Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Hej soffan! :)

Av Lisa - 19 juni 2012 21:11

En fullspäckad ledig dag börjar ta slut.

Vi har haft det supermysigt, trots att vi faktiskt körde in till stan i förmiddags.

När Viggo klädde på sej innan vi skulle åka konstaterade vi att de flesta av t-shirtarna som fanns å välja på var på tok försmå å kunde flytta direkt över till Leos garderob.

Vi var därför rörande överens om att nya t-shirts fick ta plats på första platsen på vår inköpslista för dagen.

Sagt å gjort, efter ett stopp hos mostern på jobb å ett på ett urplockat name it begav vi oss till Villervallas konceptbutik.

Jag hade kunna köpt ett plagg i varje färg av både shorts, t-shirts å munk-tröjor, men Viggo?

Nä han var allt annat än imponerad å fnös: här finns inte en enda rolig tröja här ju!

Jag fick ge upp å gå till H&M i stället, för som sagt, barnet måste ju ha tröjor att ta på sej.

Väl där var det annat ljud i skällan hos stora sonen.

Vi hittade några helt okej tröjor med tryck.

Sen hittade Viggo drömtröjan. :)

Jag gav med mej både gällande tröjan å ett två-pack kalsonger med samma seriefigur på...

 

Mamman tänker Villervalla.

Viggo tänker spiderman!

När hände det här?


Ungen var överlycklig hela dagen å bytte om redan på gågatan utanför H&M å kalsongerna åkte på när han kom hem sen å de har han visat så fort han fått chansen. :D

Huga, jag står ut för hans glädjes skull, men en action seriefigur på en fyraåringskläder är inte precis det snyggaste jag skådat. :D


När vi var klara på stan mötte vi upp Nina å Noah hemma hos dem.

Leo vägrade sova middag men var lika glad för det å vi stannade en bra stund å lekte å fikade. :)


Vid fem kom både M å P för pappa skulle hjälpa Martin å hämta våra nya fönster(vi ska byta dem pö om pö, först ut är badrummet å Viggos rum).

Viggo slog till med ett dopp i poolen så sent som klockan sex å när de små somnat åt vi västerbottenpaj till kvällsmat. :)

 

Nu ligger jag i soffan å överväger att lägga mej ganska snart.

Morrondagen kommer bli lång å den här var inte precis sysslolös heller. :)

Gäller att tagga till de här sista tre dagarna nu, å lämna jobbet med energi.

Dessutom är barnen snoriga å hesa å Leo har en otäck hosta(som alltid när han är förkyld. :() så natten kan bli stökig med om vi har otur.

 

Jag säger gonatt nu i allafall, så får vi hoppas att jag inte fastnar nånstans på vägen till sängen. :P

Kram å hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards