Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Lisa - 5 juni 2012 18:57

Hade ju egentligen bara tänkt va hemma å plocka denna lediga tisdag, men vid halv elva ringde Stina å undrade om vi inte var sugna på roadtrip till Tingsryd.

Vi var inte sena med å nappa å när vi cyklat lite å tjabbat lite kom vi i väg.

Vad gör då Tingsryd till ett värdig utflyktsmål?

Jo för det första, fikan på Börjes, två räckmackor, en köttbullemacka, två MER, en kopp kaffe å tre olika kakor för 100 spänn, å för det andra Hammarplasts-outlet-tält. :D


 


Viggo fjäskade till sej ett par bilformade fejk-foppa-tofflor på Börjes(Leo fick med ett par)

å sen köpte jag mej ett nytt förkläde. :D

I tältet köpte jag faktiskt bara ett par krukor att sätta om chilis å paprikor i å en spann till sommaren saftkok. :D


Kul var det även det mesta med Viggo är en kamp just nu.

De säger att den där trotsen inte exiterar, men kalla det vad ni vill, nått har hänt med min pojke i allafall...


När vi kom hem till byn igen var Stina snäll å följde med oss för å inhandla kalasmat till helgens födelsedagsfirande(mej å martin på söndag.) å ingredienser till kvällens pizzor.

Vi tar som vanligt vara på tillfället å lyxar till det lite nu när Martin är mitt-i-veckan-ledig i morron. :)

Jag jobbar bara mellan fyra å nio, så fram tills dess tänker jag med låtsas att jag är ledig. :D

Synd att det ska va så ruggigt å kallt, för kylan det är väl det ända jag har å klaga på. :P


Igår prioriterade jag bort Alcatraz å var social med grannarna i stället.

Men man kan ju inte begära att de ska orka med oss varje dag så i kväll hittar ni nog mest mej nerbäddad i soffan med en liten slurk vin som sällskap. :D





  

Av Lisa - 5 juni 2012 15:40

Bloggservern har legat nere hel dagen!

Finns det nått mer irriterande, framför allt då jag är ledig i dag å faktiskt haft tid å blogga som i morse!

Men men, nu funkar det igen å tur är väl det. :D


Vi har spontan-utflyktat med Stina i dag å är precis hemkomna från affären.

Ska hänga tvätten jag satte i gång i morse å baka pizzadeg.

Så ni får mer detaljer senare. :D


Puss å kram så länge!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards