Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Lisa - 28 maj 2012 21:59

 

Buffé-mat på Lalandia.

Vår barn som i normala fall äter som mygg åt som aldrig förr under våran minisemester!


Jag har förstått att det ska bli kallare i veckan? (nä jag ser aldrig på vädret eller läser om det, det behövs ju inte, det är alltid nån som talar om hur vädret ska bil. :D)

I dag har det däremot varit galet varm, speciellt inne på jobbet.

Våra gamla är känsliga för drag å lilla katten måste skyddas så vi kan inte ha öppet nånstans heller.

Puh säger jag bara!

Jag klagar inte på sommaren, för man blir himla pigg å inspirerad av solen, men som ni vet är jag lite värmekänslig av mej. :D


Martin har jobbat i dag å han säger sej känna sej bra igen.

Han har telefontid med läkaren på torsdag så först då får vi veta om proverna visat nått.

Jag är orolig än, för jag tycker det är oroväckande att det bara blivit bra huxflux.

Men som sagt, vi får vänta å se.


Nu ska jag duscha av jobbsvetten, ner i sängen å vända å sen i väg igen! :)


Hoppas allt är bra med er därute?

Säg gärna hej eller nått annat kul innan ni surfar vidare. :)   

Av Lisa - 28 maj 2012 12:19

Förra måndagen var jag å Viggo hemma hos Anna på en House of Lola-visning.

Jag har gått innan men snålat ur då kläderna är skrämmnade dyra...

Denna gången slog jag dock på stort å inhandlade hela tre plagg till mej själv(för jo men tjena vilken tom sommargarderob jag har..!)

Viggo förälskade sej i en fisktröja å eftersom hans sommarkläder måste rensas så fick han såklart en.

Kläderna anlände i vår brevlåda redan i torsdags å Viggo tog på sej sin tröja direkt.

:D


 

Själv har jag redan hunnit använda min kjol å jag kan säga som så, att dehär kläderna kommer göra mej fattig! :D

Underbar kvalité å ursnygga!

Har inte tvättat dem än, men so far är jag mer än nöjd. :D




Av Lisa - 28 maj 2012 11:24

 

När mamman släpar ut en paj på gräset för att få så bra bild som möjligt är det klart att pojkarna ska va med. :D


Rabarberpaj.

6-8 rabarberstjälkar

2 dl socker

2 msk maizena majsstärkelse


Smuldeg:

250 gram smör

1½ dl råsocker

1½ dl kokos

2½ dl vetemjöl

1½ dl havregryn


Skala å skiva ner rabarberna, blanda med socker å maizena.

Tärna smöret å nyp i hop med socker, kokos å vetemjöl.

Blanda i havregrynen försiktigt.

Smöra en fom, lägg i rabarberblandningen å fördela degen över.

Hyvla över lite smör.

Grädda i 200 grader i ca 25 minuter.


Servera med hemmagjord vaniljvisp.


Hemmagjord vaniljvisp.

½ vaniljstång(fröna!)

3 äggulor

½ dl strösocker

3 dl vispgrädde


Vispa gulor, strösocker å vaniljfrön krämigt.

Vispa grädden(inte för hårt!) å vänd ner äggsmeten.


Jag älskar rabarber, men min familj delar inte kärleken. :)

En paj har jag gjort i allafall.

Resterande rabarber i landet ska jag göra annat med, kanske muffins, chutney eller dryck.

Beror på hur mycket det blir i år. :)





Av Lisa - 28 maj 2012 09:16

 

Underbar doft spirder sej från den lilla buketten på köksbordet.

Plockad från min alldeles egna syrénbuske! :)


Gomorron på er!

Man kan lugnt påstå att jag tagit igen förlorad sömn i natt. Har sovit non-stop från tio till halv åtta!?

Jag hoppas å tror att barnen varit lugna också, men det återstår å se hurvida det stämmer. :)


Vi har varit en runda på Ica nu på morron för å inhandla det nödvändigaste å frallor såklart. :)

Jag äter ännu medan barnen dansar runt här i vardagsrummet. :)


Klockan elva ska barnen lämnas på dagis å jag jobbar i kväll.

Ska bli spännande å se hur den lilla kattungen, som fått namnet Molly, bott in sej under helgen. :)


Innan jobbet ska jag försöka ladda hem photoscape, hänga ut tvätt å njuta en stund med mina morsdagpresenter. :)

 

Det känns som vi har en trevlig vecka framför oss, jag å barnen tar helg redan torsdag-fredag(sen jobbar jag helgen förvisso..) å på fredaga är det faktiskt min födelsedag. :)


Nu ska jag kolla om man kan beställa porslin från ikea.se. :P


Vi hörs sen!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards