17 juni 2012 20:24

Viggo hittar ett tros-skydd i en låda i badrummet..


"mamma vad är det här?"

"ja jo, alla mammor som kan få mer barn blöder liksom ibland för att dom ska blöda, inte för det är farligt eller så. då då använder man sånna."


"aha, ett jättestort plåster!"


 

Här är han.

Finaste Viggo.

Ni ser även en hackspett med skägg å en mus som Viggo gjort på dagis.

Ett halvår av sparande på varenda pinne både på sin hylla på förskolan å här hemma

har det äntligen blivit nått vettigt av dem.

Åtminsone av dessa två pinnar. :D

Är de inte underbara?

Av Lisa - 17 juni 2012 18:44

Jo, jobbhelg innebar även denna helgen uruselt bloggande.

Men vet ni vad, det var sista jobbhelgen innan semestern å innan kommande vecka är slut å de sex lediga veckor som följer hoppas jag ha kompenserat er flera gånger om. :D

Innan dess kan ni väl presentera er? :D

Vem är du, är du mamma å bor i närheten?

Hur länge har du följt med mej här?

Eller nått annat spännande. :D



Söndagkväll igen.

Ska snart lägga Viggo å sen ut i blåsten å räfsa. :)

Efter att ha varit inomhus större delen av dagen så känns det mer än okej.

Lite luft liksom. :)


I morron å på tisdag är jag som sagt ledig sen väntar tre arbetsdagar.

På fredag firar vi semester genom att köra Stugan för traditionsenligt midsommarfirande. :D

Viggo å Leo går egentligen på sin ledighet redan på onsdag.

Vår stora son ska nämligen åka med mormorn å morfarn till skogen redan på torsdagen. :)

Hoppas hoppas att sommarvädret kommer nu med bara.

Sitta i en liten stuga med två barn i regnväder, det är inget vi längtar efter hur mysigt det än må vara på det stället. :D

Ååååå vad jag längtar, till stugan, till semester, bad å lugn i själen.


Snart så...! :D


Nu känner jag mej mest tom å trött, som jag brukar när jag jobbat mycket å jobbat färdigt.

Kan inte fokusera alls känner jag.

Men i morron är jag pigg igen. :)


Kram på er.

Hörs lite senare igen! :D


Av Lisa - 17 juni 2012 16:31

Sitter här å väntar in pasta-vattnet.

Jojjomensan, familjen röstade för pastasnäckor å köttbullar till middag.

Nix pix sa mamman å gjorde chevre-fyllda oliv/tomat-biffar å blomkålsmos till sej själv.

Nån måtta får det va på det okulinariska. :D


Har varit hemma från jobbet i bra stund nu å bara umgåtts med grabbarna, byggt med brio-tågbanan å varit ute. :D


Ska va ledig från jobbet i två hela dagar nu, men mina kära kollegor slipper mej inte för det. :D

De som ville är nämligen hembjudna hit i morronkväll. :D

Ska bli trevligt!


Kvällen ska tydligen spenderas med å fylla släp å räfsa avklippta häck-grenar, men jag klagar inte. :D


Vi hörs när jag landar i soffan sen. :D


Å förresten, jag tjuvvägde mej i morse.

Minus två kilo.

På en vecka?!

Å du har jag långt i från uteslutit alla kolhydrater.

Yej hurra å jippi, jag fortsätter att tänka mej för innan jag frossar så kanske mina arbetskläder kan passa mej efter semestern... :D

Av Lisa - 16 juni 2012 23:35

Jobb tio timmar sen altanhäng med de bästa grannarna, det är vad man orkar en lördag som denna. :D

Kort tur i morron på jobb sen två dagars ledigt innan sista rycket.

Tre dagar på jobbet sen semester! :D

Nu går jag å lägger mej i jordgubbsdoftande rena lakan. :P

Natti natti!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards